Laihdutusasiaa, menee hermot. Kenelläkään muulla tällaista?

  • Viestiketjun aloittaja Vihainen läski
  • Ensimmäinen viesti
Vihainen läski
Mä olen ihan jäätävän lihava, painoa on 110kg. Mä olen laihiksella, ollut jo jonkin aikaa mut mua ärsyttää kun tää on niin hidasta. Oikeasti, normaali-ihminen laihtuisi näillä syömisillä ja elopainolla varmaan sen pari kiloa viikossa tai enemmänkin, mä laihdun pari kiloa KUUKAUDESSA!

Ja mitä vähemmän syön, sen vähemmän laihdun. Mun paino voi myös yhdessä yössä nousta 0,5-2,0kg, voitteko kuvitella! Ja noita helvetin kiloja mä sitten sulattelen pari viikkoa.

Nyttenkin olen viimeisen kuukauden mennyt niin, että päiväkaloreiksi tulee maks 1000. Mä oon laihtunut yhden vaivaisen kilon! Eilen söin purkillisen maitorahkaa ja pari kourallista tuoreita vadelmia. Myöhemmin päivälliseksi 150g itsetehtyjä lihapullia (ei hiilareita), kauhallinen kantarellimuhennosta sekä puolet lautasesta tuoresalaattia. Siinä kaikki päivän syömiset. Samaan tyyliin syön joka päivä. Lisäksi käyn viikossa 5-6 kertaa aamuaerobisella, hikilenkillä n. 45 min.

Eikö niin, että tuolla pitäisi laihtua? Miksi mä en sitten laihdu?! Turhauttaa aivan sairaasti, kun tietää että on noudattanut 100% kaikkea ja haluaa laihtua, ja mitään ei tapahdu. Miksi mun kroppa on tämmöinen p*ska?!

Ja mitään herkkuja en ole syönyt varmaan kahteen kuukauteen. En muruakaan.
 
Vihainen läski
No en tiedä, luulis nyt silti lähtevän. Laihtuuhan monet niillä pussidieeteilläkin. Kk sitten päiväkalorit oli 1500-1600, sama juttu silloinkin. Mä en käsitä mitä mun pitää tehdä, että pääsen näistä läskeistäni eroon.
 
sama vikä
Olisiko sulla mahdollisesti kilpirauhasen vajaatoimintaa? Silloin kroppa menee aineenvaihdunnallisesti säästöliekille ja käytännössä laihdutus on lähes mahdotonta. Lisäksi elimistöön muodostuu limapöhö eli nestettä kudoksiin niin tiukasti että mitkään suolan välttämiset tms. konstit eivät toimi, näkyy esim. itsellä siinä, että käsivarresta ei saa ihoa venytettyä, kasvojen iho on pinkeän.. Tosin -2 kg/kk on ihan hyvä vauhti ja terveellinen myös.
 
Vihainen läski
Ei ainakaan verikokeiden perusteella ole mitään sairauksia. -2kg/kk on ihan ok vauhti, jos ois lähempänä normaalipainoa. Mutta tällä elopainolla, ruokailuilla ja liikunnalla se ei ole ok vauhti. Ottaa päähän kun muut samankokoiset tiputtaa tuon määrän viikossa! Mä lopetan kohta kokonaan syömisen, on se kumma jos siltikin jatkuu sama meno :/
 
Vihainen läski
Meen sen 5km/h, olen niin lyhyt että päästäkseni 7km/h vauhtiin mun pitäis juosta. Ja tällä elopainolla en juokse, kun polvet ovat muutenkin sököt. Hiki todellakin lentää noilla lenkeillä. Lisäksi teen kotona kahvakuulajuttuja pari kertaa viikossa.

Ja joku sitä kumminkin kohta ehdottaa, ei, en juo mehuja tai muuta. Ainoa juomani on vesi ja aamuisin kupillinen kahvia jossa muutama senttilitra kevytmaitoa.
 
ok
Ehditkin vastaa jo. Suosittelisin sulle et kävelisit siis sen 5km/h noepudella ja lenkin pituus olis vähintään 1 tunti, jos jaksat 1,5-2 tuntii ja vähintään 3-5 kertaa viikossa. Sen päälle sitten tota kahvakuulaa esim. joka lenkkipäivä myös. Sitten lenkille menisit tyhjällä vatsalla. Vai meetkö jo? Tyhjällä vatsalla kuluttaa rasvaa enemmän. Voit juoda sitä mehuu, vettä ja kahvii ennen lenkkii kyllä. Sit jatkat sen lisäks tota kalorien laskuu. Kannattas silti syödä hieman monipuolisemmin ja lisää kasvista kans, tietty kalorien rajoissa, mut kumminki. Tosta sun nopeesta painonnoususta tuli mielee et lihas kerää nestettä liikunnassa ja siks paino voi heittää. Myös jos on syöny hiilaritauon jälkee hiilarii seki turvottaa hetken. Noi kumpikaa et silti meinaa lihomista. Jos syöt ainakin 1200 kcal ja liikut pitäs lähtee se 2kg viikos painoo pois. Mulla lähti just 2kg viikos laihdutuksen alussa noin. Eli tommosta hienosäätöö sun laihikseen näin aluks. Koitas :)
 
ok
Ai et juonukaan mehuu. Jos kumminkii haluisit juodakin niin, mehuna fun light tai o'light koska ne on ns. kalorittomia mehuja. Vesikin hyvä. Kahviin vaihda rasvaton maito kevytmaidon tilalle.
 
