Raskaustesteistä tietävät!

  • Viestiketjun aloittaja joko vihdoin
  • Ensimmäinen viesti
joko vihdoin
Kuukautisten pitäisi alkaa ensi keskiviikkona tai torstaina. Tein tänään kaupan raskaustestin, joka oli selkeä nega. Eikö pitäisi olla edes roskishaamu, jos ke aamuna mahdollisesti jo jo ihan selkeä positiivinen? Vai onko jollain ollut niin, että on selkeä nega pari päivää aiemmin ja sit kuukautisten alkamispäivänä kuitenkin positiivinen?
Voi pettymysten pettymys :(
 
"Jeba"
Nuo on todella yksilöllisiä asioita. Tiedätkö milloin olet ovuloinut? Jos et tiedä, niin sitten varsinkaan ei voi olla varma, että positiivinen tulos edes näkyisi ennen kuin menkat myöhässä.
 
vierass
Ensinnäkin aina ei tule roskishaamuja ja roskishaamu voi tulla vaikka ei olisikaan raskaana.
Miten herkkä testi sulla oli? Hcg tuplaantuu noin joka toinen päivä eli jos ke olisi vaikka 25 niin tänään sulla voi olla vaan 12 mihin taas ei niin herkkä testi ei vielä reagoi. Hcg myös nousee yksilöllisesti eli aina sitä selkeää plussaa ei saa heti silloin kun menkat jää pois. Ovulaatio on myös voinut olla myöhemmin jolloin menkkojen ei pitäisikään alkaa vielä ke. Kiinnittymisen ajankohtaa et millään voi tietää ja siitähän se hcg:n erittyminen aikalailla alkaa.
 
"esikoinen tulossa"
Nämä asiat ovat niin yksilöllisiä... Kaikki riippuu päivästä milloin olet ovuloinut. Muistelen että herkin testi näyttää onko raskaana 4pvä ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa eli dpo 10 suunnilleen.

Itse sain plussa davidin testiin dpo 9, sen jälkeen tein vielä dpo 11 apteekin oman joka myös oli plussa mutta dpo 14 eli silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa digi näytti negaa. Menetin jo toivoni mutta tein vielä parin päivän päästä uuden davidin ja plussa oli. Tiedä sitten miksi se digi oli nega. Nyt kuitenkin rv 21+6. :)

Ja vielä noista hormooni asioista.... Myös pissan vahvuus vaikuttaa ja tosiaan jokaisella nousee hcg omaan tahtiin. Tee testi myöhemmin, lähempänä kuukautisten alkamispäivää :)
 
joko vihdoin
Ovulaatio oli 15.7. testin mukaan. Tää oli sellainen kaupan testi, josta oli vaikea löytää herkkyyttä, mutta ymmärsin netistä kaivettuani, että olis herkkyys 50µm (vai miten se merkitään?). Eli ei kyllä mitenkään erityisen herkkä. Mietin että nouseeko se hcg tosiaan niin jyrkästi tässä parina viimeisenä päivänä.
 
"jaa"
Mä sanoisin että aikaisintaan keskiviikkona sulla voi olla se roskishaamu, tuskin mitään selkää kuitenkaan. Miten sä tollain ajattelet kun ethän voi keskiviikon testiä vielä tietää! Oot liian hätäinen mut jos sulla on tasainen kierto ja kaikki menny ok niin ke vois ehkä jotain jo näyttääkin :)
 
"Kikka"
Yksilöllistä on. Mulla näytti positiivista jo useampia päiviä ennen kuin menkat olisi pitänyt alkaa. Tein testin, kun ihmettelin "oireita", ihan kuin olisi ollut uusi ovulaatio. Tein sit molemmat sekä ovulaatio- että raskaustestin. Ja testit oli ihan kaupan testejä.
 
joko vihdoin
Ensinnäkin aina ei tule roskishaamuja ja roskishaamu voi tulla vaikka ei olisikaan raskaana.
Miten herkkä testi sulla oli? Hcg tuplaantuu noin joka toinen päivä eli jos ke olisi vaikka 25 niin tänään sulla voi olla vaan 12 mihin taas ei niin herkkä testi ei vielä reagoi. Hcg myös nousee yksilöllisesti eli aina sitä selkeää plussaa ei saa heti silloin kun menkat jää pois. Ovulaatio on myös voinut olla myöhemmin jolloin menkkojen ei pitäisikään alkaa vielä ke. Kiinnittymisen ajankohtaa et millään voi tietää ja siitähän se hcg:n erittyminen aikalailla alkaa.
Onko se hcg pitoisuus keskimäärin n 25 kuukautisten poisjääntipäivänä?
 
Fooli
Mene tonne himotestaajien puolelle ;)
EI! Sinne ei tule yhdenkään normijärkisen mennä!
Siellä on ihan hörhöä porukkaa, kenties palstan pelottavinta?
Siellä nähdään viivoja siellä missä niitä ei ole ja kerrotaan limoista ja hormoneista ja herätetään toivoa sinne missä sitä ei ole.

