Onko tämä kaunista?

Ainakin ko malli/naisella on pukeutumistyyli mistä itse pidän. Mutta mietin kuinka kamala ihminen olen jos taas ostan sellaisen? Jos se on oikeasti kettu, eikä feikki? Kun en syö itse edes enää lihaa ollenkaan (paitsi vain kalaa), nyt katson taas ulos jotain nättiä syyksyksi, ravintolaan, kaupungille ym... Jos sellaista kyllä saisi aivan samanlaista feikkinä, niin tuntu otan mielummin feikkinä kun aitona, ettei tuu paha mieltä O_O mutta feikkinä onko edes jotain nättiä?...Miten te pidätte ko tyylistä, muistakseni kun viimeksi kysyin niin kaikki turkikset olivat kamalia palstalaisten mielestä. Itse pidän ja tuntu ettei maku muuttuu ainakin sen suhteen. Olisi kiva myös kysyä miehiltä mielipideitä :D...
Vintage Real Fox Fur Women and Lady's Short Coat Jacket Winter Warm for Women | eBay
 
Mä yhdistän turkiksen talveen joten siihen nähden lyhyet hihat ja tiukkaakin tiukempi minimekko tuntuu hssulta yhdistelmältä. Mutta jos tykkäät niin oma on päätöksesi, ei sun tarvitse siihen muitten lupaa kysellä.
 
Ei minun tyyliäni, mutta joillekin varmasti sopii. Ihan kaunis mielestäni.

Turkiksiin ylipäätään suhtaudun aika neutraalisti. Käytän itsekin talvisin takkina ja hattuna turkista, vähän vaan nuorekkaamman tyylisiä kuin tuo aloituksen.
 
Mä yhdistän turkiksen talveen joten siihen nähden lyhyet hihat ja tiukkaakin tiukempi minimekko tuntuu hssulta yhdistelmältä. Mutta jos tykkäät niin oma on päätöksesi, ei sun tarvitse siihen muitten lupaa kysellä.
Mutta syyksyllä on just kiva sellaista pitää :). Autolla kun paljon liikun ja paleilen vain yläkropasta niin en tarvitse kun jotain sellaista lyhyttä, sekä muutenkin olo aika epämukava jos on liian iso takki tai pitkä, en voi edes talvella pidä. Siksi ehkä talvella olenkin vain sisätiloissa :D
 
sfoiso
En pidä turkiksista, vaikken mitenkään viherpiiperö olekaan. Se tuntuu silti inhottavalta ajatuksena laittaa raatoja päälle (vaikka esim. nahkakenkiä saatan pitää).
Just tolta se näyttää ja tuntuu; kuin pitäisi raatoa päällään.
Miten joku voi perustella itselleen sen että joku eläin on kasvatettu ja tapettu pelkästään siksi että minä saisin täysin turhan asusteen jota ilman voisin aivan hyvin elää? Tutustu ap turkiseläinten oloihin ja mieti sitten uudestaan. Jos voit sitten vielä ostaa aidon turkin niin aika sydämetön olet.
 
sfoiso
Ja krut kyllä osui naulan kantaan. Mikäköhän viehtymys venäläisillä on noihin turkkeihin? Heillä on hyvin usein kesälläkin jotkut turkissomisteiset kengät tai karvaliivi.
 
giooo
Hyi *kirosana*.

Itse pidän turkiksia pitäviä ihmisiä ihmiskunnan pohjasakkana ja näytän sen avoimesti.
Ne on rumia, tuotettu eläinten kivulla ja kärsimyksellä ja täysin turhia.

Myös tekoturkikset ovat oksettavia, useinhan ne ei ole TEKOturkiksia vaikka niissä niin lukee, vaan ne ovat revitty esim. koirista ja laitettu päälle "fake" jotta se olisi hyväksyttävää. No ei ole.
 
Ja krut kyllä osui naulan kantaan. Mikäköhän viehtymys venäläisillä on noihin turkkeihin? Heillä on hyvin usein kesälläkin jotkut turkissomisteiset kengät tai karvaliivi.
Ehkä joka maassa on joku oma juttu? En tiedä miksi, kaunista se vain on. Mutta eikö sama Suomessa joku tietty juttu pitäisi olla kaikilla? Esim. aikuisilla aika paljon on marimekko tyyliä? Ehkä kun täällä Marimekkoa valmistetaan ja Venäjällä enemmän näitä just myydään niin joku tottumus tai pakkomieli on tullut, yks pue niin toinenkin halua... Paitsi olen itse Virosta ja siellä ei vielä kaikki niin tykkää turkiksita kun esim Venäjällä. On se lämmin myös ja mukava. Vaikka niin kuin sanoin että otan mielummin vaikka feikkinä, jos löydän. Nyt en ainakaan mitään kaunista ja kevyttä löytänyt...
 
[QUOTE="joojoo";30126771]Suomalaisnaisilla oma juttu on tunika, leggarit ja crocksit... :D[/QUOTE]

No totta on että leginksit tuntu kaikilla päällä... Itse kans en pidä housuja vain leginksiä tai sukkahousuja. Paitsi nyt raskauden aikana yhdet leveät housut pidän, kun on mukava painon kanssa.
 
miehenmielipide
Turkikset on tosi hienoja ja ite miehenä ainakin huomio kiinnittyy siihen, että turkiksiin pukeutuvat naiset usein myös muuten ovat huolitellun näköisiä ja tyylikkäitä. En oikein ymmärrä miksi joku vastustaa turkiksia, mutta voi samalla syödä lihaa. Molemmat ovat tuotteita, jotka eivät ole ihmisellä välttämättömiä.

Suomalaiset turkikset ainakin ovat kestäviä ja niiden tuotantoon ei liity samanlaisia ympäristö- ja lapsityövoima ongelmia kuin "turkittomien" halpisvaateketjuiden vaatteisiin, jotka valmistetaan ties missä kaukoidässä :)
 
"jepsu"
Hyi *kirosana*.

Itse pidän turkiksia pitäviä ihmisiä ihmiskunnan pohjasakkana ja näytän sen avoimesti.
Ne on rumia, tuotettu eläinten kivulla ja kärsimyksellä ja täysin turhia.

Myös tekoturkikset ovat oksettavia, useinhan ne ei ole TEKOturkiksia vaikka niissä niin lukee, vaan ne ovat revitty esim. koirista ja laitettu päälle "fake" jotta se olisi hyväksyttävää. No ei ole.
Tämä kannattaa pitää mielessä. Tekoturkis on nykyään usein milloin mitäkin elukkaa, ja niitä keitetään elävältä.
Aivan yks v*tun sama onko turkis Suomesta vai Kiinasta. Olen käynyt suomalaisella turkistarhalla, siitä on glamour kaukana, saati joku eettisyys vaikkei lapsityövoimaa käytetäkään.
 

Yhteistyössä