VOI KAUHEAA!!mitä mä teen?

  • Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti
huoli
Tunsin tuon kuolleen tytön perheen lapseni kautta.Lapsen rinnakkaisluokalla,mutta lapseni ei ole vielä kuullut asiasta,luulisin?Mitä mä nyt teen?Soitin äsken lapseni kotii, ja kerron.Jotenki kai mentävä esittää osanotot?Vai mitä kuuluu tehdä??!Ihan hukassa olen.
 
huoli
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30136768:
Ispoisten tapaus? Mistä sä nyt jo sen nimen tiesit? Vai kuulitko joltain tutulta? Itse mietin täällä parhaillaan, että toivottavasti ei ollut ketään tuttu :(.
Puskaradio.. En osaa antaa vinkkiä että osaisit veikata onko teillekin tuttu.
 
  • Tykkää
Reactions: Jmia
"Jaana"
Miksi ihmiset eivät herkeämättä katso lastensa perään.

itse olen tuolla rannalla lapsen kanssa ollut, se meno on kuin missä.
Lapset ravaavat vedessä ja rannalla ja aikuiset oleskelevat peittojen päällä rannalla.

Silloin kun lapsi menee veteen aikuinen hilaa persuksensa siihen veden rajaan ja vahtii lasta.

Hirveä tapaus tämä, mutta toivottavasti monelle muulle opiksi, ettei näitä tule lisää
 
huoli
[QUOTE="Jaana";30136793]Miksi ihmiset eivät herkeämättä katso lastensa perään.

itse olen tuolla rannalla lapsen kanssa ollut, se meno on kuin missä.
Lapset ravaavat vedessä ja rannalla ja aikuiset oleskelevat peittojen päällä rannalla.

Silloin kun lapsi menee veteen aikuinen hilaa persuksensa siihen veden rajaan ja vahtii lasta.

Hirveä tapaus tämä, mutta toivottavasti monelle muulle opiksi, ettei näitä tule lisää[/QUOTE]

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi,mutta nyt oli kyseessä jo vanhempi lapsi,jolla oli uimataitokin!Läheiset mukana,ainakin lehtitietojen mukaan.Voin kyllä rehellisesti sanoa,että oma uimataitoinen lapseni ei ole myn valvovan silmän alla 24/7.Vaikka olenkin mukana.Ja muistammehan,että hukkuva ei pidä ääntä itsestään.
 
zx
[QUOTE="Jaana";30136793]Miksi ihmiset eivät herkeämättä katso lastensa perään.

itse olen tuolla rannalla lapsen kanssa ollut, se meno on kuin missä.
Lapset ravaavat vedessä ja rannalla ja aikuiset oleskelevat peittojen päällä rannalla.

Silloin kun lapsi menee veteen aikuinen hilaa persuksensa siihen veden rajaan ja vahtii lasta.

Hirveä tapaus tämä, mutta toivottavasti monelle muulle opiksi, ettei näitä tule lisää[/QUOTE]

Mihin ikään asti näin tulisi tehdä? Itse ainakin kävin jo 10-vuotiaana yksin rannalla.
 
haloo hei
[QUOTE="Jaana";30136793]Miksi ihmiset eivät herkeämättä katso lastensa perään.

itse olen tuolla rannalla lapsen kanssa ollut, se meno on kuin missä.
Lapset ravaavat vedessä ja rannalla ja aikuiset oleskelevat peittojen päällä rannalla.

Silloin kun lapsi menee veteen aikuinen hilaa persuksensa siihen veden rajaan ja vahtii lasta.

Hirveä tapaus tämä, mutta toivottavasti monelle muulle opiksi, ettei näitä tule lisää[/QUOTE]

Tämä ko tyttö on 14v.Sen ikäiset on ihan yksinkin rannalla...Tämä kylläkin perheensä kanssa.
 
Mihin ikään asti näin tulisi tehdä? Itse ainakin kävin jo 10-vuotiaana yksin rannalla.
Mä en edelleenkään irrota katsettani tulevasta kolmosluokkalaisesta, kun ollaan rannalla. Uimahallissa sentään on kunnon näkyvyys vedessä, tuolla Ispoisten rannassa (kuten muillakin Turun rannoilla) näkyvyys vedessä on noin kakskymmentä senttiä.
 
Tämä ko tyttö on 14v.Sen ikäiset on ihan yksinkin rannalla...Tämä kylläkin perheensä kanssa.
Ihan totta. Ei tämänikäisten kohdalla ole enää kyse laiminlyönnistä, vaan puhtaasti onnettomuudesta. Jonkun lehden mukaan tyttö olisi ollut "liian syvässä vedessä". Eihän tuonikäiset enää sillä rajatulla alueella ui, siellä ottaa polvet pohjaan. Eikä veden syvyydellä ole merkitystä, jos osaa uida, joten tuntuu taas aika kaukaa haetulta tuo "ui liian syvässä vedessä".

