Viskaan kohta vesilintua Android-puhelimella: en siedä "pakkosovellluksia"

Google Play Music ja Chrome menevät itsestään päälle, näkyvät aktiivisina sovelluksina. Ainakin RAMia käyttävät samalla. Niitä ei saa poistettua, koska ne olivat puhelimessa valmiina, ja kun asetuksista yritin tuon Google Play Musicin sammuttaa, niin koko ajan tulee ilmoiuksia että se pitäisi kytkeä päälle. Kumpaakaan en ole ikinä käyttänyt mutta eroon ei pääse. Voi argh!!
 
"niinpä"
Android-puhelimia ostavat pääsääntöisesti kolmentyyppiset ihmiset:

1. Nörtit, erityisesti vakaumuksellisesti ja trendikkäästi Applea vihaavat, äidin peräkammarista käsin keskustelufoorumeilla urheasti taistelevat näppäimistösoturit.

2. Idiootit. Android-"älypuhelimia" saa jo reilusti alle satasella. Alle satasen hinta vetää sekä urpot että allaolevan kolmannen kategorian kuluttaja-asiakkaat puoleensa.

3. Köyhät.


Älypuhelinmarkkinoilla on tällä hetkellä vain yksi valmistaja jolla on hyvin suunniteltu ja täysin käyttökelpoinen tuote joka kattaa sekä itse puhelimen että siinä käytettävän käyttöjärjestelmän että sovellusekosysteemin. En sano nimeä ääneen koska ruikutus alkaa varmasti muutenkin. Kilpailijoiden tuotteilla tulee taatusti harmaita hiuksia ja pettymyksiä.
 
"Omenainen"
[QUOTE="niinpä";30138217]Android-puhelimia ostavat pääsääntöisesti kolmentyyppiset ihmiset:

1. Nörtit, erityisesti vakaumuksellisesti ja trendikkäästi Applea vihaavat, äidin peräkammarista käsin keskustelufoorumeilla urheasti taistelevat näppäimistösoturit.

2. Idiootit. Android-"älypuhelimia" saa jo reilusti alle satasella. Alle satasen hinta vetää sekä urpot että allaolevan kolmannen kategorian kuluttaja-asiakkaat puoleensa.

3. Köyhät.


Älypuhelinmarkkinoilla on tällä hetkellä vain yksi valmistaja jolla on hyvin suunniteltu ja täysin käyttökelpoinen tuote joka kattaa sekä itse puhelimen että siinä käytettävän käyttöjärjestelmän että sovellusekosysteemin. En sano nimeä ääneen koska ruikutus alkaa varmasti muutenkin. Kilpailijoiden tuotteilla tulee taatusti harmaita hiuksia ja pettymyksiä.[/QUOTE]

Kun syö riittävästi omenoita, harmaat hiukset pysyvät loitolla :=)
 
.vieras.
[QUOTE="niinpä";30138217]Android-puhelimia ostavat pääsääntöisesti kolmentyyppiset ihmiset:

1. Nörtit, erityisesti vakaumuksellisesti ja trendikkäästi Applea vihaavat, äidin peräkammarista käsin keskustelufoorumeilla urheasti taistelevat näppäimistösoturit.

2. Idiootit. Android-"älypuhelimia" saa jo reilusti alle satasella. Alle satasen hinta vetää sekä urpot että allaolevan kolmannen kategorian kuluttaja-asiakkaat puoleensa.

3. Köyhät.


Älypuhelinmarkkinoilla on tällä hetkellä vain yksi valmistaja jolla on hyvin suunniteltu ja täysin käyttökelpoinen tuote joka kattaa sekä itse puhelimen että siinä käytettävän käyttöjärjestelmän että sovellusekosysteemin. En sano nimeä ääneen koska ruikutus alkaa varmasti muutenkin. Kilpailijoiden tuotteilla tulee taatusti harmaita hiuksia ja pettymyksiä.[/QUOTE]

Tämän mainitsemasi "täydellisen" puhelimen käyttäjäkunta kuuluu kategoriaan 2.
 
pakettisoftat on kaikkien suurten valmistajien perisynti. Eli puhelimessa tulee paljon sellaista mitä suurin osa ihmisistä joko ei tunne tarvitsevansa, tai käyttävät eri appsien kautta, mutta silti puhelimessa on ne tietyt mukana eikä niistä eroon pääse jollei ala tekemään asioita mitkä tuhoaa takuun.

