Pelottaako asuntovarkaudet?

  • Viestiketjun aloittaja varkaudetaskarruttaa
  • Ensimmäinen viesti
varkaudetaskarruttaa
Ystäväni asuu Espoossa ja joutui jokin aika sitten asuntomurron kohteeksi ollessaan viikon lomareissussa perheensä kanssa. Varkaat saivat saaliikseen arvokkaita koruja ja elektroniikkaa. Varkaat olivat tyhjentäneet useita asuntoja ja heidät saatiinkin lopulta kiinni. Suurin osa varastetusta omaudesta palautettiin. Murto jäi kummittelemaan ja ystäväni miettiikin asunnon vaihtoa. Lapsetkin säikähtivät sen verran. Itse aloin ensimmäistä kertaa miettimään asiaa. Meidän kodistakin löytyy paljon arvoesineitä, tauluja ym, jotka varmasti tekisivät kauppansa. Kodin turvallisuutta on parannettu ja vakuutukset on, mutta olen miettinyt että voisin viedä muutamia arvoteoksia säilöön, jotka eivät mahdu esille, mutta en tiedä mihin. Mietityttääkö muita asuntovarkaudet?
 
sadlfkj
Mietityttää paljonkin. Samoin mietityttävät myös mahdolliset sähkölaitepalot. Eräällä tutuntutulla oli palanut talo, kun imurin johto oli jäänyt seinään ja poissa kotoa ollessa oli syttynyt palamaan.
 
ei enää
Ei pelota enää, sillä uusittiin varashälytinjärjestelmä nykyaikaiseksi.

Kolmen tutun taloon on murtauduttu parin viime vuoden aikana ja omaammekin on ennen kuin muutimme tähän taloon. Tällä alueella on paljon asuntomurtoja. Asutaan pääkaupunkiseudulla. Samoin kaksi tutuista ja yksi oli Turussa.
 
Vieras....
Meidän naapurustossa tapahtui murtoja keväällä, joten kyllä vähän mietityttää. Itse vein keskustassa sijaitsevaan epankkiholviin muutamia taideteoksia, jotka eivät olleet esille. Sieltä eivät ainakaan saa mitään ulos. Perheen turvallisuus on tietysti tärkeintä ja hyvät hälytysjärjestelmät löytyykin.
 

Yhteistyössä