Muita jotka ei ole ottaneet aurinkoa tänä kesänä? Tai edes uinut?

  • Viestiketjun aloittaja kalkkilaivan kapteeni
  • Ensimmäinen viesti
kalkkilaivan kapteeni
En yksinkertaisesti enää jaksa olla kuumassa auringossa vaikka joskus nuorena olin kova auringonpalvoja :( Mulla tulee helposti pää kipeäksi ja huono olo. Jos haluan rusketusta, mun on pakko mennä solariumiin. Harmittaa koska olen pitänyt auringonottoa aina jotenkin välttämättömyytenä ja hävettää kun olen taas aivan valkoinen :(
En ole myöskään uimassa käynyt, viime kesänä en käynyt kertaakaan mutta nyt olisi ihanan lämpöiset vedet. Mutta mua ahdistaa mennä jos rannalla on paljon porukkaa, siksi tykkään enemmän ilta- tai yöuinnista. Vielähän sitä kerkeis käymään ja jo kerta mulle riittäisi kesäkokemuksena.
Kylpylään ollaan menossa että siellä kyllä saa sitten uida mutta eihän se ihan sama asia ole. Lisäksi tunnen huonommuutta kun en ole tehnyt asioita jotka "kuuluu" tehdä kesällä!

Ja hävettää lähteä kylpylään valkoisena enkä kerkeä käymään kuin pari kertaa solariumissa ennen sitä jos edes sinne jaksan mennä.

Oonko mä nyt ihan outolintu ja epäonnistunut?
 
yyyyy
HAh, no en mä pidä itseäni epäonnistuneena kun en aurinkoa ota.. :)

Uimassa olen käynyt mutta auringon otosta olen suosiolla luopunut koska en mä rusketu vaan palan ainoastaan.
 
.......
En ota koskaan aurinkoa. Kädet, jalat ja kasvot ovat toki ruskettuneet, kun on muutoin tullut oltua ulkona. Uimassa olen käynyt muutamaan otteeseen vasta edellisellä viikolla. Rajatun rusketukseni en ole antanut häiritä. Mieluiten olisin kokonaan ruskettumatta.
 
En ota aurinkoa, en kestä. jalat ja kädet on päivettyneet kun on silti tullu liikuttua ulkona. Sekin tekee jo tiukkaa migreenikolle. Uimassa kävin joskus kesäkuulla viimeksi. Ei mua hävetä olla valkonen ja ruskettumaton, ei se minusta oo sellanen asia jota pitäs hävetä kun ei oo ruskea kuten joku muu.
 
kalpeanaama minäkin
Mulla ei tule kovinkaan paljoa väriä iholle. Omaan punapigmentin, iho kyllä lähtee punottamaan, mutta se punotus häviää parin päivän sisään ja palaan takaisin valkoiseksi. Pisamia kyllä löytyy.

Tiedättekös: se oli yksi kiusaamisen aihe koulussa, kun muut palasivat kesälomalta ruskettuneina ja minä olin olmi. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja kalpeanaama minäkin;30129508:
Mulla ei tule kovinkaan paljoa väriä iholle. Omaan punapigmentin, iho kyllä lähtee punottamaan, mutta se punotus häviää parin päivän sisään ja palaan takaisin valkoiseksi. Pisamia kyllä löytyy.

Tiedättekös: se oli yksi kiusaamisen aihe koulussa, kun muut palasivat kesälomalta ruskettuneina ja minä olin olmi. :(
Ompa typerää kiusata siksi. Mulle tuli sanomista pisamista. Päivetyin mutta paljon pisamia. Enää ei silleen tule, havaitsin tässä että eipä olekaan enää kun joku hassu pisama.
 
En ota koskaan aurinkoa enkä edes halua ruskettua. Valitettavasti olen hiukan päivettynyt, onneksi en pahasti - sitä aurinkoa kun saa jo kauppamatkoilla ja varjossakin istuessa. Uimassa olen kyllä käynyt, se on hauskaa.
 
"Jen"
En ota aurinkoa, koska en rusketu. En myöskään pala, joten pihalla voin olla lasten kanssa huoletta,mutta rusketus ei tartu _yhtään_

En myöskään ole käynyt uimassa, koska tässäs vieressä on yksi paikka, joka on aivan täynnä joka päivä.. + kaksi alle kolmevuotiasta ei houkuttele uimaan xD ei ole mitään lepoa.
 
Reea
en ota koskaan aurinkoa, koska ihoni ei tykkää ja muutenkin mulla on parempaa tekemistä kuin maata tuntikausia aloillani. Toki auringossa tulee pakostikin muuten oltua, mutta jos on mahdollisuus olla varjossa, niin mieluummin olen siellä.