Tuo taas että on muistissa jotain, kuulostaa oudolta, ei yleensä mitään tarpeetonta väkisin ladata käyttömuistiin, jollei itse sitä käynnistä tai sitten on kyse palvelusta jota tarvitaan johonkin muuhun palveluun osaksi esimerkiksi.

Kumpikaan noista ei kuulosta sellaiselta mitä tarvitsisi jonkun muun avuksi taustalla.

Nykyään pitäisi ostaa sellainen puhelin joka on siellä 200 euron paikkeilla vähintään, että se rauta jaksaa vääntää ylimääräistäkin, ettei ne jotkut softamokat haittaa niin paljon.

Kaikki halpis älypuhelimet (100 euron ja 150 tienoilla) on alimitoitettoja raudaltaan hyvin usein, joillain pienillä poikkeuksilla.

Se mikä haittaa ehkä eniten on se, jos käyttömuisti (RAM) on alta gigan (yleensä se on silloin 512 mt), koska se vaikuttaa suoraan käyttömukavuuteen ja päällä olevien softien hidastavaan vaikutukseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88
[QUOTE="niinpä";30138217]Android-puhelimia ostavat pääsääntöisesti kolmentyyppiset ihmiset:

1. Nörtit, erityisesti vakaumuksellisesti ja trendikkäästi Applea vihaavat, äidin peräkammarista käsin keskustelufoorumeilla urheasti taistelevat näppäimistösoturit.

2. Idiootit. Android-"älypuhelimia" saa jo reilusti alle satasella. Alle satasen hinta vetää sekä urpot että allaolevan kolmannen kategorian kuluttaja-asiakkaat puoleensa.

3. Köyhät.


Älypuhelinmarkkinoilla on tällä hetkellä vain yksi valmistaja jolla on hyvin suunniteltu ja täysin käyttökelpoinen tuote joka kattaa sekä itse puhelimen että siinä käytettävän käyttöjärjestelmän että sovellusekosysteemin. En sano nimeä ääneen koska ruikutus alkaa varmasti muutenkin. Kilpailijoiden tuotteilla tulee taatusti harmaita hiuksia ja pettymyksiä.[/QUOTE]

Löysin itseni jo ekasta kohdasta: vakaumuksellisesti Applea vihaavat.
 
Miksi vihaat yhtiötä? Asia kiinnostaa vähän, koska viha on melko voimakas ilmaisu.
Ilmaisussa voi olla vähän lapinlisää, mutta pari juttua on vaikuttanut:
Olen jo ala-asteikäsenä törmännyt ensimmäisiin Appleen hurahtaneisiin. Suuresta innosta tulee tietysti väistämättä "onkohan se nyt noin hyvä" -reaktio, kun sitä katselee ulkopuolelta. Opiskeluissa olen tietysti joutunut tutustumaan siihen mitä tietokoneet on "syöneet", ja Applethan on niistä kinkereistä ulkona, jos tietokoneen toimintaa pitää ymmärtää niin PC:llähän se on pakko opetella. Lisäksi Applen tuotanto ei ole ollut johdonmukaisesti tasalaatuista, vaikka neronleimauksiakin on mukana.
 
Miksi vihaat yhtiötä? Asia kiinnostaa vähän, koska viha on melko voimakas ilmaisu.
En tiedä mitä Jehnny asialla tarkoitti, mutta oma ärsyyntymiseni firmaan johtuu muutamista teknisistä ratkaisuista joita he haluavat järjen vastaisesti noudattaa.

