Häät,siunaus kirkossa ja muslimi häävieraana?

  • Viestiketjun aloittaja "Morsian"
  • Ensimmäinen viesti
"Morsian"
Pikkuhiljaa aletaan laittaa hääkutsut sukulaisille ja tutuille.
Mies on päättänyt ettei kutsu ketään työkavereistaan, tai olisi kyllä pari joiden kanssa synkkaa tosi hyvin muttei halua jättää muut kutsumatta, joten päätti, että ei sitten kutsu sieltä ketään.
Minä itse kyllä kutsun kaksi työkaveria. Toinen heistä on aasialaistaustainen muslimi.
Kysymys on, että miten muslimit(aasialaistaustaiset) suhtautuvat hääjuhliin kirkossa? Haluaisin ensin saada vähän taustatietoa ennenkuin kysyn itse häneltä.
 
musun frendi
Meidän häissä oli muslimikaveri kirkossa, ei varmaan vaan lausunut rukouksia eikä laulanut virsiä. Toinen vaihtoehto häneltä ois ollut skipata kirkko ja tulla suoraan juhlaan. Näin teki kirkkoon kuuluva ystävämme pienten lastensa kanssa.
 
"TiiTii"
Ei heitäkään voi niputtaa yhteen nippuun, eiköhän se ole aikalailla yksilökohtaista miten kukin
suhtautuu näihin asioihin. Varmaan heistäkin useimmat olisi kiinnostuneita näkemään miten vihkiminen meillä
tapahtuu( itse ainakin olen kiinnostunut eri kulttuureista ja tavoista :) Itse kysäisisin ihan reilusti häneltä itseltään ja jos olisi tulossa, briefaisin vähän tilaisuuden kulusta, että hän tietäisi vähän miten siellä "käyttäydytään"- milloin seistään, mahdolliset riisin heitot ym.
 
"URPO"
Hei, ei se ole sinun asia miettiä miten muslimitaustainen suhtautuu kutsuun. Hän tekee sen oman valinnan mukaan kutsun saatuaan eli osallistuuko vai ei. Mitä urpoja te ootte?? Olen ollut kutsuttuna Thaimaassa hääjuhlassa evl.kristittynä, eikä kukaan kysellyt mitään outoja. Oli todella ihana juhla.
 
vieras543
Mun muslimiystävä oli tulkkina helluntalaisten tilaisuudessa. Olen ollut kastetilaisuudessa, jossa muslimit ja krisityt rukoilivat rintarinnan, häissä, missä oli myös muslimit kirkossa, eräissä häissä jopa esitti numeron kirkossa. Avoimella mielellä pääsee jo pitkälle. Mutta sinä kutsut, kutsuttu itse päättää, osallistuuko vai ei.
 

Yhteistyössä