Vaikka Mordoriin ennen kuin sinne himotestaajien osastolle! Mordorista sentään joku tuli selväjärkisenä takaisin.
 
vierass
Onko se hcg pitoisuus keskimäärin n 25 kuukautisten poisjääntipäivänä?
No ei tietenkään. Sillähän ei ole mitään merkitystä vaan sillä minä päivänä se on kiinnittynyt. Muistaisin, ja voi olla et nyt heittää pikkasen, että kiinnittymisestä menee vielä 3 päivää että hcg:tä erittyy edes sen verran että herkin testi reagoi. Eli silloin sitä olisi just se 10. Jos nyt otetaan sellainen esimerkki tilanne että munasolu hedelmöittyy nyt niin kiinnittymiseen menee keskimäärin 7 päivää, voi mennä jopa 10. Siihen 7 päivään lisätään vielä 3 että hcg taso nousee, tällöin on vasta dpo 10. Hcg taso on myös 10. Testi jossa herkkyys on 50 reagoi siis tällä kaavalla vasta dpo 16 eteenpäin eli periaatteessa pari päivää kuukautisten poisjäännin jälkeen.
Näissä laskuissa täytyy myös muistaa, että vaikka ovulaatio olisi tänään, hedelmöittyminen voi tapahtua vasta vuorokauden päästä. Eli siinä tulee jo yksi päivä lisää. Kiinnittyminen voi kestää 10 päivää sen 7 päivän sijaan, tulee 3 päivää lisää. Tuossa on jo neljän päivän heitto siihen että milloin voisi odottaa että herkkä testi näyttää plussaa. Älkää olko niin hätäisiä. Muistathan että ovulaatiotesti näyttää vaan lh-huipun eli sen että ovulaatio on seuraavan 24-48 tunnin aikana. Siinäkin on vielä päivän heitto.
 
"heidip*"
Toisilla raskaus näkyy testeissä paljon aikaisemmin kuin muilla. Itse olen saanut plussan testiin vasta rv6+3 molemmista. Kolmas raskaus ei edes ehtinyt testeissä näkyä vaikka oli selvääkin selvemmät oireet ja km rv4+5.
 
Vie ras
Kiinnittyminen tapahtuu yleisimmin dpo 6. Tämän jälkeen hcg alkaa erittyä melkein heti. Hcg:n nousu tai muodostuminen on aika vakio, se miten sitä erittyy virtsaan vaihtelee. Itse olen saanut plussan kolme kertaa jo dpo 7-9.
 
huoh...
[QUOTE="heidip*";30130580]Toisilla raskaus näkyy testeissä paljon aikaisemmin kuin muilla. Itse olen saanut plussan testiin vasta rv6+3 molemmista. Kolmas raskaus ei edes ehtinyt testeissä näkyä vaikka oli selvääkin selvemmät oireet ja km rv4+5.[/QUOTE]

Ja mikähän ne oireet aiheuttaa...? Hcg hormooni... *Hakkaan päätä seinään..* Mistä helvetistä sä oot keksiny että olet ollut raskaana jos testi nega vaikka "oireet selvääkin selvemmät" :D Kuviteltuja ne sinun oireet on ollut.
 
"Lissu"
Mä testasin 3 päivää ennenkuin menkkojen piti alkaa, oli oireita ja piti aloittaa eräs lääkekuuri. Herkkään testiin tuli ihan viivan aavistus, niin etten oikeasti varmaksi pystynyt sanomaan onko siinä viivaa vai ei. Seuraavana aamuna tuli haalea mutta kuitenkin jo selkeämpi viiva, ja siitä parin päivän päästä vahva viiva.
 
"Lissu"
Ja mikähän ne oireet aiheuttaa...? Hcg hormooni... *Hakkaan päätä seinään..* Mistä helvetistä sä oot keksiny että olet ollut raskaana jos testi nega vaikka "oireet selvääkin selvemmät" :D Kuviteltuja ne sinun oireet on ollut.
No jaa, mulla valui maitoa molemmista rinnoista ja siitä hoksasin kokeilla raskaustestiä... ja sen jälkeen tuli tosiaan vasta tuo lähes näkymätön viiva testiin. Jotkut vaan oireilee ajoissa. Hcg nousee hyvin yksilölliseen tahtiin ja jos km:n syynä on ollut esim. kohdunulkoinen raskaus niin ei välttämättä ole noussut niin korkealle että testissä näkyisi.
 
"heidip*"
Ja mikähän ne oireet aiheuttaa...? Hcg hormooni... *Hakkaan päätä seinään..* Mistä helvetistä sä oot keksiny että olet ollut raskaana jos testi nega vaikka "oireet selvääkin selvemmät" :D Kuviteltuja ne sinun oireet on ollut.
Todella kuviteltuja, kun oksennat joulupöydässä ruoat ja oireet loppuvat kuin seinään vuodon alettua juuri ennen uutta vuotta :headwall: Saat hakata päätäsi seinään aivan vapaasti ;)

Jokainen on yksilö ja jokaisen kroppa toimii eri tavalla, mun kohdalla sattumoisin raskaudet näkyvät testeissä myöhään vaikka olisinkin 100% varma alkaneesta raskaudesta.
 
huoh...
Jännä kroppa kun reagoi niin pieneen määrään hormoonia ettei edes testi näytä mitään :0 Ja oksentaa voi muustakin syystä ja hormoonihäiriöistä johtuen myös maitoa tulla rinnoista.
 

Yhteistyössä