Risteilystä

  • Viestiketjun aloittaja boottia
  • Ensimmäinen viesti
boottia
Miten ne henkkarit nykyään tarkistetaan risteilyillä? Helsinki-Tallinna. Tekeekö ne siellä vaan jotain random-tarkistuksia, vai onko nykyään jo niin hienot systeemit, että ne luetaan jotenkin etänä kaikilta matkustajilta?

Kiitti jos joku tietää! :)
 
Jos tekee check-in:in palvelutiskillä, niin siinä voi haluta nähdä henkilöllisyystodistuksen. Jos check-in onnistuu koneella, sit ei välttis tarvii. Mutta pyydettäessä on aina pystyttävä todistamaan henkilöllisyytensä.
 
boottia
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30123915:
No sitähän se meinaa. Pyydettäessä toki voi joutua näyttämään passia tai henkilökorttia.
Okei! :) Mitähän mahtaa tapahtua, jos passissa on vanha sukunimi? Kela-kortti löytyy kyllä ihan nykyisellä nimellä, ja voihan siitä verrata että henkilötunnus täsmää..?
 
"xxx"
Okei! :) Mitähän mahtaa tapahtua, jos passissa on vanha sukunimi? Kela-kortti löytyy kyllä ihan nykyisellä nimellä, ja voihan siitä verrata että henkilötunnus täsmää..?
Matkavaraus tietysti tehdään sillä nimellä mikä on passissa. Ja pari viikkoa sitten piti Viikkarin lähtöselvityksessä näyttää kaikkien passit / henkkarit myös niiden jotka eivät olleet siinä tiskillä mukana.
 
naama
[QUOTE="xxx";30124448]Matkavaraus tietysti tehdään sillä nimellä mikä on passissa. Ja pari viikkoa sitten piti Viikkarin lähtöselvityksessä näyttää kaikkien passit / henkkarit myös niiden jotka eivät olleet siinä tiskillä mukana.[/QUOTE]

Itse olen nyt mennyt 3 vkon sisällä 3 kertaa Tallinnaan ja takaisin; 2 kertaa ollut yötä siellä, kerran laivalla. Kertaakaan ei kysytty mitään henkkareita sen jälkeen, kun passia (vain omaani, en toisen matkustajan)näytin maihinnousukortteja noutaessani . Jos taas niin hyvä tuuri käy, että onkin passien tarkastus jompaan kumpaan suuntaan, niin sakot kai siitä saa, jos ei ole passia esittää.
 
boottia
Itse olen nyt mennyt 3 vkon sisällä 3 kertaa Tallinnaan ja takaisin; 2 kertaa ollut yötä siellä, kerran laivalla. Kertaakaan ei kysytty mitään henkkareita sen jälkeen, kun passia (vain omaani, en toisen matkustajan)näytin maihinnousukortteja noutaessani . Jos taas niin hyvä tuuri käy, että onkin passien tarkastus jompaan kumpaan suuntaan, niin sakot kai siitä saa, jos ei ole passia esittää.
Onpas eriäviä kokemuksia!
 

Yhteistyössä