Mies säästelee lomiaan ja rahojaan poikien reissuihin

  • Viestiketjun aloittaja Vaimoihminen
  • Ensimmäinen viesti
Vaimoihminen
Meillä mies on alkanut nyt viime vuosina säästää aina palkastaan sivuun ja jättää lomiakin muutamia päiviä jotta pääsee kavereidensa kanssa kanarialle rantarentoutumaan. Reilua? Meillä 2 lasta, alle 10v molemmat. Miehellä vähän parempi palkka kun mulla, joskaan ei olla mitään rikkaita.

Mies sanoi, että haluaa jossain välissä mennä myös Thaimaahan snorklaamaan ja toki saman henkisten mieskavereidensa kanssa. :/ Ovat jo käyneet Italiassa, Kanarialla ja Bulgariassa "jätkien lomalla". Aina 1vko kerrallaan.

Olisko teille OK nuo miehen omat lomat? Onko varaa ja aikaa?
Luottaisitteko mitä noissa reissuissa tapahtuu kun 4 miestä on vapaana ulkomailla?
 
"susu"
no sen nyt tietää mitä niissä tapahtuu. ei pahalla. itse olen ollut samanalaisessa tilanteessa ennen lapsia ja mies sai kyllä lähteä. miks olla yhdessä jos mielii muihin jatkuvasti? mitä mies itse vastaa, kait oot kysynyt?
 
..aha......
Ei olisi mulle ok. Onneksi mun mieheni haluaa vähät lomansa käyttää koko perheen reissuihin.Patistan mä sitä joskus harrastamaan jotain tai että käyttäisi rahaa itseensä mutta ei se ikinä niin tee.
 
"vieraana"
Mikä estää sinua säästämästä ja lähtemästä kavereiden kanssa vastaavasti lomalle? Tarkoittaako perhe ja lapset todella sitä että oma elämä loppuu eikä voi edes haaveilla snorklausreissuista? Tietysti asioista pitää keskustella ja sopia että molemmat saavat tasapuolisesti omat matkansa, mutta mä varmaan ottaisin eron jos mies kieltäis itsenäiset reissut tai lomat.
 
"susu"
Mua ei haittaa jos mies haluaa lähteä reissuun yksikseen ilman perhettä. Vaikka kaverinsa kanssa. Kunhan sama oikeus on mullakin. Käytännössä ollaan matkusteltu todella vähän erikseen.
Luotan omaan mieheeni. Miksi en luottaisi? Ja mitä pitäisi pelätä? Pettämistä? Se voi tapahtua vaikka kotonakin jos on tapahtuakseen ja toinen on siihen taipuvainen..
No totuus on kuitenkin se, että kynnys pettämiseen madaltuu aikalailla mitä pidemmällä kotoa ollaan -kiinnijäämisen riski pienenee.... Eli riski tulla kotona petetyksi on todella paljon pienempi kuin muualla. Ja kun yleensä tuolla tyttö-, ja poikaporukoilla reissussa ei kuitenkaan se virsikirja sylissä istuta, vaan bailataa, juodaan, mennään jatkoille jne jne...
 
"uskomatonta"
Jos mies osallistuu omalta osaltaan perheen kustannuksiin niin arvaa mitä? Sinulle tai muille palstalaisille ei kuulu tippaakaan mihin hän yli jääviä rahojaan säästää tai käyttää. Sinä et myöskään päätä siitä, onko hänellä oikeutta viettää aikaa kavereidensa kanssa vai ei.

Ei ole ihme että avioerotilastot ovat mitä ovat kun tätä palstaa päivittäin lukee. Mikä saa nykynaisen kuvittelemaan että hän omistaa miehensä, tämän ajan ja rahat?
 