Esim. Puhelimissa:
-Ei micro SD paikkaa.
-Kaikki käyttöjärjestelmässä on suljettua oletuksena, pahimpana muistinhallinta.
-Hidas ymmärrys sitä kohtaan, että näytön koko oikeasti on merkityksekäs, ei voi olettaa että kaksi tuotetta riittää kuluttajille mitä tulee näytön kokoon, puhelin ja iPad.
-Sisäsiittoisuus huollon suhteen. Kaikki merkittävät asiat on merkkiliike toimintaa joka tarkoittaa pitkiä odotusaikoja, suuria hintoja, monasti on paljon järkevämpää vain ostaa kilpaileva yhtä tehokas tuote kuin lähteä korjauttamaan 1v. vanhaa iPhonea/Padia.
-Kiinteä akku liian pienillä kapasiteeteillä. (kts. huolto dilemma)

Muitakin ongelmia on, mutta niin kauan kun tuotteesta maksetaan uutena 450-600 € (kun ei puhuta ikuvanhoista malleista, puhelimissa) voisi olettaa, että tuotteeseen voisi saada edes järkevän hintaisia varaosia, niin suuresta sijoituksesta on kyse, ottaen huomioon että suurin osa ihmisistä jotka tykkää käyttää älypuhelimia ja jonkin verran seuraa aikaansa, harvoin 3v käyttöikään kerkeää laitteen kanssa.

Jolloin ajatellaanpa sitä, että maksoit juuri 200 euroa per vuosi siitä että sinulla on hieno vimpain.
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
Kalle Urkki
Ilmaisussa voi olla vähän lapinlisää, mutta pari juttua on vaikuttanut:
Olen jo ala-asteikäsenä törmännyt ensimmäisiin Appleen hurahtaneisiin. Suuresta innosta tulee tietysti väistämättä "onkohan se nyt noin hyvä" -reaktio, kun sitä katselee ulkopuolelta. Opiskeluissa olen tietysti joutunut tutustumaan siihen mitä tietokoneet on "syöneet", ja Applethan on niistä kinkereistä ulkona, jos tietokoneen toimintaa pitää ymmärtää niin PC:llähän se on pakko opetella. Lisäksi Applen tuotanto ei ole ollut johdonmukaisesti tasalaatuista, vaikka neronleimauksiakin on mukana.
Mä puolestani ihailen vähän sitä miten Apple on osannut ottaa huomioon taviskäyttäjät tuotteiden käytön yksinkertaisuudessa ja saanut omia tuotteitaan myytyä sen ja tehokkaan markkinoinnin avulla valtavia määriä + ikioman uskonlahkon, jobbsistit :). Ko. uskovaiset on musta huvittavia yksisilmäisyydessään.

Minkään yhtiön tuotanto ei oo johdonmukaisesti tasalaatuista mun mielestäni kun puhutaan elektroniikkateollisuudesta. Kiitoksia syidesi valaisemisesta. Ihmiset näyttävät suhtautuvan asioihin eri lailla ja hyvä niin.
 
Kalle Urkki
En tiedä mitä Jehnny asialla tarkoitti, mutta oma ärsyyntymiseni firmaan johtuu muutamista teknisistä ratkaisuista joita he haluavat järjen vastaisesti noudattaa.

Esim. Puhelimissa:
-Ei micro SD paikkaa.
-Kaikki käyttöjärjestelmässä on suljettua oletuksena, pahimpana muistinhallinta.
-Hidas ymmärrys sitä kohtaan, että näytön koko oikeasti on merkityksekäs, ei voi olettaa että kaksi tuotetta riittää kuluttajille mitä tulee näytön kokoon, puhelin ja iPad.
-Sisäsiittoisuus huollon suhteen. Kaikki merkittävät asiat on merkkiliike toimintaa joka tarkoittaa pitkiä odotusaikoja, suuria hintoja, monasti on paljon järkevämpää vain ostaa kilpaileva yhtä tehokas tuote kuin lähteä korjauttamaan 1v. vanhaa iPhonea/Padia.
-Kiinteä akku liian pienillä kapasiteeteillä. (kts. huolto dilemma)

Muitakin ongelmia on, mutta niin kauan kun tuotteesta maksetaan uutena 450-600 € (kun ei puhuta ikuvanhoista malleista, puhelimissa) voisi olettaa, että tuotteeseen voisi saada edes järkevän hintaisia varaosia, niin suuresta sijoituksesta on kyse, ottaen huomioon että suurin osa ihmisistä jotka tykkää käyttää älypuhelimia ja jonkin verran seuraa aikaansa, harvoin 3v käyttöikään kerkeää laitteen kanssa.