"vieraana"
Kauhallinen kanttarellimuhennosta. No siitä voi tulla kyllä huomattavasti enemmän kaloreita kuin mitä ajattelet itse. En tiedä miten olet tuon tehnyt mutta meilläpäin siihen tulee kermaa ja voita, joten kauhallisessa voi olla 300 kaloria helposti.

Kokeilisin noudattaa jotain ohjelmaa ihan kirjaimellisesti. Esim. Jutta Gustafsbergin ilmaista Go Fat Go ohjelmaa tai jotain muuta vastaavaa missä punnitaan ruoat ja tarkasti syödään sen ohjeen mukaan. Nyt yksi annos jotain väärää sapuskaa voi pilata sun koko päivän kituuttamisen.
 
ok
Ai nii pakko sanoo et mun laihdutus oli periaattees melko sairasta jo aikoinaan. Söin sen 1200 kcal ja puolet eli 600 kcal kulutin 5 kertaa viikos tosta liikunnalla, eli todellinen päivän kalorimäärä mitä sain oliki vaan 600kcal. Tota vedin 100kg painosena ja sit laihuin sen melkee 2kg viikossa ekat 3kk ehkä. no 20kg lähti silti n. 2kk aikana jo. loput 10kg siten et 6kk oli kulunut. Toimi, mut rankkaa.
 
Outlet harmaana
Kannattais hakea ammattilaisten apua. Kokeile vaikka superdieettiohjelmaan osallistumista (netissä) jos oman personal trainerin hankkiminen tuntuu kalliilta/hankalalta. Jotain teet väärin, jos kilot ei karise, ja tähän auttavat ammattilaisten neuvot parhaiten.
 
åpöåpl
Olen kans aloittanut kesän alussa painon pudotuksen. Olen + 30 kg minua kans aluksi otti todella kupolliin kun ei se paino lähtenytkään rytinällä alas. Minä noudatan 1200 kcal diettiä ja punnitsen kaiken mitä syön. Ekaksi yritin vain summittaisesti jättämällä vain herkut pois, silloin paino putosi 2 viikon aikana vain 500g. Siitä suivautuneena aloin noudattaa sitten tarkkaa diettiä. Sen jälkeen paino on pudonnut 700g -1,6 kg viikossa. Yhtenä viikkona oli painoa tullut 200g lisää. Sitten aloin juomaan vetta sen 2 litraa ja syömään välipalan. Aluksi minulla oli 6 tunnin väli ruokailussa. Sen jälkeen paino oli taas pudonnut 1,5 kg. Ihan samalla tavalla minäkin odotin että paino tippuisi useamman kilon viikossa kun on näin paljon ylimääräistä, mutta jos laskee kuinka paljon ruokaa olen vähentänyt normaali kulutuksesta niin ei se voi tämän enempää tippuakkaan.
Liikuntaa en ole vielää ottanut mukaan odotan että laidun ensin pelkällä ruuan vähentömisellä, sillä kärsin refluksitaydista ja liikunta ei tee sille hyväksi ainakaan tässä vaiheessa kun - 6kg.
 
vvvv...
Mitäs jos kerrankin tekisit asian oikein ja liittyisit Fitfarmin valmennukseen. Nettivalmennukseen. Saat ruokavalio- ja liikuntaohjeet muutalla kympillä. Sielä on myös vähän enempi lihaville oma ohjelmansa.
Tiimi auttaa ja neuvoo, jos paino ei låhde laskee. Ei tarvii yksin pähkäillä!

Noilla kaloreilla ja paaston suunnittelulla sää olet kohta aivan kuollu. 1000kcal diettejä ei sais pitkään toteuttaa kuin lääkärin ja ravitsemusterapeutin valvonnassa.
Fitfarmilla pointti on just se, että syödään TERVEELLISESTI, OIKEIN ja kunnolla käynnistetään se aineenvaihdunta! Nälkää et näe!
 
realismia
Jahas, taas näitä "en syö juuri mitään ja silti en laihdu" -juttuja. :) Tässä kohdin muistutan aina siitä, että keskitysleireillä ei ollut yhtään ylipainoista ihmistä, eli kyllä ne kalorit vaan jostain tulevat. Kannattaa muistaa, että yksi kilo on periaatteessa 8000 kilokaloria, joten esim. 1600 kilokalorin päiväkulutuksella saa olla viisi päivää kokonaan syömättä laihtuakseen tuon yhden vaivaisen kilon.
 

Yhteistyössä