Epäilyttävät lemmikin ostajat netissä

  • Viestiketjun aloittaja liian ? tarkka myyjä
  • Ensimmäinen viesti
liian ? tarkka myyjä
Olen myymässä pupuni poikasia ja haluan tietää suht tarkkaan minkälaiseen kotiin ne on päätymässä. Nyt eräs ostaja on kysellyt innoissaan niitä, mutta ei oikein vastaile kaikkiin kysymyksiin (esim. onko aiempaa kokemusta, tai tarvisko mukaan häkkiä), ja jos kysyn toisen kerran niin korkeintaan jotenkin ylimalkasen lyhyesti ("on ollut aiemminkin" eikä muuta). Häkkikysymystä ei kommentoi mitenkään. Kyselee jo että millon vois tulla hakemaan niitä! En tiedä mitä pitäs vastata. Jotenkin tulee sellanen olo että onko tää hankkimassa niitä hetken mielijohteesta ja onko oikeesti lemmikkitarkotukseen (eikä esim. pataan tai käärmeen ruuaks tms., ostaja on mies). En tosin usko kun hintaa on kuitenkin sen verran että ihan paisteja sillä hintaa kannattas hankkia. Mitä tästä pitäs ajatella, myisittekö ite sellaselle jos tulee jotenkin epäilyttävä olo? Periaatteessa ei mitään sellasta etteikö vois myydä mut silti.. ihan kun ei edes kunnolla lukis vastausviestejä kun ei panosta enempää vastauksiinkaan. Toisaalta poikasille pitäs ruveta hiljalleen löytyyn kodit, eikä ostajia oo ihan jonoks saakka ollu :/
 
vierrass
Et tietenkään myy, jos ostaja ei vaikuta kaikintavoin hyvältä ja siitä jopa tulee epäilyttävä olo. Jos minä myisin kanin tai jyrsijän poikasia, tekisin kaikille kysyjille selviksi että haluan tehdä kirjallisen luovutussopimuksen, johon sisältyy se, että saan halutessani kysellä kasvattieni kuulumisia jälkeenpäinkin.
Sekä tietysti myös, kasvatin omistaja voisi pyytää neuvoja minulta ja olla yhteydessä minuun.
Tekisin myös tällaiset "luovarit". Se karsisi pois käärmeenruoaksi ostajat ja muut huonot ehdokkaat.
 
ap.....
Niin, en tiedä sitten mitä virkaa sellasella sopimuksella ois jos ostaja lupailis kaikkee mutta sit ei enää kuuluiskaan mitään.. aiemmista poikasista oon pyytäny kuulumisia ja kuvia myöhemminkin ihan s.postissa sopien. Mutta voishan sitä kokeilla miten siihen pyyntöön suhtautuu.
 
piupo
Itse vastasin torissa olleeseen parta-agaman myynti-ilmoitukseen. Jo ensimmäisessä viestissä kerroin, että meillä on ennestään kaksi agamaa sekä leopardigekko eli kokemusta liskoista löytyy.

Tämä ei myyjälle riittänyt vaan olisi vaatinut lähes elämänkerran kysymyksineen sähköpostiinsa. Annoin sitten olla, sillä tuntui kovin oudolta, että ei olisi kysymyksiä voinut tehdä siinä vaiheessa kun olisimme menneet agamaa katsomaan/hakemaan.
 
ap....
Mulle ois riittäny jos ois kertonu minkä verran on kokemusta, eli kuinka pitkään / paljonko kaneja ollu ennen, ja kauanko sitten viimeks. Itse ainakin kerron vastaavat kun oon vastannu myynti-ilmotuksiin, eikä vaan että "on ollu ennenkin kaneja". Tietenkin sillon jos kaneja on ennestään, uskon että kokemustakin on.
Itse selvitän ostajan taustaa, motiiveja ym. mieluummin jo posteissa, ois jotenkin vaikea sanoa hakutilanteessa että empä muuten myykään teille!
 

Yhteistyössä