Vauvan vaatteet kirpparilta ja alennuksesta

  • Viestiketjun aloittaja yksköyhä
  • Ensimmäinen viesti
yksköyhä
Olen pienen, 8 kuukauden ikäisen pojan äiti. Olen nyt tätä kotona olemista lukuunottamatta työelämässä ja samoin on mieheni. Ostan vaatteet lapsellemme kirpputorilta ja alennuksesta. Täysihintaista vaatetta kaupasta en ole tainnut ostaa vielä kertaakaan.

Osa sukulaisistani, esimerkiksi mieheni äiti, ei voi ymmärtää että ostan vaatteet lapselle kirpparilta. Hän saa mut tuntemaan itseni huonoksi äidiksi kaiken aikaa.

Olenko siis huono äiti jos ostan käytettyjä vaatteita? Tai jos ostan alennuksesta?

Oikein innolla odotan syksyn mll:n kirpparitapahtumaa, saa taas ostettua uuden satsin vaatetta pojalle.
 
^^^^
En minäkään osta täyteen hintaan vaatteita, jos ei ole ihan pakko, esim.kengät hajoaa, niin ei siinä alennuksia ehdi odotella. En ymmärrä, miten vatteiden hinta voisi olla suoraan verrannollinen hyvään tai huonoon vanhemmuuteen. Jos vaate on tarkoituksenmukainen, sopivaa kokoa ja siisti, miksei sitä voi ostaa alennuksesta tai vaikka sieltä kirppikseltä.
 
Järkeväähän se on ostaa käytettynä kulutus tavaraa ja lapset kasvaa nii kovaa kyytiä. Mullakin on lapselle paljon ostettu kirpulta ja edelleen hankin tolle kohta 7v kun löydän sopivaa. Alestakin hankin, harvoin ihan normihinnalla uutta.
 
yksköyhä
[QUOTE="Ulla";30134089]No, miksi miehesi äiti ei osta niitä vaatteita, jos vaan ainoastaan valittaa? Kysy häneltä? Mun mielestä olet ajatteleva ekologinen äiti, paras sun lapselle.[/QUOTE]


Taidan kysyä kun seuraavan kerran näemme. Kerran hän sanoi ettei hän osaa ostaa pojalle mitään kun ei tiedä sopiiko vaate sille.. Niinpä niin. Anoppini ainut tytär odottaa tällä hetkellä lasta. Kummasti on sinne osattu ostaa vaatetta ja muuta, vaikka ei tiedetä vielä edes kumpi on tulossa.
 
Mulla
anoppini pyöritteli silmiään aikanaan kun kuuli, että olimme KÄYNEET kirpparilla. En tiedä onko hän itse ikinä käynyt kirpparilla, mikäli on niin siitä täytyy olla 30-40 vuotta aikaa. Eukko elää kyllä muutenkn niin eri planeetalla kuin muut, että sen voisi ampua ihan hyvin vaikka raketilla kuuhun.
 
tdaa
Ei, et ole huono äiti. Hyvä äiti pukee lapsensa säänmukaisiin, ehjiin ja puhtaisiin vaatteisiin. Se riittää. Varsinkin noin pienille löytyy kirpputoreilta runsaasti ihan siistejä ja hyväkuntoisia vaatteita, sieviäkin. Eli kirppisvaatteiden päivittelijät ovat väärässä. Ei sun tarvi edes tehdä tiliä siitä, mistä vaatteet lapsellenne ostat. Se ei edes sukulaisille kuulu, kun lapsi on tarkoituksenmukaisesti puettu.

Mun vanhemmat ovat tosin samanlaisia. Heidän sukupolvelleen kirppisvaatteet ovat joku häpeä. He eivät oikein ymmärrä, miten hyviä vaatteita kirpputoreilta nykyään löytää. Joskus olen testannut heidän asenteitaan: olen väittänyt vasta kaupasta ostettua vaatetta kirppislöydöksi ja kirppislöytöä kaupasta ostetuksi. Arvaapa kumpi vaate läpäisi heidän "tarkan" seulansa? ;)
 
:))
No voi luoja! Täysin typerää ainakaan vauvalle hankkia kaikki uutena, ne jää heti pieneksi kuitenkin. Sitäpaitsi, minä ainakin hankin ihan uudenveroisia vaatteita kirppareiltakin. Ja harrastan kirppareita edelleen, esikoinen jo 6v. Ja ihan ollaan töissä miehen kanssa molemmat, ei ole rahasta kiinni, vaan siitä että mielestäni järjetöntä tuhlausta ostaa vain uutta. (Toki myös sitä uutta ostetaan, kengät lähinnä uutena, mutta kaikki uusikin tarjouksista/aleista)
 
:))
Ja lisäänpä vielä, alennuksista ne omatkin vaatteet hankitaan ja jopa sieltä kirppikseltä joskus jotain on löytynyt. Että ei ole vaan meidän lapsiressukat jotka eivät kulje kalliissa vaatteissa. ;)
 
hyhaho
Kirppareissa ei ole mitään vikaa. Vaatteiden käyttöaste on nykyään AIVAN erilainen kuin se oli vielä joskus, ennen kursittiin ja parsittiin ja annettiin sisaruksille. Ei enää. Ihan helposti löytyy uutta vastaavaa vaatetta kirpputoreilta nykyään.

Lisäksi me hukutaan tähän paskaan vielä, ja sen laskun maksaa meidän lapset. On epäsuoraa hyvinvointia kierrättää. Lisäksi sulta jää rahaa sitten muihin tärkeisiin asioihin, joita ei käytettynä osteta.

Ja kirpputoreilla pyöriminen on kivaa!

Nuorillehan kirpparihomma on nykyään ihan itsestäänselvyys ja se on aika hauskaa; luulisi että siellä porukassa olisi enemmän näitä "Noloa, hyi, köyhää" asenteita. Mutta nykyään niin monet nuorten puolelta ihaillut blogistit puhuu kirpparilöytöjen puolesta.

Mä tykkään kirpparoida myös siksi, että ihmiset ostaa nykyään niin paljon vaatteita ulkomailta ja netistä, että löytää ihan supersiistejä juttuja joskus :)

Terveisin: ei todellakaan köyhä!
 
hassu ajatus..
Ai... Minun mies tienaa 80 000 euroa bruttona vuodessa ja minä olen kotona 3- ja 1,5-vuotiaan kanssa. Rakastan kirppistelyä livenä ja netissä... ja nyt alkaa olla ihanin aleaika kun alennukset ovat jo kunnolliset. Tänään mm. ostin vanhemmalle lapselle everestin windfleecen ja fleecehaalarin alesta 15 eurolla.. Ja sellaiset mitkä menevät vuoden päästä nuoremmalle lapselle. Ovat kaiken lisäksi eri sukupuolta. :)
????
Ei kukaan sukulainen tai ystävä ole koskaan pitänyt minua köyhänä tai alempiarvoisena oman ostokäyttäytymiseni vuoksi :D hassu ajatus.. Itse tienaan vähän alle 40 000 euroa vuodessa bruttona kunhan menen taas töihin.

Mikään ei olensen ihanampaa kuin tehdä loistava löytö kirppikseltä... tänään löysin mm. pompin uudenveroisia tunikoita 4 eurolla/kpl tytölle ja pojalle nova starin farkut 5 eurolla. Grrreat! Hyvä fiilis taattu loppupäiväksi :D
 

Yhteistyössä