  • Tykkää
Reactions: Zarppa ja Phoebsi
realismia
[QUOTE="susu";30133403]No totuus on kuitenkin se, että kynnys pettämiseen madaltuu aikalailla mitä pidemmällä kotoa ollaan -kiinnijäämisen riski pienenee.... Eli riski tulla kotona petetyksi on todella paljon pienempi kuin muualla. Ja kun yleensä tuolla tyttö-, ja poikaporukoilla reissussa ei kuitenkaan se virsikirja sylissä istuta, vaan bailataa, juodaan, mennään jatkoille jne jne...[/QUOTE]

Ok, kokemus puhuu?
 
vigeras
[QUOTE="uskomatonta";30133408]Jos mies osallistuu omalta osaltaan perheen kustannuksiin niin arvaa mitä? Sinulle tai muille palstalaisille ei kuulu tippaakaan mihin hän yli jääviä rahojaan säästää tai käyttää. Sinä et myöskään päätä siitä, onko hänellä oikeutta viettää aikaa kavereidensa kanssa vai ei.

Ei ole ihme että avioerotilastot ovat mitä ovat kun tätä palstaa päivittäin lukee. Mikä saa nykynaisen kuvittelemaan että hän omistaa miehensä, tämän ajan ja rahat?[/QUOTE]

Mikäkö, no varmaan se sama mikä saa nykymiehen uskomaan että se omistaa naisensa : /
 
"vieraana"
[QUOTE="uskomatonta";30133408]Jos mies osallistuu omalta osaltaan perheen kustannuksiin niin arvaa mitä? Sinulle tai muille palstalaisille ei kuulu tippaakaan mihin hän yli jääviä rahojaan säästää tai käyttää. Sinä et myöskään päätä siitä, onko hänellä oikeutta viettää aikaa kavereidensa kanssa vai ei.

Ei ole ihme että avioerotilastot ovat mitä ovat kun tätä palstaa päivittäin lukee. Mikä saa nykynaisen kuvittelemaan että hän omistaa miehensä, tämän ajan ja rahat?[/QUOTE]

Olen tästä samaa mieltä. Sitäpaitsi loma aikuisten kesken ilman lapsia on ihan eri asia kuin perheloma, ja ilmeisesti AP:n perheellä on sitä perheen kanssa yhteistäkin lomaa olemassa.

Mä en näe tuota pahana asiana että on omia kavereita ja omia menoja, kunhan juttu menee niin että myös vaimo/lasten äiti pääsee välillä omalle ajalleen, ja perhe viettää aikaa myös keskenään koko perheenä.
 
  • Tykkää
Reactions: Zarppa
Saituri pirttihirmu
Mäkään en usko mihinkään koksun veto ja huoraamis -bileisiin, eli sikäli voisit olla rennoin mielin!

Mua harmittaisi, kun perheen rahat menee yhden ihmisen hyvinvointiin! Eikö olisi kotuullista,että myös lapset pääsisivät snorklaamaan ja toivoisin, että ap:n miehestä olisi kivaa nähdä lasten ilo ja opettaa heidätkin snorklaamaan. Tällaiset elämykset jaetaan perheen, ei poikien kesken tai sitten vaihdetaan se perhe niihin poikiin!

Poikien retket toteutetaan sitten pienemmällä budjetilla ja kaljakorilla jossain mökillä..
 
"Tiina"
Meillä mies on alkanut nyt viime vuosina säästää aina palkastaan sivuun ja jättää lomiakin muutamia päiviä jotta pääsee kavereidensa kanssa kanarialle rantarentoutumaan. Reilua? Meillä 2 lasta, alle 10v molemmat. Miehellä vähän parempi palkka kun mulla, joskaan ei olla mitään rikkaita.

Mies sanoi, että haluaa jossain välissä mennä myös Thaimaahan snorklaamaan ja toki saman henkisten mieskavereidensa kanssa. :/ Ovat jo käyneet Italiassa, Kanarialla ja Bulgariassa "jätkien lomalla". Aina 1vko kerrallaan.

