Raskaus ja miehen alkoholi

  • Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti
Raskaana
Mies juonut koko raskauden ajan joka perjantai noin laatikollisen kaljaa. Ahdistaa. Kohtalotovereita? Lopettaa juomisen kokonaan, kun lapsi syntyy. Lopettaa myös jo muutama viikko ennen laskettua aikaa juomisen, jotta on ajokunnossa tarpeen vaatiessa. Yhdeksän kuukautta on silti pitkä aika jaksaa katsoa vierestä kännittelyjä.
 
sh
Tulen siiten tänne uuteen ketjunkin kommentoimaan ;) Liian läheltä olen joutunut seuraamaan näitä lopettamis lupauksia. Sinä varmasti haluat uskoa miestäsi, mutta miksi miehesi ei voisi lopettaa jo nyt? Miksi odottaa siihen, että vauva syntyy? Ei se juominen siihen lopu. Aina tulee uusi syy juoda vielä tänään ja lopettaa vasta huomenna.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
jepsistä..
Tuskin lopettaa, sori nyt vaan... Ei tollasen 9kk (joiko jo aiemminkin..?) juopottelun jälkeen niin vain tollasta tapaa lopeteta. Näyttää olevan tärkeää hänelle joten tuskin sinä ja lapsi menette sen edelle. Mieti joku suunnitelma b sinne sairaalaan pääsyyn kun aika koittaa.
 
sfhsjik
Todennäköistä on - kuten jo edellisetkin kirjoittivat - ettei lopeta sitä juomista. Voi olla että alkaa vaan juoda useammin. Tottakai miehen pitää saada välillä käydä viihteellä, vaikka sä kuinka olisit raskaana etkä 'voisi' mennä mukaan mutta ei jokaviikkoinen perskännitraditio ole ihan tervettä touhua.
 
Majestic
Miksi oi miksi olla juopon kanssa koska se vie väin syvemmälle kuoppaan vaikka onkin hätätilannetta varten selvinpäin. Voisiko hän olla juomatta sen aikaa kun on perheenisä? Hmm.. mietitppä sitä..
 
Aloittaja.
Joi jo ennen raskauttakin samalla tavalla. Pitääpä tosiaan tarkistaa, että on taksin numero kännykässä. Eihän sitä ihan varmasti voi tietää syntyykö lapsi jo kuukausikin ennen laskettua aikaa. Mies sanoo, että alkoholi ei kuuluu lapsiperheeseen ja siksi lopettaa juomisen kokonaan. Suorastaan hermostui, kun kerroin tämän palstan väittäneen muuta. Haluan uskoa miestä. Silti ollut rasittava 9kk katsoa kännittelyä.
 
Aloittaja.
Tulen siiten tänne uuteen ketjunkin kommentoimaan ;) Liian läheltä olen joutunut seuraamaan näitä lopettamis lupauksia. Sinä varmasti haluat uskoa miestäsi, mutta miksi miehesi ei voisi lopettaa jo nyt? Miksi odottaa siihen, että vauva syntyy? Ei se juominen siihen lopu. Aina tulee uusi syy juoda vielä tänään ja lopettaa vasta huomenna.
Sanonut on, että haluaa juoda vielä, kun ehtii. Kuulemma en saa viedä toisenkin hauskaa kieltämällä juomista. Juomisen ei pitäisi kuulemma edes haitata mua tms. Onhan niitä selityksiä tullut. Itsekin olen koittanut kysellä juuri näitä edellämainittuja kysymyksiä useinkin.
 
jepsistä..
Joi jo ennen raskauttakin samalla tavalla. Pitääpä tosiaan tarkistaa, että on taksin numero kännykässä. Eihän sitä ihan varmasti voi tietää syntyykö lapsi jo kuukausikin ennen laskettua aikaa. Mies sanoo, että alkoholi ei kuuluu lapsiperheeseen ja siksi lopettaa juomisen kokonaan. Suorastaan hermostui, kun kerroin tämän palstan väittäneen muuta. Haluan uskoa miestä. Silti ollut rasittava 9kk katsoa kännittelyä.
Hahhhhaaaaaaaaahaaahahhahhhhhaaaaa! No sano sille että lopettaa NYT! :D
 
Aloittaja.
Jos miehellä oikeasti on tarkoitus lopettaa juominen lapsen synnyttyä, hän voi tehdä sen jo nyt, jos asia sinua vaivaa. Jos hän ei pysty siihen nyt, ei hän pysty siihen lasen synnyttyäkään.
Veikkaan ettei mies vain halua lopettaa vielä. Miten itse perustelisit miehelle, että lopettaisi jo heti juomisen? Itse olen yrittänyt jo kuukausia tuloksetta perustella.
 
Ken guru
Mies juonut koko raskauden ajan joka perjantai noin laatikollisen kaljaa. Ahdistaa. Kohtalotovereita? Lopettaa juomisen kokonaan, kun lapsi syntyy. Lopettaa myös jo muutama viikko ennen laskettua aikaa juomisen, jotta on ajokunnossa tarpeen vaatiessa. Yhdeksän kuukautta on silti pitkä aika jaksaa katsoa vierestä kännittelyjä.
Mitä on laatikollinen kaljaa?
 
Aloittaja.
[QUOTE="Muusa";30123276]etkä tule varmaankaan koskaan saamaan lopettamaan. tuolta vaikuttaa. ei osaa sitoutua asiaan niin että lopettaisi. voi voi....[/QUOTE]

Juhannuksen oli kanssani selvinpäin, tosin sillä viikolla vietti ennen perjantaita sen viikottaisen kaljapäivän.
 

Yhteistyössä