laboratorion noutaja

  • Viestiketjun aloittaja tuleva koiraihminen
  • Ensimmäinen viesti
tuleva koiraihminen
Onko kellään palstalaisella kokemusta laboratorion noutajista ja onko luonteeltaan lapsiystävällisiä niinkuin kultaiset noutajat? Ollaan tuomoista ajateltu meidän perheeseen. Lapsiakin on pari koululaista ja yksi iltatähti, jonka kanssa vielä kotosalla :)
 
Suosittelen opettelemaan rodun nimen ens alkuun, sitten surffaus rotuyhdistyksen sivuille ja perehtyminen rodun historiaan ja käyttötarkoitukseen.

Yleensä labbikset on todellisia perhekoiria, mutta vaatii huolellisen peruskoulutuksen ja paljon tekemistä, koska helposti alkaa esim syömään kämpän irtaimistoa. Uroksilla vahva sukuvietti niin kastrointia kannattaa harkita jos himot kovin hyrrää. Sitten tietysti päätös ottaako metsästys- vai näyttelylinjaisen koiran. Näyttelylinjaiset on raskaampia ja käsittääkseni yleensä sairaampia koska ovat jalostettu huonompaan suuntaan (lonkat jne.).

Mutta on ne ihania. En ottaisi enää itselleni koska paimenrotuiset on vieny sydämen ihan täysin, mut jos pitäisi muuta harkita niin labbis olis listalla.
 
Melkoisia töhöttäjiä. Ihan pienten lasten perheisiin en suosittele ottamaan labbista, koska massa ja vilkkaus voi tehdä koirasta varomattoman lasten kanssa.
Olen saanut niistä aika älykkään kuvan, mutta itse en varmaan ikinä ottaisi sellaista. Enkä kyllä kultaistakaan.
 
viera.s
Ovat nuorena usein ylivilkkaita ja vanhemmiten lösähtävät täysin. Johtunee terveysongelmista ja siitä, että ovat valitettavan usein pahasti ylipainoisia. Pitämällä koiran hoikkana voi tietysti ehkäistä passivoitumista, terveys taas on aina vähän arpapeliä, vaikka koittaisikin pennun huolella valita. Siis luusto-ongelmia on suht paljon.

Mutta suurta eroa kultaisiinnoutajiin ei ole luonteessa, molemmat siis ihan hyviä perhekoiria. Jotenkin minusta tuntuu, että kultaisetnoutajat pysyisivät vähän tasaisempina tuon aktiivisuuden suhteen, vaikka kyllä nekin usein on vanhempina sellaisia löntystelijöitä.

Itse olen harkinnut, mutta haluan perusterveen ja aktiivisuudeltaan mahdollisimman tasaisen koiran, joten taidetaan päätyä johonkin toiseen rotuun.
 
kiva trolli
Itse kuulun tuohon laboratorion noutaja -porukkaan. Täällä labrassa pitää paljon kiertää eri laitteilla ja kuljetella tavaroita. Aina joku unohtuu, joten on ihan kätevää omistaa yksi laboratorion noutaja. Helpottaa töitäni kummasti.
 
  • Tykkää
Reactions: feger ja Irski
tuleva koiraihminen
Joo, kiva kuulla että sopii. Ollaan jotenki ihastuttu tuohon labraan, mutta kun ei oikein kokemusta koirista niin vähän epäilyttää. Tuossa olisikin sopivasti muutaman kymmenen kilometrin päässä labra poikue tulossa, pitää kai alustava varaus sitten tehdä :)
 
"Sirkkeli"
Mä niin haluaisin kanssa labran. Kyllä olis helppoa, kun se noutas labran paikalle, eikä tarvis itte mennä sinne jonottolee. Meillä on aina pitkät jonot. Ja kiva olis, kun veis ne paskanäytteet myös sinne iteksiään <3
 
käyttökoira
[QUOTE="Sirkkeli";30130506]Mä niin haluaisin kanssa labran. Kyllä olis helppoa, kun se noutas labran paikalle, eikä tarvis itte mennä sinne jonottolee. Meillä on aina pitkät jonot. Ja kiva olis, kun veis ne paskanäytteet myös sinne iteksiään <3[/QUOTE]

Minulle olis enemmän hyötyä itellan noutajasta tai pizzan noutajasta. Aina pitää paketteja olla hakemassa ja jos se olisi sekarotuinen, se tois sen pizzankin samalla reissulla.
 
öåpöpo
Meillä on 8v labbis eikä se mikään blösö ole. Vetreä 30 kg uros. Tyttöjen suhteen kiinostus on hirmuinen ja olemmekin saaneet välillä kuunella ulinaa ja itkua jopa öisinkin. Ihana maamanpoika se on ja otan jatkossakin labbiksen taloon, nykyinen on toinen.
Nyt kun meidän lapsi on koululainen niin koiralla ja lapsella on yhteisiä leikkejä ja koiruus on innolla niissä mukana. Meillä on toinenkin koira (seisoja) se ei lapsien kanssa leikkimisestä perusta.
Silloin kun lapsi oli vauva, niin lattialle ei voinut jättää itsekseen koira oli niin halukas olemaan lapsen vieressä että olisi tunkenut saman leikkikaaren alle jos olisi päästänyt. Makoili siellä sitten silloin kun vauva oli muuaalla.
 
tuleva koiraihminen
Hui ku oli kalliita nuo labrat, kun yritin tehdä ennakkovarauksen. Yrittivät siitäkin olla jotain rahaa vailla. En suostunut vielä mihinkään.
Onko kellään seropeista kokemusta, näyttäisi saavan labrojen varaushinnalla jo seropin. Sopiiko ne lapsiperheesen?
 
onon
Suosittelen opettelemaan rodun nimen ens alkuun, sitten surffaus rotuyhdistyksen sivuille ja perehtyminen rodun historiaan ja käyttötarkoitukseen.

Yleensä labbikset on todellisia perhekoiria, mutta vaatii huolellisen peruskoulutuksen ja paljon tekemistä, koska helposti alkaa esim syömään kämpän irtaimistoa. Uroksilla vahva sukuvietti niin kastrointia kannattaa harkita jos himot kovin hyrrää. Sitten tietysti päätös ottaako metsästys- vai näyttelylinjaisen koiran. Näyttelylinjaiset on raskaampia ja käsittääkseni yleensä sairaampia koska ovat jalostettu huonompaan suuntaan (lonkat jne.).

Mutta on ne ihania. En ottaisi enää itselleni koska paimenrotuiset on vieny sydämen ihan täysin, mut jos pitäisi muuta harkita niin labbis olis listalla.
Näinhän se on miehilläkin. Monet on siksi laitettu steriloitavaksi.
 

Yhteistyössä