Olisko teille OK nuo miehen omat lomat? Onko varaa ja aikaa?
Luottaisitteko mitä noissa reissuissa tapahtuu kun 4 miestä on vapaana ulkomailla?
Saishan tuo mennä ku itekin käyn omien kavereideni kanssa shoppailureissuilla Euroopassa :p.
 
viiras
[QUOTE="susu";30133403]No totuus on kuitenkin se, että kynnys pettämiseen madaltuu aikalailla mitä pidemmällä kotoa ollaan -kiinnijäämisen riski pienenee.... Eli riski tulla kotona petetyksi on todella paljon pienempi kuin muualla. Ja kun yleensä tuolla tyttö-, ja poikaporukoilla reissussa ei kuitenkaan se virsikirja sylissä istuta, vaan bailataa, juodaan, mennään jatkoille jne jne...[/QUOTE]

Jos parisuhde ja luottamus on tällä tasolla niin eroaisin suosiolla tai sopisin avoimest suhteesta. Ei ole mitään järkeä että ei voi aikuisena ihmisenä tehdä mitään kavereidensa kanssa ilman että puoliso on heti olettamassa että nyt petetään.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
[QUOTE="susu";30133403]No totuus on kuitenkin se, että kynnys pettämiseen madaltuu aikalailla mitä pidemmällä kotoa ollaan -kiinnijäämisen riski pienenee.... Eli riski tulla kotona petetyksi on todella paljon pienempi kuin muualla. Ja kun yleensä tuolla tyttö-, ja poikaporukoilla reissussa ei kuitenkaan se virsikirja sylissä istuta, vaan bailataa, juodaan, mennään jatkoille jne jne...[/QUOTE]

No kukin tyylillään...

EN silti ajattele että miehen oma reissu olisi vain "huvittelua vailla kiinnijäämisen pelkoa". Siitä lähdetään, ettei mitään pettämisiä yms juttuja tapahdu. Jos/kun tapahtuu tai on epäilys että näin tapahtuu niin sitten onkin jo varmaan keskustelun paikka.

Lisäisin vielä, että me kaikki ei olla veistetty samasta mallista tai puusta. Me kaikki ei nautita siitä, että juodaan, mennään jatkoille ja "pidetään hauskaa".. Jonkun huvitukset saattavat olla jotain ihan muuta..
 
meillä näin
Ei sopisi meille alkuunkaan. Mies on nyt yksin lomalla, rakkaan harrastuksensa parissa, mutta ei kyllä onnistuisi tuollaiset menot ollenkaan. Eikä olisi sopivaa myöskään minun lähteä. Mutta tämä sopii meille, jollekin toiselle perheelle toinen. Kunhan se sopii molemmille osapuolille, asia on ok.
 
"Äiti-77"
Ei todellakaan ois ollu ok silloin kun oltiin vielä naimissa!!! ja ois sit kyllä saanu reissuleen jäädäkkin jos ois semmoseen lähteny!! ja ei meillä todellakaan ollut kenenkään rahoja vaan ne oli koko perheen rahoja ja yhdessä päätettiin mihin käytetään!! ihmeellistä toi nykyäjan mun rahat ja käytän mihin lystään perheestä viis!!!
 
Kyllä mun mies saa reissata kavereittensa kanssa ja minä omieni, niistä reissuista ei avioliitto, perhe-elämä tai talous kaadu. Joku viikko vuodessa ei tarkoita että ei halua lapsilleen elämyksiä.
 
realismia
[QUOTE="Äiti-77";30133584]Ei todellakaan ois ollu ok silloin kun oltiin vielä naimissa!!! ja ois sit kyllä saanu reissuleen jäädäkkin jos ois semmoseen lähteny!! ja ei meillä todellakaan ollut kenenkään rahoja vaan ne oli koko perheen rahoja ja yhdessä päätettiin mihin käytetään!! ihmeellistä toi nykyäjan mun rahat ja käytän mihin lystään perheestä viis!!![/QUOTE]

No enpä ihmettele, että ero on tullut. Jos kimpaantumiseltasi maltoit lukea sen aloituksen, niin siinähän nimenomaan sanottiin, että mies maksaa perheen kuluista oman osansa. Mutta sinun mielestäsi siis ihan kaikki, mitä mies tienaa, on myös sinun?
 
