Haluan oman hoikan kroppani takaisin

  • Viestiketjun aloittaja surkuparku
  • Ensimmäinen viesti
surkuparku
Tulevan äidin vuodatus

En halua olla enää raskaana kun joudun olemaan siksi läski :( Olen viimeisilläni raskaana ja melkein itkettää siitä johtuva läskiys. Voikun vauva syntyisi jo pian ja olisi silti täysiaikainen ja hyvinvoiva tietenkin, eikä mikään tehokoitoa vaativa. Synny heti viikolla 37+ ja ole valmis pikkukulta. Äiti joutuu laihduttamaan turvotuksineen 40kg vähintään, kun ennestäänkin oli jo kiloja liikaa. Laihtuminen on helppoa, kunhan saan siihen jälleen luvan. En jaksa enää odottaa, että pääsen laihtumaan. Painoin vuosi sitten vielä 40kg vähemmän uskokaa tai älkää mutta totta. Tippa tulee silmään. Samaan aikaan olen erittäin onnellinen vauvasta ja vauva on todella rakas. Ehkä vauva onkin sen arvoista, että kroppani meni hetketksi. Saan oman hoikan kroppani takaisin ihan varmasti. Kyyneleet vaan valuu silmään sitä ajatellessa nytkin. Pian saan oman vauvan syliin ja pääsen pian hoikkana äitinä viettämään mukavaa liikunnallista aikaa ihanan vauvan kanssa :)
 
"Piupiu"
Tiedän tunteen. Mutta voin lohduttaa, että viimeistään vuoden kuluttua vauvan syntymästä olet jo kunnossa jos tahdot :) Itsellä tuli raskausaikana kiloja n. 20kg. Olin kuullut, että monella jää isoin osa synnärille, mutta mitä vielä... Neuvolassa 2 viikkoa synnytyksestä painoin yhä 15kg enemmän kuin normaalisti. Synnärille hävisi kiloissa vain vauva ja istukka. Mitään turvotusta minulla ei juurikaan ollut koko raskausaikana.

Täysimetin, ja uskoin kilojen karisevan itsekseen nopeasti siksi. Mutta taas petyin. Tuntui että kroppa haluaa pitää kertyneet kilonsa tiukasti kiinni. Ehkä niin olikin. Vararavintoa vauvalle, kun en kerran ollut tippaakaan ylipainoinen ollut ennen raskautta.

Vauvan vuoksi en tahtonut kuitenkaan alkaa dieetille, ettei maidontulo häiriinny. Se oli suuri ja aikuismainen päätös tälläiseltä ulkonäköfriikiltä, joka ei ole edes hoikimmillaankaan ollut koskaan oikein sinut itsensä kanssa. Söin järkevästi, lenkkeilin ja kärsivällisesti odotin kilojen tippumista itsestään.
Kuntosalitreenit yritin aloittaa 4kk synnytyksestä mutta reväytin selkäni ja rintalihakseni (relaksiini hormoni vaikutti yhä?) joten jouduin tyssäämään ajatuksen rankemmista treeneistä. Onnea niille, jotka pystyvät aloittamaan treenit pian. Se varmasti nopeuttaisi palautumista jos kroppa treenit kestää.

Vauvan ollessa 10kk oli jäljellä enää n. 5kg ja silloin aloitin dieetin salitreenien kanssa. Tuloksia tuli nopeasti ja nyt olen jopa paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta :)

Kyllä se siitä. Oman tarinani opetus on se, että olemme yksilöitä palautumisen suhteen. Mutta lopputulos on varma palautuminen jos sitä haluaa :)
 
kohta se aika on käsillä, etkä enää muista raskausajan kärsimyksiä! nainen on elämästään kuitenkin niin vähän aikaa raskaana, että koita nauttia niistä potkuista ym. harvoista ihanista puolista raskaudessa, niitä ei koskaan saa sitten takaisin, ja äkkiä unohtaa, miltä tuntuu, kun on vauva mahassa :) nimimerkillä ylipainoinen rv29+1 pienen lapsen äiti jolla on aina KUUMA :D
 

Yhteistyössä