Ideoita kehiin, herkkuasiaa

  • Viestiketjun aloittaja ehdotuksia
  • Ensimmäinen viesti
ehdotuksia
Mulla kaapin perällä viime joulusta jäänyt pakkaus kaupasta ostettuja pipareita, jotka palasina (siis menneet rikki). Voiko näistä kehitellä jonkun syötävän asian vai heitänkö pois?

Olen huono kehittelemään herkkuja, kun en itse herkuista välitä. Mutta josko joku muu söis jotain makeaa?
 
Bbierass
Noh, voishan niis tehdä juustokakun pohjan tai jonkin jälkkärikulhoihin koottavan jälkkärin. Jotain cremeä, hedelmää ja piparimuruja. Mut - taitaa tulla aika jouluista tähän vuodenaikaan ja ehkä ne murut on jo parhaat päivänsä nähäneet vai mitä? Mä heittäisin kompostimadoille.
 
aloittaja tässä ketjussa
Niin. Päiväystä on jäjellä, pakkaus on ollut tiivis mutta ei viileässä. Kuvittelin että noissa kaupan pöperöissä on niin paljon säilöntäaineita että kestävät ikuisesti...
 
Bbierass
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja tässä ketjussa;30121229:
Niin. Päiväystä on jäjellä, pakkaus on ollut tiivis mutta ei viileässä. Kuvittelin että noissa kaupan pöperöissä on niin paljon säilöntäaineita että kestävät ikuisesti...
No mutta jos arvioit ne ihmisravinnoksi kelpaaviksi, niin sitten vaan joulusivuilta etsimään hakusanoilta juustokakku, tiramisu.
 
"tee"
runebergin torttuja. tai joku kuivakakkutaikina mista osa jauhoista piparimuruina. ei maistu liikaa. tai muffinssitaikina mistä osan jauhoista korvaa noil piparimuruilla.
 
Varmaan oon myöhässä, mutta nopea herkku olisi pappilan hätävara.
Murustele keksit joko isoon astiaan tai jälkiruokakulhoihin,sitten marjoja tai hilloa sekä vatkattua vanilijakastiketta vuorotellen.

Toinen vaihtoehto on tehdä vaikka hyytelökakun pohja pipareista ja sulatetusta margariinistä tai voista.
 

Yhteistyössä