Ollaanko me mielestäsi oikeutettu runsaaseen ruoka-avustukseen?

  • Viestiketjun aloittaja monen äiti
  • Ensimmäinen viesti
monen äiti
Perheeseen kuuluu 9 henkilöä, mies on töissä käyvä, minä kotiäitinä. :) Rahallisesti pärjätään ihan hyvin. Meille tarjotaan n 2 kertaa kuukaudessa erittäin runsasta ruoka-avustusta, yksi tuttu aina soittaa ja sanoo että nyt voisi noutaa jos haluaa.
 
--
Jos raha riittää elämiseen, niin silloin varmaan ette ole. Meilläkin uusioperheessä yht. 6 lasta eikä raha todellakaan riitä hyvin; joka kk saa laskea tarkkaan että pärjätään. Ei ole avustuksia tiedossa. Mutta näähän on niitä omia valintoja -ei auta valittaa...
 
kukamitähäh
Kai silläkin on merkitystä, että kuka sitä apua "tarjoaa"? Jos se on anoppisi tai joku rikas sukulainen, niin mitä siihen on kellään nokan koputtamista. Eikä mulla muutenkaan.
 
"jenni"
[QUOTE="a.p";30123646]Miehen vuosiansiot on n. 83 000 e plus lapsilisät ja äipr. :) Menoja en jaksa alkaa nyt laskemaan. :D[/QUOTE]

Eli pienet tulot, ota vaan ruoka-apu vastaan.
 
viiii
[QUOTE="a.p";30123649]Se kuka sitä tarjoaa, ei koskaan kysy miten rahallisesti pärjää se keille tarjotaan sitä apua. :) Liittynee siihen että meillä on iso perhe.[/QUOTE]

Sittenhän voitte varmaan itse päättää otatteko sen vastaan vai ette. Oletteko ottaneet? Jos ette ota hän ehkä tarjoaa sitä enemmän apua tarvitsevalle.
 
"Ami"
Yksi kaverini, jolla on useampia lapsia ja on kotiäitinä, yllättyi juuri siitä, että kunnan mukaan he ovat köyhiä ja oikeutettuja avustuksiin. Itse ei ollut avustuksia ennen edes tajunnut hakea ja hyvin he ovat ilman niitä toimeen tulleet, kun ovat säästäväisesti pienessä asunnossa eläneet. Eli ei niinkään ne pienet tulot, vaan niiden sopeuttaminen omaan elämään. Toisilta se onnistuu paremmin kuin toisilta.
 

Yhteistyössä