"huoh"
En mä pettämisestä olis huolissani, vaan miehen kyvyttömyydestä ajatella lapsia ja perhettä kokonaisuutena.

Vapaata on rajoitettu määrä, varallisuutta myös. Mitä kertoo vanhemmasta se, että yks hailee mitä perhe ja lapset tekee, kunhan itse vaan pääsen tätä omaa kivaani tekemään.

Niin pönttö jätkä mun puolestani huoratkoon. Parempi olla ilman miestä kuin sellaisen kanssa.
 
Bbierass
En tykkäis yhtään, lomia on muutenkin liian vähän. Hyvä että kumpikin on ehtinyt elää sitä omaa elämää ennen lapsia, ja nyt keskitytyään perhe-elämään. Ja huom. meille omaa elämää on myös kaikki mikä tehdään perheenä ja lasten kanssa. Vai onko jonkun mielestä omaa elämää vain se, että lähtee kavereiden kanssa reissuun ja hengailemaan...
 
[QUOTE="uskomatonta";30133408]Jos mies osallistuu omalta osaltaan perheen kustannuksiin niin arvaa mitä? Sinulle tai muille palstalaisille ei kuulu tippaakaan mihin hän yli jääviä rahojaan säästää tai käyttää. Sinä et myöskään päätä siitä, onko hänellä oikeutta viettää aikaa kavereidensa kanssa vai ei.

Ei ole ihme että avioerotilastot ovat mitä ovat kun tätä palstaa päivittäin lukee. Mikä saa nykynaisen kuvittelemaan että hän omistaa miehensä, tämän ajan ja rahat?[/QUOTE]

No kyllähän se sen verran kuuluu, että jos toiminta ei miellytä, voi se kotiinjäänyt kumppani haluta vaikka eron. Näin toki minkä tahansa muunkin asian kohdalla. Ei kenenkään tarvitse katsella sellaista käytöstä, mistä ei syystä tai toisesta pidä.
 
realismia
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30133622:
No kyllähän se sen verran kuuluu, että jos toiminta ei miellytä, voi se kotiinjäänyt kumppani haluta vaikka eron. Näin toki minkä tahansa muunkin asian kohdalla. Ei kenenkään tarvitse katsella sellaista käytöstä, mistä ei syystä tai toisesta pidä.
Ja varmaan kaikki syyt sen eron hankkimiseksi ovat suurin piirtein samalla viivalla, vai mitä? Siitähän tässä nyt taisi olla kyse.
 
kuulehan sie
Ja varmaan kaikki syyt sen eron hankkimiseksi ovat suurin piirtein samalla viivalla, vai mitä? Siitähän tässä nyt taisi olla kyse.
Siis mikäs sitten olis se pätevä syy? Jos se ei ole se, että mies vaan ei halua perhe-elämää viettää, perhelomia pitää, eikä tunne erityistä kiinnostustaa vanhemmuusyhteistyöhön?

Johan sen nyt sanoo järkikin, että jos pariskunnalla on vuodessa kummallakin neljä viikkoa lomaa (voi olla paljon vähemmänkin, jos lisäksi opiskeluja tms), ja kumpikin pitää viikon ommoo lommoo kavereidensa kanssa, niin eipä siinä kauhiasti jää lomia yhteiseksi ajanvietoksi, eikä tavallisella nuorella perheellä kovin paljon rahaakaan.

Kun on lapsia, pitää suhteuttaa. Odottaakin vähän. Jotkut vaan ei tätä tajua.
 

Yhteistyössä