Kuinka saisi kämmenluun tai sormen murrettua?

  • Viestiketjun aloittaja sgtra
  • Ensimmäinen viesti
sgtra
Yritin jo rannetta, mutta 5kg painoisen kiven ranteen päälle tiputtamisen jälkeen tuli vain iso mustelma :(

Pitäisi siis saada vasen käsi käyttökyvyttömäksi noin 3-4 viikon ajaksi...helpointa olisi, jos saisin kämmenluun tai sormen murtumaan, mutta miten? Kantti ei kestä jättää itse esim oven väliin eikä ole sellaista kaveria, jota kehtaisin pyytää auttamaan...
 
pimee
Mulla murtui pikkurilli pallopelissä. Ei tahallaan ja ensin en saanut edes saikkua. Luutui väärin. Nyt on loppuelämän koukussa ja lisksi nivelessä on trauman jälkeinen vaikea nivelrikko. Että ei kuule kannata.
 
pimee
Ja paras konsti saada saikkua on valittaa unettomuutta ja työssä ahdistumista. Saat ns työuupumus saikun. Todistukseen vaan kirjoitetaan luultavasti masennus, koska uupumus ei ole sairaus ja sitä saikkua kela ei korvaa.
 
hmph
Ja paras konsti saada saikkua on valittaa unettomuutta ja työssä ahdistumista. Saat ns työuupumus saikun. Todistukseen vaan kirjoitetaan luultavasti masennus, koska uupumus ei ole sairaus ja sitä saikkua kela ei korvaa.
Univaikeudet riittävätä saikun saamiseksi. Ei tarvii muuta kun mennä työterveyteen itkeen, että ei ole viikkokausiin nukkunut. Asiaa auttaa nuhjuiset, pesemättömät vaatteet ja takkuinen tukka. Nimim. kokemusta on ;)
 
pimee
Univaikeudet riittää joo, mutta silloin kirjoitetaan syyksi masennus tai muu sairaus. Uupumis ja valvominen ovat oireita ja kela korvaa vain sairauden vuoksi kirjoitetun saikun. Ja totisesti tiedän, että unettomuudesta saa saikkua. Mä en itse oo ollut, mutta oon etsinyt sijaisia niille, jotka ovat olleet. Ja rehellisyyden nimessä, jos ei saa nukuttua päiväkausiin, ei ole työkuntoinen.
 
Nuorilta miehiltä tuo onnistuu vaivatta, joskin tahattomasti: he iskevät nyrkillä seinään. Elokuvissa rappaus pölisee eikä kädelle käy kuinkaan, mutta tosielämässä luu murtuu. Tavallisesti viides metatarsaaliluu distaalipäästään eli vähän pikkurillin rystysen alapuolelta. Jos se taittuu oikein kunnolla, niin leikattavahan se on; muuten selviää neljän viikon kipsausajalla.
 
Nuorilta miehiltä tuo onnistuu vaivatta, joskin tahattomasti: he iskevät nyrkillä seinään. Elokuvissa rappaus pölisee eikä kädelle käy kuinkaan, mutta tosielämässä luu murtuu. Tavallisesti viides metatarsaaliluu distaalipäästään eli vähän pikkurillin rystysen alapuolelta. Jos se taittuu oikein kunnolla, niin leikattavahan se on; muuten selviää neljän viikon kipsausajalla.
ei siihen seinää tarvii.
 
Ehkei, mutta seinä on sikäli kiva, ettei se anna yhtään periksi. Ylimääräisen energian on purkauduttava jotenkin ja kun nyrkki ei ole erityisen joustava, niin luut taipuvat kunnes yksi niistä katkeaa. Jos iskee toista suulle, niin lyöjälle voi loppupeleissä käydä heikommin: nyrkkiin tulee haavoja, joihin menee lyödyn sylkeä ja ne tulehtuvat.
 
Ehkei, mutta seinä on sikäli kiva, ettei se anna yhtään periksi. Ylimääräisen energian on purkauduttava jotenkin ja kun nyrkki ei ole erityisen joustava, niin luut taipuvat kunnes yksi niistä katkeaa. Jos iskee toista suulle, niin lyöjälle voi loppupeleissä käydä heikommin: nyrkkiin tulee haavoja, joihin menee lyödyn sylkeä ja ne tulehtuvat.
tarkotin että se voi mennä hanskan ja teipatun käden kanssakin.
 

Yhteistyössä