Endo ja raskaus

  • Viestiketjun aloittaja mitäkä?
  • Ensimmäinen viesti
mitäkä?
Säännölliset kuukautiset myöhässä muutaman päivän ja testit negaa.
Ovulaation jälkeen melkeen koko ajan kramppeja, supistuksia ja jomotusta ympäri alavatsaa ja sivuilla. Tämä on normaalia minulle, koska minulla on endoa. Kuitenkin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa(28/28) niin kivut alkoivat hiipumaan ja nyt dpo 14-16 ollut enää kerran päivässä "kipukohtaus". :O Mitään varsinaista raskausoiretta en ole huomannut. Paitsi et rinnat ei ole ollenkaa herkkänä/kipeänä! :O

Lääkäri sanoi et raskaus rauhoittaa endon, niin onko se sit heti alusta asti ennenkö plussaa edes? Endo ollut vuosia ja raskauksia 0, joten tunnistan kyllä endo kivut mut tää et ne loppui ilman kk on uutta!
Joten helppiä kaipaan :)

Kp 31/28 ja dpo 16.
 
....
No jos testi näyttää negaa, niin sitten et ole raskaana (tai olet testannut liian aikaisin). Kuulautiset on myöhässä, jos ovis on ollutkin myöhemmin tai jäänyt kokonaan tulematta. Olen ymmärtänyt, että endon oireet loppuisivat vasta raskauden myöhemmässä vaiheessa.
 
mitäkä?
Niin tiedän, että aika sen loppujen lopuksi näyttää eli odotellen. Mut ei tää normaalia ole, sen tiedän :) Sen 15 vuotta kun olen kk kärsinyt niin ikinä menneet yli.

Mut jos jollai tosiaa ois ihan henk.koht. kokemuksia et miten se endo rauhoittuu raskaudessa niin niitä kaipaisin. Teoriatieto on minulla kyllä tiedossa :)
 

Yhteistyössä