Miehet pitävät meikatuista naisista - nyt se on todistettu.

  • Viestiketjun aloittaja faktoja
  • Ensimmäinen viesti
aapee.
No ei tommonen oo yhtään mikään tutkimus.
Mutta miksi monia niin paljon näyttää ahdistavan se jos miehet pitäisikin enemmän meikatuista? Mun kokemus on se, ettei nykyajan miehet tiedä edes miltä naiset oikeesti näyttää.
Totta. Veikkaanpa, että harva alle kolmekymppinen mies on ikinä edes nähnyt livenä luomutussua, saatika että haluaisi panna sellaista.
 
Peyote
Totta. Veikkaanpa, että harva alle kolmekymppinen mies on ikinä edes nähnyt livenä luomutussua, saatika että haluaisi panna sellaista.
Tarkotin lähinnä sitä että kuvankäsittelyä käytetään nykyisin niin paljon, että joillain voi olla vääristynyt käsitys siitä miltä näyttää luonnollinen tai meikitön. Kaikilla ei ole tasaisen värinen iho tai väriä ripsissä tai kulmakarvoissa.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30137627:
Mitä ne alle kolmekymppiset haluaa panna? Jotain muovista tekotussua???
Odotukset saattaa olla aika korkeella. Jos nyt ihan katukuvaa katsoo, niin harvempi tyttö/nainen muistuttaa elokuvissa tai mediassa olevia.
 
prsk
Monen suomalaisen on, varskinkin vanhemmiten erilaiset värivihreet alkavat korostumaan. Itselleni iski ruusufinni aikuisiällä ja sen saa kätevästi piilotettua meikillä.
Toki toki, mutta en mä ainakaan siitä pöyristy, jos joku tulee töihin meikittä. Siksi en ymmärrä sitä että joku sanoo meikkaavansa huomaavaisuudesta työkavereita kohtaan. Yleinen siisteys on kai ihan suotavaa, tai jos naamaan on tatuoitu hakaristi tai p*llunkuva, silloin on huomaavaista laittaa paksu pakkelikerros päälle. Mutta sitä en käsitä, että meikkaaminen ylipäätään muka jotenkin ehdottomasti kuuluisi siistiin, huoliteltuun ulkonäköön. Jos yleisvaikutelma on muuten turjakemainen, siinä ei paljon meikkivoiteet auta :D
Mutta lisättäköön nyt, että meikkaan itsekin lähes päivittäin. Se on jäänyt tavaksi. Olen nimittäin sellainen tildaswintonimainen olmi, jolla jo ripsiväri muuttaa ilmettä niin paljon, että työkaverit eivät varmaan edes tunnistaisi mua ilman meikkiä :LOL:
 
"M33"
Toki toki, mutta en mä ainakaan siitä pöyristy, jos joku tulee töihin meikittä. Siksi en ymmärrä sitä että joku sanoo meikkaavansa huomaavaisuudesta työkavereita kohtaan.
Protestanttisissa maissa ei ole hyväksyttävää sanoa meikkaavansa, koska haluaa näyttää kauniilta. Siksi pitää keksiä tällaisia näennäisen altruistisia perusteluja. Minusta tämä on sääli. Kauniilta näyttäminen on arvokas ja hyvä asia.
 
[QUOTE="M33";30137774]Protestanttisissa maissa ei ole hyväksyttävää sanoa meikkaavansa, koska haluaa näyttää kauniilta. Siksi pitää keksiä tällaisia näennäisen altruistisia perusteluja. Minusta tämä on sääli. Kauniilta näyttäminen on arvokas ja hyvä asia.[/QUOTE]

Kyllä minusta aika yleisesti ihmiset sanovat meikkaavansa, koska ovat mielestään paremman näköisiä meikattuina - tai näyttävät enemmän siltä, miltä haluavatkin näyttää (siinä ei ole kyse vain kauneudesta, vaan enemmänkin oman persoonan ilmentämisestä, omasta tyylistä, jne). Sanaa "kauneus" juuri ei ehkä käytetä, mutta se johtunee siitä, että se ymmärrettäisiin helposti väärin, koska koko sana on aika väärin käytetty monissa yhteyksissä.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30137780:
Kyllä minusta aika yleisesti ihmiset sanovat meikkaavansa, koska ovat mielestään paremman näköisiä meikattuina - tai näyttävät enemmän siltä, miltä haluavatkin näyttää (siinä ei ole kyse vain kauneudesta, vaan enemmänkin oman persoonan ilmentämisestä, omasta tyylistä, jne). Sanaa "kauneus" juuri ei ehkä käytetä, mutta se johtunee siitä, että se ymmärrettäisiin helposti väärin, koska koko sana on aika väärin käytetty monissa yhteyksissä.
Niin, looking good..

Jos käyttää sanaa kaunis, niin heti aletaan karjumaan että et ole kaunis, jos ei näytä valokuvamallilta. Ja niitäkin sanotaan rumiksi tai kauniiksi omien mielipiteiden mukaan. Esim. Jennifer Lopez on joidenkin mielestä ruma jne.
 

Yhteistyössä