Mitä tekisit jos olisit mä?

  • Viestiketjun aloittaja "kaalimaan kakara"
  • Ensimmäinen viesti
"kaalimaan kakara"
omistamme omakotitalon puoliksi meillä asuvan miehen kanssa.



mun kontolle on jäänyt ihan kaikki kotityöt(siis oikeesi ihan kaikki) . lisäksi tietysti puutarhatyöt (niitä mä rakastan) ja lumityöt ja korjaukset ja huollot ja IHAN KAIKKI!

Nyt tekis mieli heittää hanskat tiskiin esim ruohonleikkauksen suhteen ja myös näiden korjaus ja remonttihommien suhteen.... osaishan se tuo mieskin ne tehdä/soittaa korjaajat mut se EI VIITI!


mulla alkaa olla virta ihan piipussa. tykkään pitää paikat kunnossa ja kun tekee vähän tänään ja vähän huomenna niin ne hommat ei kasaannu niin et pitää tehä viikko putkeen.
 
Ratkaistu
Alat tehdä ne kotityöt puoliksi. Leikkaat vaan toisen puolen pihasta, imuroit vaan sen puolen taloo jota enempi käytät, peset pöntön mut jätät renkaan alla olevat laidat silleensä, putsaat vaan toisen puolen jääkaapista ja sanot, että miehes saa käyttää sitä toista. Peset vaan omat pyykkis ja laitat miehes kamoja varten toisen pyykkikorin, johon saa likapyykkinsä sulloa jos ei pesu kiinnosta. Laitat keittiöön pyykeen omalla nimelläs. Laitat valokatkasijaan lapun, et vain sinä saat käyttää kerta oot vaihtanu ite lampun ja se on sun. Ja sit nostat ihan MIELETTÖMÄN älämölön jos mies kehtaa sotkee sun omaa aluettas!
 
vierastanen
Alat tehdä ne kotityöt puoliksi. Leikkaat vaan toisen puolen pihasta, imuroit vaan sen puolen taloo jota enempi käytät, peset pöntön mut jätät renkaan alla olevat laidat silleensä, putsaat vaan toisen puolen jääkaapista ja sanot, että miehes saa käyttää sitä toista. Peset vaan omat pyykkis ja laitat miehes kamoja varten toisen pyykkikorin, johon saa likapyykkinsä sulloa jos ei pesu kiinnosta. Laitat keittiöön pyykeen omalla nimelläs. Laitat valokatkasijaan lapun, et vain sinä saat käyttää kerta oot vaihtanu ite lampun ja se on sun. Ja sit nostat ihan MIELETTÖMÄN älämölön jos mies kehtaa sotkee sun omaa aluettas!
Hyvä ehdotus. Jos mies on niin saamaton ei siinä auta mitkään parisuhdepohdinnat ja muut puheet, vaan käytännön kautta suoraan ongelmaan.
 
Ratkaistu
Lista luultavasti ei toimi ollenkaan näin alkuun. Mut vielä lisäks voisit vetää lakanat sängystä veke ja laittaa uudet vaan omalle puolelles. Ruokaa tietty laitat vaan itelles, miehelle se on maksullista. Oikeestaan voisit ukolle laittaa laskun kaikesta, mitä oot tehny. Kunnon rähinä pystyyn vaan, niin menee perille! :D Miehille tarttee ihan suoraan sanoo mikä närästää.
 
Ratkaistu
Ota sitten vielä huomioon, että jos kerran mies ei oo kotihommia tehny, niin eipä hän taida tarkalleen myöskään tietää sellasia seikkoja kun pesuineiden sijainti ja käyttöktarkotus, imurin paikka, pyykkikoneen käyttö ja pyykin lajittelu... saisihan hän ne selville kysymälläkin, mutta paras olisi kun vaivihkaa neuvosit. Vähemmän riitaa, katsos :) "Hei tuus kattoon, niin tiiät missä on pesuiaineet - toi on yleispuhdistsaine ja sitä voi laittaa mihin vaan, tuossa on rättejä ja imuri. Tykkään jos käytetyt laitat suoraan pyykkiin." Ei käy niin miehen itsetunnon päälle.
 

Yhteistyössä