Verotus vituttaa

  • Viestiketjun aloittaja pimeätyökunniaan!
  • Ensimmäinen viesti
pimeätyökunniaan!
Mitä hyvää verotus tuo meille? Veroja maksetaan ihan ÄLYTTÖMÄSTI. Suomessa on täysin mahdotonta rikastua omalla työllään järjettömän verotuksen takia. Ja niitä verorahoja huiskitaan sitten sinne tänne ja suuri osa menee jonnekin neekereiden heimopääliköiden taskuihin, niin mitä se meitä auttaa? Pimeä työ kunniaan. Kansanedustajat on perseestä!
 
oon osittain samaa ja osittain eri mieltä

tykkään hyvästä koulutussysteemistä ja infrasta mutta toisaalta harmittaa maataloustuet ja tehoton ja pöhöttynyt sote-tsydeemi ja epäilyttää työperättömän maahanmuuton kustannukset
 
Totta. Verotus ei tuo meille yhtään mitään hyödyllistä. :( Tieverkko, koulutus, terveydenhuolto, kirjastopalvelut ja muut. Kaikki täyttä turhuutta!

Parempi olisi olla maksamatta veroja ja rakentaa itse kaikki tiet, joita kulkee.
 
Vie ras
Totta. Verotus ei tuo meille yhtään mitään hyödyllistä. :( Tieverkko, koulutus, terveydenhuolto, kirjastopalvelut ja muut. Kaikki täyttä turhuutta!

Parempi olisi olla maksamatta veroja ja rakentaa itse kaikki tiet, joita kulkee.
Niin ja minusta voisi sos.pummeille antaa vähän lisää. Nyt joutuvat kärvistelemään Samsungin puhelimilla eikä varaa iphoneen.
 
nooh
Minua ärsyttää se, ettei verotusta käytetä enää siihen mihin se on alun alkaen tarkoitettu, että hoidetaan yhdessä asioita ja järjestetään kaikille turvaa jne. Nyt maksellaan EU:lle valtavia summia ja etsitään ulkomaisille kaivosfirmoille otollisia paikkoja mihin voisivat kaivoksensa lykätä... Länsimaat, myös me, hyväksikäytetään kolmansia maita aivan tuhottomasti ja olemme osaltamme ylläpitämässä kurjuutta. On laskettu, että kehitysapuna maksetaan esim. Afrikan valtioille murto-osa siitä, mitä taloudellista hyötyä sieltä revimme.
 
Luin kesän alussa syöpään kuolleen naisen (loppuvaiheessa) kirjoittaman kirjan. Se nainen sai 10 vuotta lisäaikaa tehokkaan hoidon ansiosta.
Miehensä kirjoitti lopuksi että hän ei tule koskaan arvostelemaan Suomen korkeaa verotusta.

Vaikka varmasti sitä verojen käyttöä voisi kohdentaa tietty aina paremmin ja paremmin.
 
"noo"
Tuossapa noita mainintoja verorahojen käytöstä. Tiet, rautatiet, päiväkodit, koulut, ilmaiset opinnot, kirjastot, vankilat ja hoitolaitokset, terveydenhuolto neuvoloineen. Terveydenhuollosta moni ajattelee ettei sitä tarvitse, mutta kuulkaa, kun vakava sairaus iskee, niin jo saattaa mieli muuttua. Esimerkiksi nuo syöpähoidot maksavat niin paljon, että jos ne pitäisi itse maksaa niin jäisi monella maksamatta. Ja hoito saamatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Draumsyn
Kyllähän se vituttaa pienyrittäjää -rankastikin välillä.
Mutta silti en kyllä olis valmis vaihtamaan pienempään verotukseen ja luopumaan kunnollisesta tieverkostosta. Voi jeesus mikä kokemus on matkustaa Moskovassa; 50 km vie helposti 3 tuntia. Tai lähes ilmaisesta terveydenhoidosta. 1/4 kuukausipalkasta lääkärikäyntiin on paljon silloin kun sairastuu. Esim. Thaimaasa keskipalkka on 200 euroa/kk ja lääkärikäynti hyvällä asemalla pienen toimenpiteen ja muutaman lääkkeen kanssa maksaa 50 euroa. Harvoin edes selviää yhdellä käynnillä, jos oikein todella jotain tulee. Ilmainen koulutuskin on ihan kiva asia; lukutaito on avain melko moneen asiaan. Väitän etä kunnon lukutaito jo tekisin ihmiskaupasta paljon vaikeampaa. Lukutaitoista ei ole yhtä helppo höynäyttää ja hän voi löytää ratkaisuja paljon helpommin kuin lukutaidoton. Sosiaaliturvakin toki joskus ottaa pattiin, (kuhn ne perkeleen pummit näyttää elävän leveämmin, matkustelevat ja ostelevat merkkivaatteita) mutta toisaalta ei minua huvittaisi asua marraskuussa lautahökkelissä, jos jotakin sattuisi tapahtumaan eikä olis enää varaa maksaa niitä veroja. Itäisessä naapurissa moni joutuu sen tekemään ja sää olot on talvella ihan yhtä kovat kuin tällä!
On totta, että monta yrittäjä on haettu konkursiin nimenomaan verottajan toimesta, että kaikesta musta olisi jotenkin selvinnyt, mutta veroja ei pystynyt maksamaan, etä oishan järjestelmässä parannettava, mutta tosiasia on, että sellainen tasa-arvo, jossa kaikilla on yhtäpaljon kaikkea ei voi koskan toteutua.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä