Välinpitämättömät vanhemmat Puuhamaassa!

  • Viestiketjun aloittaja hermomenee
  • Ensimmäinen viesti
hermomenee
Oltiin tänään Puuhamaassa ja siellä allasosastolla olin aivan järkkyttynyt vanhempien väliinpitämättömyydestä pienten lasten uidessa.
n. 4- ja 3-vuotiaat sisarukset laskivat pienestä lasten mäestä altaaseen keskenään kun äiti ja isi makoilivat aurinkotuoleissaan. Ei kertaakaan kumpikaan vanhemmista nostanut persettään tullakseen katsomaan mitä lapset tekee tai miten heillä menee vaikka jouduin heitä auttamaan ja komentamaan muutamaan kertaan. Siinä ois henki pois puolessa minuutissa jos ympärillä olleet aikuisetkin olisivat täysin väliinpitämättömiä!!
Kaiken lisäksi toinen lapsista ui mekko ja alkkarit päällä!! He eivät siis olleet piittaamattomia vain lapsiensa suhteen vaan myös yleisten sääntöjen. En kyllä ihmettele. Jos ei välitä lastensa turvallisuudesta, mitä väliä ois hygieniasäännöilläkään.
 
"Ei mun tartte kun siel on muitakin aikuisia." Tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Mulla on 9-vuotias tyttö, joka osaa uida auttavasti. 10m menee iisisti, varmaan jo kohta se 25 metriäkin. Mutta kun me ollaan uimassa, mun katse seuraa tyttöä kuin haukka kania. Voin olla rannalla, mutta näkyvistä en päästä.
 
"anni"
näitähän urpoja riittää :(
me oltiin laivalla viikonloppuna, siellä oli mm. yks lapsiperhe jolla oli vajaan vuoden ikäinen, 3 ja 4 (korkeintaan) ja koululainen.
kuuntelin vanhempien puhetta kun mies kärtti vaimoaan lähtemään jo kannelle juomaan (nuorin oli rattaissa ja lähdössä mukaan) ja nainen vastasi että odotetaan vielä hetki että lapset tottuu leikkipaikkaan!

mä olin ihan että TÄH, siis 3 ja 4 vuotiaat tottuu ja pärjää sit siellä ilman valvontaa...meno kun kuitenkin on aika vauhdikasta.

mutta oma napa se tuntuu olevan useammallekkin vanhemmalle se tärkein.
itselle ei olis tullu mieleenkään jättää omaa samanikäistä itsekseen tai edes isompien sisarusten kanssa.
 
ap hermomenee
Miten tommosesta sanois kauniisti ja rakentavasti, mutta kuitenkin niin että se menis perille?
Mä olin jo valmiina menee vanhempien luokse sanoo suorat sanat kun lapset kipittikin jo pois altaasta ja oma lapsi halusi lähteä toiseen mäkeen. Näin jälkeenpäin kyrsii etten mennyt sanomaan.
 

Yhteistyössä