parhaat vinkit palaneen ihon hoitoon!

  • Viestiketjun aloittaja punakuono ja koipikin
  • Ensimmäinen viesti
punakuono ja koipikin
Ei oo iho palanut ku joskus teininä viimeksi, eli yli kymmenisen vuotta sitten, mutta tänään pääsi iho kärtsähtämään. Aurinkoinen päivä ja tuuli teki tepposet. Ikinä ei muuten jalat ole palaneet, paitsi tänään! Olen ihoa jääkaappikylmällä kosteusvoiteella sivellyt ja märällä pyyhkeellä viilentänyt.

Muita hyväksi todettuja keinoja kenelläkään?
 
"TiiTii"
Thaimaassa taas Aloe Vera on kova sana, sitä reilusti iholle, toimii, kokemusta on pariltakin reissulta :)
Itse ostin sieltä mukaan putkilon, mutta eiköhän täältäkin löytyne apteekista/luontaistuotekaupoista tai peräti
marketeistakin(?). Valkkaa vain sellaisen, jossa aloevera-pitoisuus on mahd.suuri.
 
Henkilö
Aloe Veraa suosittelen minäkin lämpimästi, tosin jos sitä ei kaapissa ole ja iho jo paloi, pitää keksiä jotain mitä on. Jogurttia olen minäkin kuullut suositeltavan. Ja mahdollisimman pian tietysti kannattaisi viilentää. Kylmää suihkua tai käärettä.

Ja sitten Aloe Vera -geeliä kaappiin vastaisten polttamien, naarmujen ja hyönteistepuremien varalle. Sellaista, jossa on oikeasti enimmäkseen oikeaa aloeta, eikä vain muodon vuoksi mausteena. Yli 90-prosenttisiakin on. Aloekasvihan sisältää ihan valmista parantavaa geeliä, sitä pitäisi olla mahdollisimman isona pitoisuutena.
 
vierass
Minusta auringonpolttamien hoitaminen on yleensa ihan hoopoa. Ei sita perimmaista vammaa mikaan voide korjaa ja siihen pinnalliseen ihovaurioonkin on holmoa menna tunkemaan epamaaraisia poperoja. Kuka esim. johonkin muuhun haavaan tunkisi jogurttia tai sitruunaa.. Kas kun ei etikkaa. Kylla iho itsensa korjaa.
 
palanut
Itseni kerran polttanut ja joutunut osastolle plastiikka kirran polille... Siellä kasvoihin bepanthenia ja reilusti. Riippuu paikasta ja laajuudesta, onko se rasvasempi vai kevyempi parempi. Molemmissa sama vaikuttava aine.
 
kettari
Mulla kävi viime viikonloppuna samanlailla. Aloe vera geeliä laitoin ensin mutta kihelmöinti jatkui. Sitten muistin että mulla on cool menttiä joka kanssa käy auringonpolttamiin. Se tepsi hetkessä. Tuota saa vaan netistä tai joltain hierojilta, et ei taija ihan tähän hätään auttaa...
 

Yhteistyössä