Mikä on normaali kuukausipalkan summa ihmisillä? Millä pärjäisi, esim. pk-seudulla?

  • Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti
"huoh"
Kiinnostais tietää. Mulla on mielestäni hirmu pieni palkka, onneks en asu ihan pk-seudulla, koska eihän tuosta riittäisi siellä elämiseenkään? Eli nettopalkka on tasan 2500€
 
"mie"
[QUOTE="Mie";30123080]nettopalkkasi on 2500€. Tarkoituksesi oli siis kehuskella, sillä bruttopalkkasi on oltava yli 4000€? Siis TOSI pieni palkka sinulla!! OiVoi.[/QUOTE]

jos nettopalkka 2500, niin brutto n.3500 eikä yli 4000!
 
Tuto
[QUOTE="mie";30123586]jos nettopalkka 2500, niin brutto n.3500 eikä yli 4000![/QUOTE]

Minun bruttopalkkani on 4034 €/kk ja netto noin 2600 eli kyllä sen täytyy lähempänä 4000 euroa olla.
 
"jokuvaan"
2500 on hyvä nettopalkka, naisten keskimääräinen BRUTTOpalkka on n. 2500. Mulla 3000 euron bruttopalkka, käteen jää n. 2000. Tosin olen vasta uran alkuvaiheessa ja toivon että palkka nousee vielä reilusti :)
 
Vieress
Minun bruttopalkkani on 4034 €/kk ja netto noin 2600 eli kyllä sen täytyy lähempänä 4000 euroa olla.
Eiköhän se riipu ihan asuinkunnasta, vähennyksistä jne se itse kunkin veroprosentti..
Meillä espoossa on kohtalaisen pieni veroäyri, lisäksi asuntolainan korkoja vähennettänä joten veroprosentini on pysytellyt alle 30% vaikka tulot on 4800e/kk


Ap:n kysymykseen, eihän noilla sun tuloilla perhettä elätä eikä perheasuntoa saa pääkapunkiseudulta ostettua, mutta yksineläjänä varmasti pärjäilee.
 
vieras-s
Oma bruttoni on 4300, netto n. 2900. Minun valinnoillani ei ole rahaa asua pk-seudulla vaikka siellä käynkin töissä. Kahden kouluikäisen yh:na sopivaan perheasuntoon ei olisi rahaa, sillä haluan matkustella ja tehdä muutakin mukavaa enkä vain maksaa asumisesta.
 

Yhteistyössä