Loukussa lihansyöjäkavereiden keskellä!

  • Viestiketjun aloittaja Kaveripiiri vaihtoon?
  • Ensimmäinen viesti
Kaveripiiri vaihtoon?
Minulla on absurdi tilanne. Olen lihansyöjä, mutta kaikki ystäväni, tuttuni ja perhepiirini edustavat kasvissyöjiä. Miten olla oma itsensä tilanteessa, jossa kokee olevansa moraalinen idiootti tapoineen?

Huomaan kokevani painetta miettiä syömisiäni kasvissyöjäihmisten keskuudessa. Valitsen silloin ruuaksi sitä mitä muutkin, mutta kun olen yksin, voin olla todellinen itseni ja pihvikulinaristi! Miten ihmeessä voikin olla tilanne, ettei ympärillä ole muita lihansyöjiä?! Olen ehkä tietynluontoinen, luova taiteellinen jne. että vedän puoleeni ns. ituhippejä. Olen kuitenkin ruuan suhteen niin hekumallinen, etten pysty olemaan kasvissyöjä enkä osaa täysin perustellakaan miksi pitäisi olla?
 
ituhippi vastaa
Arvostellaanko sua? Jos ei, älä turhaan stressaa. Mä olen ollut kohta 20 vuotta kasvissyöjä/vegaani enkä edelleenkään ajattele pahaa lihaa syövistä ystävistäni, ja munkin piirit ovat aika vegevoittoiset. Mä näen sen niin, että mun elämässä on varmasti juttuja, joita joku toinen, vaikka sitten se lihansyöjä, voi pitää moraalisesti arveluttavina, joten en ikinä puuttuisi tähän asiaan tai muodostaisi varsinkaan ystävästä mitään mielipidettä sen perusteella.
...Kunhan se liha on luomua :xmas:
 
Kaveripiiri vaihtoon?
Totta hemmetissä jokainen ituhippi arvostelee jokaista lihansyöjää! Fb:n uutissyötekin pullistelee heidän n. 10 krt. tunnissa eläinsuojelu/vegaanipäivityksiään. Koko elämän missio pyörii joka ikisellä ituhipillä lihansyöjien elämäntavan moralisoinnissa. Miten ihmeessä voisin ajatella yhdenkään vegeystäväni ymmärtävän minua?
 
Kaveripiiri vaihtoon?
Tuntuu, että itsellä avaraa sydäntä on piisannut enkä ole jaksanut alkaa saarnaamaan mistään. Yritän parhaani mukaan ymmärtää viimeiseen saakka noita kavereita, edustivatpa mitä arvoja tahansa, mutten voi jakaa lainkaan omaa todellista elämäntapaani. Tai voin, mutta tiedän sieltä tulevan taas niitä juttuja mitä näen tarpeeksi facessakin.
 
Nollanolla
Tuntuu, että itsellä avaraa sydäntä on piisannut enkä ole jaksanut alkaa saarnaamaan mistään. Yritän parhaani mukaan ymmärtää viimeiseen saakka noita kavereita, edustivatpa mitä arvoja tahansa, mutten voi jakaa lainkaan omaa todellista elämäntapaani. Tai voin, mutta tiedän sieltä tulevan taas niitä juttuja mitä näen tarpeeksi facessakin.
No jos noin pahasta marttyyriudesta kärsit, niin parempi tosiaan vaihtaa sitä kaveripiiriä. Ihan kaikille osapuolille.

Miksi ylipäätään pyörit sellaisten ihmisten kanssa, joiden kaveri et tosissaan halua olla tai joita et ymmärrä?
(Mielestäni et halua olla tosissaan heidän ystävänsä, jos et pysty hyväksymään heidän elämäntapaansa ja arvojaan.)
 
Kaveripiiri vaihtoon?
Haluan olla heidän ystävänsä, koska muilla alueilla yhdistäviä intressejä on paljon ja samaa työporukkaa kaikki ihmiset. Teen luovan alan työtä. En voisi mitenkään olla olematta heidän ystävänsä. Olen myös perheestä, jossa kumpikin vanhempi on kasvissyöjiä. Olen vasta kotoa pois muutettuakin alkanut syömään lihaa silkkaa kapinaani. Olen saanut tuntea olevani aina outolintu koulussa ja kaikkialla kun kotona on aina kielletty syömästä lihaa. Eihän sitä kehtaa sitten lihaa syödä, vaikka haluaisikin. Sosiaalinen paine...

Sorkke, että otsikkoon tuli ajatusvirhe! Nyt vasta huomasin. Kiireessä kirjoitin.
 
"Samu"
Monilla kasvissyöjillä ilmenee samaa ongelmaa, kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä ja tyrkyttävät ravintoansa kaikille muillekkin, vaikka asia ei millään tavalla kuulu heille. Syö kuten ennenkin, et ole sen pahempi/parempi ihiminen kuin hekään ja syömätottumuksesi ei kuulu millään tavalle heille.
 
"Ihme"
Olen ollut kasvissyöjä kohta 20 vuotta. Se mitä minä syön ei kuulu kenellekään muulle, samoin se mitä muut syövät ei kuulu minulle. En ymmärrä näitä kirjoituksia siitä että me "kuvittelemme olevamme jotenkin parempia ihmisiä ja tyrkytämme ravintoamme muillekkin (sic)". Mistä te näitä keksitte?

Muu perheeni syö sujuvasti lihaa eikä minun tehtäväni ole heidän valintoihin puuttua. Sen sijaan olen kokenut paljon painostusta lihansyöjien puolelta kuinkaminun pitäisi syödä kuten he. Olen jopa saanut kuulla että minun pitäisi antaa mieheni syödä lihaa!!! Ööö, hän syö... Mutta joku on vaan saanut päähänsä että koska minä en syö niin en voi suvaita että muut eivät syö.
 

Yhteistyössä