Taas tietämätön kyselee kelan päivärahasta

"jaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;30126045:
Siis tuleeko se lomake taas sinne mun omille sivuille automaattisesti, mihin merkkaan päivät ja lähetän sit sähköisesti?
Automaattisesti? Ei kait Tai no jos olet jo ilmottautunu työttömäksi?
 
ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi molliin.

Kun ne päättää että "ok, olet oikeutettu päivärahaan"

Kelaan voit tehdä sähköisen hakemuksen pankkitunnuksilla päivärahalle.

Sitten kela antaa odotuttaa kun tekee päätöksen ja sen jälkeen rahat juoksee tyyliin "laitan hakemuksen sähköisesti, 2 pvän päästä rahaa"

eli joudut molemmista lafkoista odottamaan päätökset ennenkuin rahat juoksee ja sen jälkeen päätöksiä ei tarvitse odottaa vaan homma toimii sähköisesti suht sutjakkaasti.

muoks. jos kuulut liittoon tai kassaan, kelan osio päätöksestä hoituukin kassan tai liiton kautta, kumpaan kuulutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi molliin.

Kun ne päättää että "ok, olet oikeutettu päivärahaan"

Kelaan voit tehdä sähköisen hakemuksen pankkitunnuksilla päivärahalle.

Sitten kela antaa odotuttaa kun tekee päätöksen ja sen jälkeen rahat juoksee tyyliin "laitan hakemuksen sähköisesti, 2 pvän päästä rahaa"

eli joudut molemmista lafkoista odottamaan päätökset ennenkuin rahat juoksee ja sen jälkeen päätöksiä ei tarvitse odottaa vaan homma toimii sähköisesti suht sutjakkaasti.
Juu juu, mä olen tehnyt nuo jo ja saanutkin ekan rahan sieltä. Mutta sitä lomaketta mä ihmettelin, et mistä mä tiedän milloin haen uudestaan ja tuleeko se sinne omille sivuille joskus johonkin kun en näe siellä mitään sellaista mikä oli ekan rahan kohdalla, silloin tuli se 'täytä hakemus'-juttu siihen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;30126225:
Juu juu, mä olen tehnyt nuo jo ja saanutkin ekan rahan sieltä. Mutta sitä lomaketta mä ihmettelin, et mistä mä tiedän milloin haen uudestaan ja tuleeko se sinne omille sivuille joskus johonkin kun en näe siellä mitään sellaista mikä oli ekan rahan kohdalla, silloin tuli se 'täytä hakemus'-juttu siihen.
menet sinne työttömyysraha linkin kautta tekemään uutta ilmoitusta niin se kertoo sulle millon aikasintaan voit ilmoituksen ensi kerran tehdä
 
  • Tykkää
Reactions: Jätkä

Yhteistyössä