Te, joilla ollut normaali (7-12 kg) painonnousu raskausaikana: kauanko kesti, että kilot karisivat?

  • Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mulla tuli just ton 12 kg:n verran painoa raskausaikana. Painon laskun hitauteen vaikutti se, että sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, jonka takia paino oli useamman vuoden se 10 kg enemmän. Varsinaisesti paino alkoi tippumaan vasta kolmen vuoden jälkeen syntymästä ja nyt olen taas samoissa lukemissa mitä ennen raskautta.
 
"Wieras"
Esikoisesta tuli 10kg laitokselle jäivät ja imetys vei viiisi kiloa lisää. Toisesta tuli 15kg joista laitokselle jäi 12kg ja 1kk kuluttua synnytyksestä olin lähtöpainossa. Nyt imetys on vienyt 3kg lisää. Mahaa en tarkka muista. Jälkitarkastukseen mennessä olen mahtunut vanhoihin vaatteisiin. Lapsien ollessa vuoden maha on suhteellisen ennallaan. Ihan vähän löysää nahkaa ja muutama arpi jäi.
 
nooh
Mulla jäi aina kaikki kilot laitokselle. Kohtukin supistui muutamassa päivässä normaalikokoiseksi, mitä kätilöt ihmettelivät. Mulla on viisi lasta ja painoa tuli enimmillään 8 kg.
 
.....
Mulla lähti 7 kg pelkkiä nesteitä kotiintulon jälkeen seuraavan 2 viikon sisällä (tuskin laihduin, koska söin paljon enkä liikkunut). Yhteensä tuli 20 kg ja kaikki jälkitarkastukseen mennessä poissa. Ärsytti ne hullut neuvolatädit, jotka varoittelivat ja suorastaan haukkuivat syömäriksi. Herkkuihin en edes koskenut, ihan oikeaa kotiruokaa söin. Sama homma tapahtunut siskollani, haukutaan syömisistä ja sitten ihmetellään jälkitarkastuksessa, että onko anoreksia ja oletko syönyt ollenkaan synnytyksen jälkeen :O
 
naama
Mulla nousi ekassa raskaudessa paino 9kg, ja silti sain kaikista kaameimmat raskausarvet jo silloin. Synnytyksen jälkeen tuosta kilomäärästä lähti vielä muutama lisää, ja olin jo 13 kiloa hoikempi kuin ennen raskautta.. Masu itsessään on mulla jäänyt jo sairaalaan; aina on mahtuneet "omat normihousut" jalkaan siinä vaiheessa kun on kotiin päästy parin pvän jälk. Toki monen raskauden jälkeen, alkoi sitten myöhemmin jäämään kilo sieltä ja toinen täältä tähän kroppaan, ja sitten pahimmillani painoin noin 85 kiloa/pituus 170 cm. Kamala totuus! Onnistuin muutama vuosi sitten laihduttamaan itseni n.60-kiloiseksi, ja ihan ok on, mutta ne ekassa raskaudessa tulleet arvet ovat edelleenkin aika huomiota herättäviä bikineissä ja ylesellä rannalla.
 
vieras2
Mulle tuli jotain 12-15kg ja 10 ja 11kg jäi synnärille. Muutama kilo + pari extraa sitten tippui aika pian itestään. Olin synnytysten jälk elämäni kunnossa ja ostin jopa pari kokoa pienemmät farkut, jotka ei kyllä kovin kauaa mahtuneet kun tuli ne pudonneet extra kilot takas.
 
Ilman diettiä putosi
Mulla tuli raskausaikana kiloja 11 ja synnytyksestä olin lähtöpainossa reilu viikossa. Masu oli sellanen vähän pömppis synnäriltä kotiutuessa, mutta sekin laski pikkuhiljaa parissa kuukaudessa. Raskausaikana en eläny herkuilla, söin terveellisesti ja säännöllisesti, pahoinvointia helpotin juomalla valtavat määrät laihaa mehua ja varsinkin töissä imeskelemällä salmiakkipastillia (verenpaineet oli hyvät koko ajan ja salmiakkia pienet määrät).
 
"Kolmen äiti"
Ekalla kertaa maha palautui hitaammin, mutta joka kerta kilot tippui muutamassa päivässä. Toisilla kertaa mahakin palautui nopeasti, tosin ei se ikinä roikkunutkaan. Muutamassa päivässä pystyi pistämöön jo jonkun perustopin päälle.
 
"iiii"
15 kg tuli, kyllä siitä ainakin 10 jäi laitokselle. Maha palautui ennalleen parissa kuukaudessa, olin onnekas kun ei jäänyt arpia tai mitään :) mutta imetyksen kanssa kävi köpelösti, ennen raskautta painoin 53 kg, kun vauva oli puolivuotias painoin enää 46 kg.... En vaan saanut paikattua syömisellä sitä vajetta mitä tuli maidon tuottamisesta, vauva oli luokkaa pontso kun söi niin hyvällä halulla tissiä...
 
"minävain"
Mulle tuli edellisestä raskaudesta kiloja 7 ja kun parin päivän päästä kotiin päästiin niin kaikki kilot olivat lähteneet, oli jopa -4kg lähtöpainoon. Ihana tunne kun omat vaatteet menee päälle eikä kiristä! :) Mutta söin kyllä tosi tarkkaan koko raskaus ajan. Nyt olen taas raskaana rv 17 ja ei ole yhtään tullut kiloja. Jatkan samalla mallilla että katson mitä suuhuni laitan ja liikun. Ja olen siis ihan normaalipainoinen.
 

Yhteistyössä