British Airways - matkatavarat?

  • Viestiketjun aloittaja matkalle lähdössä..
  • Ensimmäinen viesti
matkalle lähdössä..
Hölmönä kyselen, mistä voin tietää, paljonko saan ottaa lennolle matkatavaraa - pelkät käsimatkatavarat vai myös ruuman laukun? Varasin lennot ebookersilta ja kun soitin heidän asiakaspalveluun, kerrottiin että lentojen varausvaiheessa pitäisi lukea, jos hinta sisältää vain käsimatkatavarat. Nyt kun lennot on varattu ja varausvahvistukset sähköpostissa, ei missään lue niistä matkatavaroista. Tietäisikö joku, mistä tuon voi tietää?
 
Ap - matkalle lähdössä..
Alkuperäinen kirjoittaja Auttaisiko tämä? :);30121924:
http://www.britishairways.com/jba/ba/fi_FI/baggage/bagchk.html
Ei oikeastaan, tai sitten en oikein ymmärrä? Yritin moneen kertaan selailla tuon läpi, mutta missä tuolla kerrotaan, kuuluuko matkaan ruumalaukku?
 
.vieras.
Alkuperäinen kirjoittaja Ap - matkalle lähdössä..;30122703:
Kuten sanoin aiemmin, puhelinpalvelussa minulle kerrottiin, että osa lennoista sisältää matkatavarat ja osa ei. Mitä BA:n sivut tähän auttaisivat?
Älykääpiöt pakataan ruumaan.
 
vierass
Katso siitä ebookersin sivulla olevasta matkayhteenvedosta. Yleensä ne siellä näkyy mitkä on painorajat ja mitä saa ottaa mukaan. Mut yleensä kannattaa tosiaan checkata nämä jutut jo lentoa ostaessa. Tuliko siihen silloin vaihtoehto että haluatko lisätä ruumaan menevän laukun ja joku lisäsumma? Jos ei niin todennäköisesti laukku on ilmainen.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Ap - matkalle lähdössä..;30122703:
Kuten sanoin aiemmin, puhelinpalvelussa minulle kerrottiin, että osa lennoista sisältää matkatavarat ja osa ei. Mitä BA:n sivut tähän auttaisivat?
Siellä on varmaan joku kohta mistä voit tarkistaa oman lentosi. Syöttää lennonnumeron johonkin kenttään ym.
 
"uskomatonta"
Alkuperäinen kirjoittaja Ap - matkalle lähdössä..;30122721:
Kiitos tästä. Olisko kellään asiallista vastausta?
Toki, koska tämä palstahan on täynnä British Airwaysin virkailijoita joilla on aina ajantasainen tieto sekä halu auttaa ja varmistaa oikean tiedon välittäminen asiakkaalle.

Mikä PERKELE siinä on että kaikki pitää aina kysyä palstalta eikä ikinä siitä lähteestä mistä se oikea tieto voi oikeasti tulla? Jos puhelinpalvelussa ei ole annettu tarpeeksi tietoa niin kyllä minun mielestäni vika on silloin myös asiakkaassa. Jos asiakaspalveluhenkilö ei osaa vastata kysymyksiin tai ei anna tietoa niin voi pyytää toisen henkilön tai esimiehen puhelimeen. Jos itse ei osaa kysyä ja päättää sen sijaan kysyä trolleja ja idiootteja täynnä olevalta anonyymiltä nettipalstalta niin voi syyttää ihan itseään.

Sapettaa kun aikuiset ihmiset eivät osaa hankkia tietoa. Oikeasti. En ymmärrä miten uusavuttomat ihmiset pärjäävät elämässä.
 
"uskomatonta"
[QUOTE="uskomatonta";30122747]Toki, koska tämä palstahan on täynnä British Airwaysin virkailijoita joilla on aina ajantasainen tieto sekä halu auttaa ja varmistaa oikean tiedon välittäminen asiakkaalle.

Mikä PERKELE siinä on että kaikki pitää aina kysyä palstalta eikä ikinä siitä lähteestä mistä se oikea tieto voi oikeasti tulla? Jos puhelinpalvelussa ei ole annettu tarpeeksi tietoa niin kyllä minun mielestäni vika on silloin myös asiakkaassa. Jos asiakaspalveluhenkilö ei osaa vastata kysymyksiin tai ei anna tietoa niin voi pyytää toisen henkilön tai esimiehen puhelimeen. Jos itse ei osaa kysyä ja päättää sen sijaan kysyä trolleja ja idiootteja täynnä olevalta anonyymiltä nettipalstalta niin voi syyttää ihan itseään.

Sapettaa kun aikuiset ihmiset eivät osaa hankkia tietoa. Oikeasti. En ymmärrä miten uusavuttomat ihmiset pärjäävät elämässä.[/QUOTE]Jatkona tuohon vielä että ebookers EI ole lentoyhtiö vaan matkatoimisto. MATKATOIMISTO. Lentoyhtiöiden sen hetkiset käytännöt, säännöt, matkustuspolitiikka, turvallisuusmääräykset ynnä muut kriittisesti lentomatkustamiseen vaikuttavat asiat eivät ole matkatoimiston käsissä eikä aina edes tiedossa koska em. asiat muuttuvat tänä päivänä alinomaa.

Lentoyhtiöt jakavat mielellään tietoa netissä ja puhelinpalveluissaan. Mutta mitä tekee suomalainen mamma? Kysyy tietysti kaksplussalta!
 
Ap - matkalle lähdössä..
Ottaen huomioon tämän palstan yleisen tason kysymysten suhteen, oli minun kysymykseni mielestäni melko asiallinen.

En kysynyt teiltä, saanko viedä ruumaan laukun, vaan kysyin, mistä sen asian voin tietää. Siihen olisi voinut vastata asiallisesti esimerkiksi, että tuon tiedon saa kysyttyä lentoyhtiöltä. Tätä en todellakaan itse huomannut edes ajatella, koska automaattisesti ajattelin saavani tiedon sieltä, mistä matkan varaan.

En ole aiemmin matkustanut, enkä näitä asioita tiedä, oletin automaattisesti että sitten noista matkustusasiakirjoista se viimeistään selviäisi (kun se Ebookersin asiakaspalvelija totesi vain, että todennäköisesti laukut kuuluvat hintaan, koska siinä pitäisi erikseen olla merkintä, mikäli vain käsimatkatavarat kuuluvat). Ne on nyt tänäänkin moneen kertaan luettu, eikä niissä ole asiasta mitään mainintaa.

En kyllä omasta mielestäni kysynyt mitään niin tyhmää, että olisin tuollaisen vastauksen ansainnut, mutta jos sillä sait oman päiväsi paremmaksi, menköön.

Kiitos kuitenkin myös asiallisista vastauksista, sain nyt selvitettyä tiedän (lippuihin kuuluvat vain käsimatkatavarat).

Parempaa päivänjatkoa kiukkuisille. <3
 

Yhteistyössä