Maria Akatemian Demeter-työstä kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja synkänharmaa
  • Ensimmäinen viesti
synkänharmaa
Onko kukaan ottanut yhteyttä noissa asioissa ja saanut apua tuon kautta? Haluaisin kuulla kokemuksia...
Luin Demeteristä heidän nettisivuiltaan ja vaikutti hyvältä. Olin jo suunnilleen puhelinta ottamassa käteen mutta avoin linja aukeaakin vasta ensi viikolla. Sitä odotellessa, olisi kiva saada lisätietoja toiminnasta.
 
vieras!
Minulla on ollut vasta yksi terapiatunti, tosin ne on mun tapauksessa puhelimitse asuinpaikasta johtuen. Tarjolla on siis 3 x 50 min. terapeutin kanssa ja sitten jatkossa vertaisryhmää (joka jää väliin asuinpaikan vuoksi, mutta jäisi varmaan muutenkin). Jo tuosta yhdestä keskustelusta koin olleen apua. Tai ehkä se suurin apu oli se että myönsi itselleen ongelman, puhui siitä ääneen, ja tiedosti myös sen että asialle on mahdollista tehdä jotain? Kuka tietää.

Suosittelen soittamaan. Mitä voisit menettää? Aloita vaikka puhumalla anonyymisti avoimeen linjaan. Niin minä tein, mutta vastaanotto oli niin turvallisen tuntuinen että uskalsin varata keskusteluajan ihan nimellä.
 
"harmaa"
Kiitos vastauksesta!
Mä asun sen verran lähellä että varmaan ihan kasvotusten pääsisi terapeutin kanssa juttelemaan (onneksi, mä olen puhelinkammoinen, siksi tuonne soittaminenkin tuntuu vaikealta) ja vertaisryhmiin.

Ei siinä kyllä voi mitään menettää. Ja saada voi paljonkin... Jotenkin sitä on ajatellut että mä olen mikä olen, raivotar. Mutta ehkä sitä puolta musta voisi hieman hioa, olisi läheisillä helpompaa ilman mun tolkutonta kilahtelua.
 
vieras!
Mulle päätös oli lopulta helppo, kun ajattelin lapsia. En ole käyttäytynyt "virallisesti" väkivaltaisesti, enkä toivottavasti käyttäydy, mutta siinä rajalla keikutaan joskus kun pitää lasta fyysisesti siirtää tilanteesta tai estää. Raivostunut olo näkyy otteissa. Suuttua saa, mutta en halua että lapseni joutuvat pelkäämään sitä että suutun :(
 
"harmaa"
Mulla lapset ei ole se suurin kärsijä, kyllä mä niillekin huutoraivareita harvoin saan mutta kuitenkin... Niistäkin haluan eroon, kauhea olo on aina raivokohtauksen jälkeen. :(
Miestä olen läpsäissyt pari kertaa ja saan sille ihan järjettömiä raivareita joskus. Pakko tehdä itselle jotain.

Onneksi hait apua ajoissa. :) Ja kiitos kun vastasit, on mukavaa (tavallaan ikävää mutta ymmärrät varmasti) löytää joku joka elää samojen tunteiden kanssa. Kun ei näistä voi kenenkään kanssa puhua...
 
"Kukkanen"
Hei, olen päättänyt soittaa Maria Akatemian avoimen linjan puhelimeen ja viimein päättänyt, että teen jotain itselleni. Olisiko kellään lisää kommentteja tai kokemuksia tästä toiminnasta?

Edellisissä kommenteissa tuli esiin raivarit ja kilarit, ja niitä on joskus tullut ja ne ovat kohdistuneet lapseen. Lapsen kanssa juuri näitä tilanteita, että hänellä kiukkuraivari, joka ei lopu ja itse kestää sen aikansa mutta sitten tulee Pim! Pelkään, että teen jotain peruuttamatonta. Lapsen kanssa on muutenkin ollut vaikea alku ja sitten kun pitäisi vielä jaksaa kasvattaa monta vuotta.

Naisten omiin lapsiinsa käyttämä väkivalta on niin tabu kuin vain suomessa asia voi olla.
 
vierailija
Harmi, että kukaan ei ole kommentoinut "Kukkasen" mietteitä. Ne kun osuu ainakin itseeni tosi hyvin. Lapsi lapselta pääsen tavallaan "parempiin suorituksiin", mutta silti vuosien varrella olen tehnyt ja sanonut itseni mielestä kammottavia juttuja. Vaikka tajuan järjen tasolla, että en oikeasti ole tehnyt mitään peruuttamatonta, niin tunne tasolla se suomiminen on jotain aivan järkyttävää.
Sen syyllisyyden alle musertuu. En tajua, miksi en osaa lopettaa kokonaan. Ja ihmettelen, mikä ihmeen mielenhäiriö on saanut tekemään uudestaan ja uudestaan lapsia, kun kerran olen tämmöinen..

Mutta se siitä. Perjantaina soitan tonne akatemiaan. Kiva, että vihdoin on tuollainen palvelu. Olen parinkymmenen vuoden aikana etsinyt useampaankin otteeseen apua sanoilla väkivaltainen äiti ja nainen ja nainen raivoaa jne, eikä ennen ole löytynyt mitään käyttökelpoista.

Uskon, että tästä tulee hyvä.
Onneksi vihdoin on joku numero, johon soittaa.

Terveisin väkivaltainen äiti
 

Yhteistyössä