Kaikki ketkä sairaseläkkeellä...

  • Viestiketjun aloittaja "susu"
  • Ensimmäinen viesti
"susu"
Olen nyt taas oikeastaan päivän tässä lueskellut ja osallistunut ketjuihin. huomasin tuossa että täällä on todella moni sairaseläkkeellä. minä kun oon aina luullut että se on hemmetin vaikea saada. kukaan ei tietty halua, mut jos jotain kiinnostaa kertoa oma tarina niin olis mielenkiintoista kuulla :)
 
"susu"
Ööööö.... sä olet nyt aika herkällä tuulella, piti oikein käydä katsomassa että missä viestissä sä olet kirjoitellut ja mitä.. en todellakaan puhunut sinusta, vaan yleisestä tilasta mikä täällä on. Otappa iisisti.
 
"Sirionful"
Öö no jos joku on sanonut olevansa sairaseläkkeellä, niin se varmaan sitten on niin? Lapseton, kukas sun muroihin on tänään kussu?

Oon ite ollu monta vuotta sairaseläkkeellä, mutta se ei ole pysyvä eläke, vaan sitä pitää hakea joka vuosi uudestaan. Mielenterveyssyyt syynä. Vähän kaikkea hoitoa kokeiltu. Just nyt menee ihan jees.
 
"utelija"
[QUOTE="Sirionful";30137411]Öö no jos joku on sanonut olevansa sairaseläkkeellä, niin se varmaan sitten on niin? Lapseton, kukas sun muroihin on tänään kussu?

Oon ite ollu monta vuotta sairaseläkkeellä, mutta se ei ole pysyvä eläke, vaan sitä pitää hakea joka vuosi uudestaan. Mielenterveyssyyt syynä. Vähän kaikkea hoitoa kokeiltu. Just nyt menee ihan jees.[/QUOTE]

Millaisista mielenterveyssyistä olet sairaseläkkeellä?
 
m1es
[QUOTE="Sirionful";30137411]Öö no jos joku on sanonut olevansa sairaseläkkeellä, niin se varmaan sitten on niin? Lapseton, kukas sun muroihin on tänään kussu?

Oon ite ollu monta vuotta sairaseläkkeellä, mutta se ei ole pysyvä eläke, vaan sitä pitää hakea joka vuosi uudestaan. Mielenterveyssyyt syynä. Vähän kaikkea hoitoa kokeiltu. Just nyt menee ihan jees.[/QUOTE]

Käsittääkseni sairaseläkkeen voi keskeyttää jos on palannut työkykyiseksi. Oletko ajatellut paluuta "tavalliseeen" elämään?
 
"Sirionful"
Löytyy persoonallisuushäiriötä, masennusta, itsetuhoisuutta välillä (pahaa) mm. Aika monta kertaa oon ollu osastollakin.

Voi sen eläkkeen katkaista jos menee vaikka kokopäivätöihin, mutta ei mulla ole sellaisia suunnitelmia, eikä mun hoitotiimikään sellaista suosittele. Saisin mä nytkin tienata extra 600e kuukaudessa, ilman että eläke laskee.

Todennäköisesti mun "nyt menee ihan jees" olis teidän "hullu mee hoitoon" :D.
 
"Sirionful"
Kuntoutustuella toki, mutta sitä termiä ei kuulema enää käytetä. Toi määräaikainen työkyvyttömyyseläke on se virallinen termi juu. Eläkeläisalennukset onneksi saa määräaikaisellakin, ainakin jos saa takuueläkettä myös, kuten minä ainakin saan.

Ja omat ongelmat on siis olleet sitä luokkaa, että olin keväällä pakkohoidossakin itsetuhoisuuden vuoksi :p.
 
Nap
[QUOTE="Sirionful";30139826]Kuntoutustuella toki, mutta sitä termiä ei kuulema enää käytetä. .[/QUOTE]

Jaa, kyllä miun kohdalla, ja muutaman kaverin kohdalla on käytetty ihan rehellisesti kuntoutustuki -nimitystä.
Kelan sivuilla tämä myös mainitaan, että on se kumma jos sitä enään ei käytetä...
 
"Sirionful"
Hmm noh mulle on sanottu, ettei sitä enää käytetä. En vanno, että olisin saanut oikeaa tietoa. Ymmärsin jotenkin niin, että se sekoittuu kuntoitusrahan kanssa niin helposti, että siksi ei enää käytetä. Tulee sitä silti itsekin vielä käytettyä välillä.
 

Yhteistyössä