Uimisestakaan en välitä ja ennen lapsia meni varmaan vuosia, ettei tullut luonnonvesissä uitua ollenkaan. Nyt käydään lasten kanssa melkeinpä joka päivä rannalla ja itsekin käyn ainakin kastautumassa. Mistään varsinaisesta uimisesta ei kyllä voi puhua.
 
kaa.
En ota ikinä koskaan milloinkaan aurinkoa. En tykkää siitä. Mielestäni se on aivotonta ja varsinkin hemmetin tylsää puuhaa. Muutenkin auringossa liian kauan ollessa tulee tosi huono ja vetämätön olo.

Enkä uinutkaan ole pariin vuoteen. En pidä uimisestakaan juurikaan. En kaipaa uimista, joten uimattomuuskaan ei häiritse.

Enkä kyllä mitään muutakaan kesäjuttua ole tänä kesänä tehnyt. En ole käynyt terassilla tai kahvilla ystävien kanssa, en picnicillä, en torilla, en huvipuistossa, en merillä....
 
"nanna"
En ole uinut, enkä varmaan uikaan. Kahlailen kyllä rantavedessä pienimpien lasten kanssa, mutta uimiseen vesi on musta liian kylmää. Voin harkita uimista, jos veden lämpötila on +30 ja yli.
Aurinkoakaan en ota, toki rusketun (helpostikin) koska ulkoilen paljon. Näillä helteillä kuitenkin varjopaikat vetää puoleensa.
 
mhmhmhm
En ymmärrä auringonottoa ollenkaan, hakeudun varjoon jos sellainen löytyy. JOnkinlaista päivetystä on tarttunut tahtomattakin ulkoillessa, vaikka olen aina pahimpaan paahteeseen laittanut 50 suojakerrointa. Uimassa en ole käynyt, en tykkää, mutta olen kastautunut kun lasten kanssa joutuu rannalla käymään joka päivä.
 
olen pitänyt auringonottoa aina jotenkin välttämättömyytenä ja hävettää kun olen taas aivan valkoinen :(

Kylpylään ollaan menossa että siellä kyllä saa sitten uida mutta eihän se ihan sama asia ole. Lisäksi tunnen huonommuutta kun en ole tehnyt asioita jotka "kuuluu" tehdä kesällä!

Oonko mä nyt ihan outolintu ja epäonnistunut?
Ei hyvää päivää. Varsinki nuo tummennetut kohdat. Kaikkia täältä palstalta saa lukia. Ei ap oo sitte kuullu sellaasesta ku melanooma?

Kesään ei kuulu mitää asioota jotka on pakko tehdä vaan jokaanen saa tehdä kuten itte haluaa. Kummallista, että vielä nykypäivänäki ihmiset pitää auringonpalvomista hienona juttuna ja luullaan, että ei ittelle voi melanoomaa tulla.

Mä en oo ikinä tykänny auringon ottamisesta enkä ymmärrä sitä rannalla tai muualla makaamista. Joku rantaloma ei olisi yhtää mua varte. Tylsää suoraan sanottuna. Uimaan mennään jos mennään, mutta ei sekää oo mikää pakollinen juttu.

Mä palan aika helposti ja saan aurinkoihottuma niin en todellakaa rupia kärventämään itteäni. Jos jotakuta häirittee mun valkoonen iho, niin se on voi voi.

Vai, että epäonnistunu. Hoh hoijaa.
 
Epäauringonapalvoja
Mutta, ruskettunut kyllä aina olen. Harrastukseni on sellaisia, että ihan väistämättä kesällä iho ottaa väriä.

Ts. meillä on 4 koiraa, joiden kanssa harrastan paitsi lenkkeilyä, myös agilityä, raunioita ja pelastushakua + yhden kanssa tokoa.
 
"tipsu"
En ole ottanut aurinkoa, en ole tehnyt sitä koskaan. En rusketu vaan palan jos joudun auringossa olemaan kauppamatkat yms... Uimassa en ole käynyt 15 vuoteen, mieli tekis kyllä, mutta ei se mikään pakollinen juttu ole.
 
-.-
Meillä on onneksi sellainen "salainen" uimapaikka, missä melkeimpä aina saa olla ihan yksin luonnon keskellä. En IKINÄ ole missään yleisellä rannalla ollut, enkä mene. Hyi hitto.

Mutta juu, viime vuonna en tainnut itsekään uida kertaakaan, mutta nyt tämä ennätyspitkä hellejakso sai minut uskaltautumaan tuonne järveen, ja koukkuunhan minä siihen jäin :D
 
fdgg
Minä en normaalisti rusketu, mutta tänä kesänä olen ollut niin paljon ulkona, että olen ruskea. Aurinkoa en ole ottanut, mutta olen ollut paljon omalla pihalla ja yhden viikonlopun festareilla. Uimassakin olen käynyt tai siis lähinnä lutrannut lasten kanssa vedessä. Eilen testasin räpylöitä ja snorkkelia pitkästä aikaa ja vähänkö oli kivaa! :D en minäkään sellasta aikuisten tylsää uimista jaksa, mutta vesisota ja sellainen on ihan huippua
 

Yhteistyössä