Onko omilla vanhemmillanne tai isovanhemmillanne vielä lankapuhelin?

  • Viestiketjun aloittaja historian havinaa
  • Ensimmäinen viesti
historian havinaa
Muistatteko muuten aikaa, kun lankapuhelin oli vain puhelin, mutta piti keksiä nimitys erottamaan matkapuhelimesta? Minun tutuillani tai sukulaisillani ei taida enää kenelläkään olla lankapuhelinta.
 
IhQ
Mummollani on. Se on semmonen missä on nappulat, muistan kun toisella mummolla oli muutamia vuosia sitten vielä se malli jossa oli pyöritettävä ympyrä mistä valittiin numerot. Se oli hieno.
 
Viimeksi muokattu:
historian havinaa
[QUOTE="tellu";30131893]NO on meilläkin lankapuhelin, ei siinä tarvitse isovanhempi olla eikä ole mitään historiallista.[/QUOTE]

Soittaako siihen joku vielä, vai onko se varasysteeminä? Minulla ei ole puhelimen muistissa yhtään lankapuhelinnumeroa kenellekään, nyt kun ajattelen, niin varmaan lähemmäs 10 vuotta on siitäkin, kun äidiltä, vanhalta ihmiseltä lähti lankaliittymä.
 
Livian
Mun vanhemmillani on vielä lankapuhelin aktiivisessa käytössä, siis toimii heidän "pääpuhelimenaan". Heillä on n. 20v vanha kännykkä, jota hyvin harvoin pitävät edes päällä, se on oikeastaan vain jotain metsäretkiä varten. Ovat jääneet jossain määrin kaikenlaisesta yhteiskunnan kehityksestä jälkeen, ja eivät ole kiinnostuneita mistään uusista vempaimista, saati että haluaisivat oppia käyttämään. Eivät ole koskaan edes kokeilleet tietokoneen käyttöä, käyvät nostamassa pankin tiskiltä rahaa jne.
 
"tellu"
Soittaako siihen joku vielä, vai onko se varasysteeminä? Minulla ei ole puhelimen muistissa yhtään lankapuhelinnumeroa kenellekään, nyt kun ajattelen, niin varmaan lähemmäs 10 vuotta on siitäkin, kun äidiltä, vanhalta ihmiseltä lähti lankaliittymä.
Juu, kyllä soittaa ja me soitetaan siitä. Ei ole koskaan hukassa tai muuten toimintakyvytön. Ja erittäin hyvä kapine, kun mukulat tulee koulusta ja unohtaa laittaa puhelimen "äänelliselle". Sillä saa perältäkin jengin parhaiten kiinni. En ihan heti luovu.
 
vierass
Meillä on ihan itsellä lankapuhelin, miksipä hyvää puhelinta laittaa pois. Kännykkä on missä milloinkin niin siitä saa kiinni ja hätätapauksessa vaikka yölläkin, kännykkä ei kuulu makuuhuoneisiin ja ihan syyllä en kannakaan mukana.
 
historian havinaa
Minkä ikäinen äitisi on, pitääkö hän kännykän aina auki?
76-vuotias. Hän on ollut innokas kännykänkäyttäjä alusta asti:) Ei sentään älypuhelinta ole, mutta tekstarit ja kuvaviestit hallitsee. He asuvat syrjäseudulla isäpuoleni kanssa ja heillä oli pitkään lankapuhelin varalta,muttei enää, kun sen ylläpito oli hankalaa, helposti vikaantui ja kun olivan viimeisinä langanpäässä, ei korjauksella pitänyt firma niin kiirettä... Nyttemmin matkapuhelinverkko on sielläkin varmempi.
 
historian havinaa
[QUOTE="tellu";30131921]Juu, kyllä soittaa ja me soitetaan siitä. Ei ole koskaan hukassa tai muuten toimintakyvytön. Ja erittäin hyvä kapine, kun mukulat tulee koulusta ja unohtaa laittaa puhelimen "äänelliselle". Sillä saa perältäkin jengin parhaiten kiinni. En ihan heti luovu.[/QUOTE]

Meillä oli samoista syistä pitkään lankaliittymä, mutta noin 8 tai 10 vuotta sitten siitä luovuttiin. Tuntui tyhmältä maksaa liikaa :D
 
tjaah
Eivät ole hengissä enää, muuten voisi hyvin ollakin vielä. Tosin turhan kallistahan se on maksaa parinkympin kuukausimaksuja vaikkei soittaisikaan, siitä syystä itsekin luovuin vaikka mulla olikin suhteellisen pitkään lankamalli.
 
vierass
Minun vanhempani luopuivat lankapuhelimesta jopa ennen meitä, meillä oli vielä kymmenisen vuotta sitten lankapuhelin kotipuhelimena, kun lapsilla ei vielä kännyköitä ollut.

Anoppi luopui omastaan muutaman vuosi sitten. Appiukolla on näitä uudempia 'lankapuhelimia', missä on sim-kortti sisällä ja jonka voi viedä paikasta toiseen.
 
L M Ericsson
Itsellänikin on. Usein ainoa mahdollisuus saa yhteys kotonaolijoihin, kun kännykät ovat ties missä, äänettömällä jne. Kun lankapuhelin alkaa soida pöydällä, yleensä siihen myös vastataan.

Ja joo, meillä on sellainen numerolevyllinenkin, mutta ei enää käytössä. Joskus oli hupimielessä alakerrassa.
 

Yhteistyössä