Iso kämmi töissä

  • Viestiketjun aloittaja mokailija
  • Ensimmäinen viesti
mokailija
Kämmäsin pahasti töissä ja nyt en meinaa päästä siitä yli, vaan epäilen ammattitaitoani. Motivaationi töihin on pitkään ollut nolla ja yritän vaihtaa alaa, muttei ole vielä onnistunut. Tunnustin virheeni työnantajalle, otin palautteen vastaan ja lupasin tehdä työn korvauksetta uudelleen. Tuntuu silti, etten yhtään näköjään osaa hommaani. Syyt olivat kireässä aikataulussa, motivaation puutteessa ja siinä, ettei projektin toinen henkilö ollut tehnyt omaa osuuttaan ajallaan ja hyvin. Jotenkin kai annoin itsellenikin sitten luvan löperöidä kiireen siivellä. Nyt tuntuu etten osaa yhtään mitään eikä minusta ole mihinkään. Olen ennenkin tehnyt huolimattomuusvirheitä (yksi syy miksi tuntuu, ettei tämä ala sovellu minulle), mutta tämä on nyt ihan oikeasti jotakin ammattitaidottomuutta. Oli asioita, mitä minun olisi pitänyt huomata, mutten huomannut tai jaksanut huomata. Miten voin vajota niin alas? Onneksi en vastaa ihmishengistä, vaan olen kustannusalalla

Muita samassa jamassa?
 
mokailija
Muutenkin tuntuu, että lapsen saannin jälkeen ote on jotenkin livennyt töissä. Muut asiat kuin työ kiinnostavat enemmän. Onko teillä muilla niin vai olenko vain väärällä alalla?
 
ldskfj
Myös mulla lapsen saanti vaikutti työmotivaatioon, jo odotusaikana. Vaihdoin sittemmin alaakin. Jotenkin lapsen saamisen jälkeen prioriteetit vaan muuttuivat niin totaalisesti, että ei ollut enää valmis uhraamaan niin paljoa urani hyväksi. Voi olla, että joskus kadun sitä, että vaihdoin arvostetusta ammatista vähemmän arvostettuun. Tällä hetkellä ei kuitenkaan tunnu siltä.
 
"ana"
Mä en kerran kolmeen kuukauteen muistanut hakea sossusta rahaa tai maksaa vuokraa. Häätölapun kanssa menin sitten konttorille maksattamaan rästit. Kyllä meitä nauratti!
 
vvvvieras
I feel you, mokasin myös töissä ja mä olen kuitenkin ihmisten henkien kanssa tekemisissä (sairaanhoitaja). Onneksi ei ollut mikään maatamullistava moka, huomasin itse, jututin lääkäriä ja häntä vain nauratti. Silti on paska fiilis kun en huomannut tehdä yhtä juttua, mikä olisi pitänyt tehdä.

(Lääkehoidossa yms. olen hysteerisen tarkka, niissä en hoppuile vaikka muuten sikakiire olisikin, mutta tällaisia muita virheitä sattuu kiireen ja kokemattomuuden vuoksi ja nyt sitten osui omalle kohdalle.)

Harmittaa, hävettää ja vituttaa.
 
mokailija
Kiitos sympatioista! Ainoa mitä voin nyt tehdä, on koettaa korjata virhe mahdollisimman hyvin ja toivoa ymmärrystä työnantajalta. Helpottavaa kuulla, että muutkin mokaavat, joskaan en tietenkään sellaista toivoisi kellekään, mutta kiva silti tietää, etten ole ainut.
 

Yhteistyössä