Piti vielä jatkaa... ehkäpä tyttö on uinut liian pitkälle, arvioinut voimansa väärin ja voimat ovat ehtyneet paluumatkalla. Tuolla on tosiaan aika kovat virtaukset ja uiminen voi olla raskasta keskemmällä salmea.
 
Viimeksi muokattu:
vierass
Ei minusta syyta esittaa osanottoja tai addresseja lahetella, jos eivat perheen vanhemmat ole sinulle tuttuja tai hukkunut tyttaresi laheinen ystava. On hienotunteisempaa olla osallistumatta ventovieraiden suruun. Tai itseasiassa on kummallista tingetella ollenkaan jos et kyseisia ihmisia itse tunne.
 
"jenni"
Ei minusta syyta esittaa osanottoja tai addresseja lahetella, jos eivat perheen vanhemmat ole sinulle tuttuja tai hukkunut tyttaresi laheinen ystava. On hienotunteisempaa olla osallistumatta ventovieraiden suruun. Tai itseasiassa on kummallista tingetella ollenkaan jos et kyseisia ihmisia itse tunne.
Aphan sanoi aloitusviestissä että tuntee kyseisen perheen. Kyllä silloin suruvalittelu on paikallaan mun mielestä. Ja antaisin päivän-pari kulua, kävisin sitten tyttären kans viemässä kukkia ja kysyisin, voinko auttaa jotenkin. Tottakai sanoo, että ei tarvitse, mutta sureva ei aina osaa apua itse pyytää. Siinä ei katsota kuka on tuttu, kuka tuntematon. Usein just ne lähimmät kaikkoo eikä osaa tehdä mitään. Sillon voi kaikki apu olla tarpeen. Itse vein naapurille valmiin ruoan ja olin mukana ruokailussa että sai perheen lapset syödäkseen kun lasten isä ja äidin aviomies oli kuollut. Apu oli tarpeen, ja kuulemma konkreettinen apu ja joku joka ottaa ohjat käsiin on paras apu.
 
Ken guru
Ei minusta syyta esittaa osanottoja tai addresseja lahetella, jos eivat perheen vanhemmat ole sinulle tuttuja tai hukkunut tyttaresi laheinen ystava. On hienotunteisempaa olla osallistumatta ventovieraiden suruun. Tai itseasiassa on kummallista tingetella ollenkaan jos et kyseisia ihmisia itse tunne.
Olen tästä eri mieltä. Meillä on isä juuri menehtynyt, ja ollaan kyllä oltu otettuja (myös äitini) kaikkien suruviesteistä, niidenkin jotka tunsivat isäni vain etäisesti. Kyynelsilmin niitä ollaan luettu.
 
viera.s
Olen tästä eri mieltä. Meillä on isä juuri menehtynyt, ja ollaan kyllä oltu otettuja (myös äitini) kaikkien suruviesteistä, niidenkin jotka tunsivat isäni vain etäisesti. Kyynelsilmin niitä ollaan luettu.
Joo, mutta oven taakse ei ole syytä mennä jos tuntee menehtyneen vain etäisesti. Ei varsinkaan tällaisessa tapauksessa, kun perhe on varmasti aivan surun murtama. Silloin ei jaksaminen riitä vastaanottamaan jotain rinnakkaisluokkien nuorten perheitä. Mieti nyt, millainen trafiikki siellä olisi, jos kaikki tälläiset päättäisi lähteä esittämään osanotot henkilökohtaisesti. Addressin voi toki lähettää jos haluaa, veikkaan että se on perheelle kuitenkin aika lailla merkityksetön.
 
....
Eiköhän nuoret yhdessä anna/vie jonkun muistamisen, vaikka kavereiden ottamista kuvista tehdyn kuvataulun, taakse nuorten nimet+perheineen.

Ei näitä pysty edes kuvittelee että jotain tämmöstä voisi oikeasti tapahtua
 
"palstailija"
"Olen tästä eri mieltä. Meillä on isä juuri menehtynyt, ja ollaan kyllä oltu otettuja (myös äitini) kaikkien suruviesteistä, niidenkin jotka tunsivat isäni vain etäisesti. Kyynelsilmin niitä ollaan luettu."

Ken guru, otan osaa, ehtikö hän nähdä tuoreimman tulokkaan?
 

Yhteistyössä