Lapsi hyökiö??

  • Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti
"Huolissaan"
Meillä on 13v poika ja minua kylmää se että kaverit ovat alkaneet hylkiä hänen seuraansa..:(eivät vastaa puhelimeen tai jos vastaavat sanovat soittavansa takaisin mitä eivät tee..minua ehkä ahdistaa enemmän kuin poikaani vielä. Annanko asian vaan olla ja yritän vakuutella että kaikki on ihan normi käytöstä vai mitä hemmettiä teen??
 
"Katju"
Kamalan kurjaa tuollainen :( Omalla lapsella ollut vähän samanlaista 3-4 luokilla, silloin päädyin jotenkin sellaiseen että se kuului sen ikäisten tyttöjen sosiaaliseen kehitykseen että tehtiin tuollaista kiusaa kun toisiaan sitten oma lapsikin oli mukana siinä ja sitä samaa hylkimistä tehtiin jollekin toiselle. Se onneksi loppui sitten kasvun myötä enkä tiedä voiko sitä verrata noin paljon vanhempaan poikaan.. Minusta kuitenkin oikein puuttua asiaan ja lähteä selvittämään.
 
"Neela"
Miten lapsesi käyttäytyy muita kohtaan?

Nythän on onneksi syksy tulossa ja koulun aloitus voi sekoittaa pakkaa taas positiivisempaan päin. Itse kannustaisin lasta myös johonkin uuteen, sosiaaliseen harrastukseen, jonka kautta voisi löytyä ihan uusia, tuoreita ystävyyssuhteita.
 
vierasss
Ei välttämättä vaadi mitään erityistä, että hyljityksi päätyy. Omalla kohdalla en vielä 20 vuoden jälkeenkään ole keksinyt mikä luokkatovereiden hyljinnän sai aikaan. Alkoi juuri siinä 13v kohdalla ja päättyi vasta lukiossa. Nyt aikuisena pidän sosiaalisia taitojani hyvinä, tutustun ja jopa ystävystyn helposti uusiin ihmisiin, joten luonteestanikaan en usko hyljinnän johtuneen.
Positiivisena puolena asiasta voin näin jälkikäteen sanoa, että kasvattipa nahkaa, osaan suhtautua pikkumurheisiin pikkumurheina ja uskon olevani hyvinkin itsenäinen yksilö. Siltikin toivon todella, että ap:n pojan kohdalla tilanne paranee pian, rankkaa on olla yksin murrosiässä.
 

Yhteistyössä