Miksi venäläisnaiset ovat niin laihoja??

  • Viestiketjun aloittaja mistä johtuu
  • Ensimmäinen viesti
mistä johtuu
Voiko joku Venäjällä asunut/ kulttuuria tunteva vastata otsikon kysymykseen? Olen paljon uimarannalla, ja täälä itä-suomessa rannoilla on myös paljon venäläisperheitä. Mistä johtuu että suomalaisista suuri osa (myös nuorista) on lihavia, selluliitista kärsiviä, kun taas venäläiset naiset pääosin hoikkia ja sileäsäärisiä.

En kaipaa huutelua siitä kuinka venäjälläkin on läskejä jne... tottakai on. Mutta mistä johtuu noin silmiinpistävä ero? Osaako kukaan vastata? Onko venäjällä käytössä sama 5 ruokaa päivässä -suositus, syöäänkö sielä joka aterialla lihaa kuten täällä? Käytetäänkö eineksiä? Autolla ei ajeta joka paikkaan? Vai onko kyseessä vain rodullinen ominaisuus?
 
Huutelen puskista
Alkuperäinen kirjoittaja 1 merkkiä pitkä;30129176:
Ehkä siellä naisen (nuoren) on vielä kulttuurisesti oltava ennenkaikkea kaunis ja hoikka. Päästäkseen naimisiin ja saavuttaakseen asillisen elintason.
Näin taitaa olla. Venäjällä on pulaa kelvollisista miehistä ja naiset tekevät melkein mitä vain päästäkseen hyviin naimisiin. Muistan nähneeni dokkarin, jossa siperialaistyttö meni kidutukselta näyttävään jalkojen pidennysleikkaukseen saadakseen pidemmät sääret ja siten itselleen aviomiehen. Tytön äitikin oli tästä mielissään.

Vanhemmiten venäläisnaiset alkavat sitten kummasti muistuttaa tasapaksua maatuskaa...
 
Hmm...
Ovat selvästi pitkäraajaisempia ja sirompia kuin suomalaiset, ja ulkonäköpaineet ovat nuorille naisille suuremmat. Mutta muuttuvat kyllä iän myötä matameiksi hekin.
 
"Maria"
Moikka! Olen venäläinen, joten kirjoitan vähän väärin suomeks ;-)
Venäjällä on semmonen "kultuuti", että miten laihempi oot, siitä kauniimpi olet :) Kaikki venäläiset naiset aina haluavat laihtua, ja aina on dieetillä :)) Normaali paino naisille/tytölle venäjällä, on alle 55kg, jos nainen yli 55kg, niin hänellä on jo liika (hänen mielestä) painoa, ja hänelle pitää laihtua :)
P.s.Yleensä Suomessa kun naiset haluavat laihtua, ne käyvät saliin / harrastavat urhelua, ja syövät terveelistä ruoka.
Venäjällä, laihtuvat enemmän diettillä, ja aika harvoin urheilulla (mikä on väärin minun mielestä), jos nainen on 25v+, niin hän ei harrastaa melkein olenkaa urheilua, vai syö todella vähän + ei syö yhtä mitää klo 18:00 jälkeen.
p.p.s.Itse olen 47kg :)))))))))
Aika sekava viesti tullu) toivottovasti että ymmärätte mun surkea suomi kieli... :)
Terv: Maria K.
 
vierass
Ainakin baltian maissa rasvan käyttö on jotain aika merkityksellistä, suomi opettaa että rasva on pahasta ja sitten tuloksena on tämä hiilarilöllöläski, kun taas kunnon rasvalla vatsa täyttyy ja syödään paljon vähemmän ja sellulliittikin siliää ja muitakaan kosteusrasvoja tarvita.
 
mies1harm.
Hauska miten maallikkofeministit täällä politisoivat asiaa, jonka oikea venäläinen näkee esteettisenä - joka muuten on se omakin tulkintani :) Antakaa nyt helv--- sen naisen aseman edes hetkeksi olla, PLIIS ;)
 
pliis pliis
Estetiikkaanhan se tietysti liittyykin, ja MYÖS naisen asemaan. Suomessa naiset ovat riippumattomampia miesten mielipiteistä kuin Venäjällä -> ei ole pakko laihduttaa. Ihan yhtä lailla sitä hoikkuutta täälläkin ihannoidaan, ei vaan välitetä tehdä asian eteen niin paljon kuin Venäjällä.
 
Koska Venäjällä jos oot laiha niin se tarkoittaa että sinulla on heti hyvää työpaikka, paras mahdollinen aviomies, rahaa... Siellä kun ei edes lihavia pääsevät ihan joka yökerhoon, kun on face ja dress control, hassua muta näin on siellä. Se on siellä naisille pakkomieli ja miehille kans :). P. S. Itse Virosta ja kans tykkään olla vain laihana, myös kun voin silloin hyvin ja olo kevyt, enkä näe mitään järkeä miksi pitäisi ruoan takia lihota itseä mahdottomaksi.
 

Yhteistyössä