Keuhkokuumeesta toipuminen!

  • Viestiketjun aloittaja SaDuNa
  • Ensimmäinen viesti
Pitkä tie
Äitini toipui reilu puoli vuotta.
En muista crp arvoa, mutta korkea oli ja kuumetta yli 40 astetta.
Teholla 1,5vrk + viikko normi osastolla, buttia meni koko ajan ja kotiinkin sai.
Kontrollikätntejä puolen vuoden ajan sairaalassa sen jälkeen tk:ssa vuoteen saakka.
Oli tosi lähellä hengen lähtö, oli sen verran pahaksi kerennyt menemään. Piti päivystyksessä elvyttää, hyvä et ehittiin sairaalaan sisälle :/
 
kokemus
minulla myös ikävä kokemus. 7päivää sairaalassa ja kotiutuessa jäi vielä se tippa juttu käteen ja kävin terveys keskuksessa vielä kerran päivässä antibiotti tiputuksusse muistaakseni 5 päivää.
oli myös verenmyrkytys samalla plus korvatulehdus. tulehdus arvot olivat yli 400. Pitkään jatkui voimattomuuden tunne ennen kuin olo normalisoitui.
 
SaDuNa
Minun läheinen sairastui yli kk sitten keuhkokuumeeseen. Ensin hän oli ab-tipassa viikon, jonka jälkeen vointi romahti, nousi yli 39 asteen kuume ja crp 195. Kuvaan astui myös verenmyrkytys. Lääkäri kyseli jo hoitotestamenttia, kun eivät päässeet bakteerin perään. Nyt hän on vuodeosastolla ja tulehdus on vihdoin ja viimein talttunut ihmeen kaupalla. Jalat ei toimi, ja syömään täytyy opetella letkuruoan jälkeen uudelleen. Huoli on ollut kova, mutta nyt ollaan toipumaan päin.
 
vieras*
Miehellä oli viikon antibioottikuuri, ei joutunut sairaalaan missään vaiheessa. Kunto meni silti todella alas, postilaatikolle kävely n. 30 m oli jo urheilusuoritus . Topimumiseen normaali kuntoon meni pitkään.
 
toisenkin kerran
Mulla oli esikoista odottaessa. Kuume korkea monta päivää, kunnes pääsin lääkäriin ja heti sairaalaan. Hoitaja valvoi vierellä ekan yön. Kuukauden sairasloma töistä ja suunnilleen siihen palautui voimatkin. Päiväpeiton laitto sai hien pintaan ja huippaa.
 

Yhteistyössä