Kierukan langat poissa

  • Viestiketjun aloittaja "mymmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"mymmeli"
Kenelläkään kokemusta hormonikierukan lankojen "katoamisesta"?
Kierukka asennettiin n. 4kk synnytyksen jälkeen, ja oli paikoillaan vielä tarkistuskontrollissa muutama kuukausi asennuksen jälkeen. Tuossa reilu viikko sitten huomasin ettei lankoja enää tunnu, ja tänään kävin tk:ssakin tarkistamassa mutta ei näy. Nyt odottelen aikaa ultraan,jossa voidaan katsoa näkyykö missään koko härveliä. Aiemmin on langat tuntuneet hyvin, välillä jopa helpommin/enemmän kuin normaalisti. Mietin vain onko voinut tippua huomaamattani? Mitään kipuja ei ole ollut. Paniikki iskee, jos onkin lähtenyt ajelehtimaan jonnekin ja joudutaan ronkkimaan kivuliaasti pihalle..
Raskaustestinkin tein, ja negatiivista näytti, mutta eihän sitä tiedä jos olen tehnyt liian aikaisin. Kuukautisvuotoja ei ole synnytyksen jälkeen tullut. Lihonut olen reilu kilon ihan tässä yhtäkkiä,ja hieman ehkä väsyneempi, sekä tuntuu että paljon useammin olisi nälkä, mutta en nyt tiedä mistä sitten johtuu.

Kokemuksistanne olisin hyvin kiitollinen.
 
"Lisbet"
Itsellä luiskahti kokonaan kohtuun sisälle ja nukutuksessa tuo poistettiin kun tuli tästä kohtutulehdus. Poikittain mennyt kierukka oli puhkaissut sakarallaan kohdun pinnan... onnea ja menestystä, minulle ei moista ikinä enää tule.
 
"mymmeli"
Juurikin tällaisia juttuja pelkään, että puhkaisee jotakin tai joudutaan nukutuksessa poistamaan.. Jospa saisin mahdollisimman pian sen ultra-ajan että tietäisi missä menee.. Jos minultakin joudutaan poistamaan tuskan ja kivun kanssa, niin ei kyllä tule minullekaan uudestaan!
 
"Jenis"
Mulla on muutaman kerran nousseet ne langat kohdunkaulaan sisälle, pienillä pihdeillä on saatu kierukka ulos. Siis vain vaihtotilanteessa on tämä hoksattu, en ole muuten mitenkään tunnustellut niitä lankoja, ja kuitenkin 3 Mirenaa ehti olla...
 
"Jenis"
[QUOTE="mymmeli";30137253]Jenis: Helpottava kuulla,että asia voisi noinkin olla. Tosiaan lankoja ei tänään näkynyt ollenkaan kun koitti terkkari katsoa.[/QUOTE]

Joo, ei perus-terkka mittään näe :D Mulla on tosiaan ehtinyt olla 3 noita kierukoita (olen vanha!) ja 2/3 ne langat on nousseet kohdunkaulaan. Se poisto-operaatio ei tuntunut yhtään sen kummemmalta kuin laittokaan, ei kannata ottaa stressiä.
 
kieru
Kävin muutama kk sitten vanhalla konkari gynellä poistattamassa kierukan. Lankoja ei näkynyt mutta hän sanoi ettei se ole mikään ongelma ja toimenpide oli ohi alle minuutissa eikä edes sattunut. Langat oli alunperinkin leikattu tosi lyhyiksi ja nousseet ylös.
 
"mymmeli"
Jospa itsellänikin olisi langat kummiskin jossain suhkot lähellä, että helposti saataisiin pois. Ultraan ei minua päästetäkään kun ei oireita ole, enkä ole itse huomannut että olisi tippunut.. Hieman jännittää kuitenkin,että entä jos sittenkin olisi lähtenytkin pois.. Tai jos mennyt "liian syvälle".
 

Yhteistyössä