Äidit, auttakaa vainoharhaista

  • Viestiketjun aloittaja Möyhhhh
  • Ensimmäinen viesti
Möyhhhh
Pelkään olevani raskaana. Vaikka minulla on ehkäisykapseli ja olen tehnyt 4 negatiivista testiä. Menkatkin tuli, mutta oudot.

Oon aamuisin pahoinvointinen ja tulen ällötäyteen muutamasta suupalasta. Jatkuvasti, enkä asu kuumalla seudulla. Yksi aamu tuli puuro suuhun.

Lisäksi mun mahassa on alkanut tapahtua jotain(en ole ollut aikaisemmin raskaana). Navan vasemmalla puolella alavatsalla on jatkuvaa kuplintaa, kiehnäämistä ja paineen tunnetta, varsinkin selinmakuulla. Lisäksi kärsin ihmeellisistä alaselkäkivuista, joita ei ole koskaan ollut.


Onko mahdollista että mulle on tonne jonkun kallistuneen kohdun takia piiloutunut asukas? Ennen pelotti lapsen saaminen, nyt pelottaa että se olis jo liikkumiskokoinen ja olen kiskonut kaksin käsin alkoholia. En siltikään lasta halua, mutta en halua mitään pahaakaan tehdä.
 
Hgvvg
Kyllä ne raskaustestit on luotettavia. Sun oireita kannattaie kyllä muuten tutkia. Eli lääkäriin.
Vatsan kuplinta on normaalia, sulla vois olla perusnärästystä. Syötkö hyvin? Harrastatko liikuntaa?
 
Apppp
Löysin netistä vaan hirveän määrän tarinoita siitä, kuinka raskaustestit näyttäneet negatiivista vaikka mille viikoille.

Närästystä ei ole, vatsan kuplintaa ja liikkeen tuntua on navan ja alapään välillä. Närästystä ei ole kyllä koskaan ollut... Syön muuten hyvin paitsi aamuisin.


Kiitoksia vastauksista!
 
lääkäriin
kannattaa käydä lääkärillä ja kerrot nuo oireet niinkuin juuri kuvasit. Raskaus kuulostaisi kyllä kovin epätodennäkoiseltä jos testit näyttää negaa mutta kait sekin pieni mahdollisuus on. Mutta monia muitakin vaihtoehtoja varmaan on, eriasteisia vakavuudeltaan, joten kannattaa tutkia.
 
pikadiagnoosi
Musta vaikuttaa että haluaisit olla raskaana vaikka et haluaisi olla. Voin olla väärässä. Eihän kaksplus ole tohtori.fi. Nojoo jonnekin lekurillepäin kai voisit mennä
 

Yhteistyössä