Jolloin ajatellaanpa sitä, että maksoit juuri 200 euroa per vuosi siitä että sinulla on hieno vimpain.
Jaa, eihän kenenkään ole pakko ostaa Applen tuotteita. Elämä on valintoja täynnä. Miksi suotta ärtymään noista asioista jos ei itse käytä Applen tuotteita?
 
Jaa, eihän kenenkään ole pakko ostaa Applen tuotteita. Elämä on valintoja täynnä. Miksi suotta ärtymään noista asioista jos ei itse käytä Applen tuotteita?
Siksi minulla ei olekaan iPhonea, koska haluan puhelimeltani noita tiettyjä ominaisuuksia.

Ei olisi voinut 15 eurolla ostaa akkua kuten samsungiini ostin.

Siinä olisi huntti ollut kenollaan helposti iPhonen kanssa ja ollut ilman älyluuria sen kuukauden tod näk.
 
"realisti"
Miksi vihaat yhtiötä? Asia kiinnostaa vähän, koska viha on melko voimakas ilmaisu.
Kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan silti. En varsinaisesti vihaa Applea, mutta en siitä pidä. Miksikö? Siksi että yleinen trendi on jo pitkään ollut se, että kaikkien pitää suhtautua Applen tuotteisiin jotenkin innostuneesti. Ostin minä itsekin iPhonen aikoinaan, mutta ei se tajuntaani räjäyttänyt ja minulle se oli älypuhelin, eikä "Applen iPhone", josta pitää puhua kolmannessa preesenssissä. Mikään maailman brändi ei ansaitse kritiikitöntä palvontaa. Ei siinä ole järkeä ja kun Applen käyttäjät sitä joiltain isoilta osin ovat, niin minä en halua enää kyseistä kapulaa. Ei tämä Samsungin Androidkaan saa pippeliä pystyyn tai pikkuhousuja märäksi... ihan tavallinen kapula se on kapuloiden joukossa.

Tässä hyvä esimerkki Apple-fanien idioottimaisuudesta. Toimittaja liimasi Applen tarran 80-luvun Casion digitaalikelloon ja kyseli ihmisten mielipiteitä "Applen iWatch:ista". Ja miten hieno se on, kun siinä näkee kellonajan lisäksi myös päivämäärän ja siinä on ajanottokin :D :D

https://www.youtube.com/watch?v=v9JQsXPd41U#t=203
 
"Omppu"
Taas tätä idioottimaista Applen mollaamista. Ainoa TOIMIVA älypuhelin on iPhone PISTE. Tässäkin aloittaja on jo huomannut Androidin totaalisen idioottimaisuuden, toimimattomuuden ja epäloogisuuden. Windows Phone on taas kuolevan Microsoftin hyttysen ininää Apple-hurrikaanissa.
 
Kalle Urkki
Siksi minulla ei olekaan iPhonea, koska haluan puhelimeltani noita tiettyjä ominaisuuksia.

Ei olisi voinut 15 eurolla ostaa akkua kuten samsungiini ostin.

Siinä olisi huntti ollut kenollaan helposti iPhonen kanssa ja ollut ilman älyluuria sen kuukauden tod näk.
Hmm, mulle tulee mielikuva antijobbsistista. Sen sijaan että jättäisit yhtiön tuotteet kauppaan koska ne eivät täytä tarpeitasi ärsyynnyt asiasta. Häiritseekö sinua muiden ihmisten ostamat iTuotteet? Muistutatko tuttujasi siitä että he ostivat mielestäsi huonon tuotteen?
 
[QUOTE="Omppu";30138495]Taas tätä idioottimaista Applen mollaamista. Ainoa TOIMIVA älypuhelin on iPhone PISTE. Tässäkin aloittaja on jo huomannut Androidin totaalisen idioottimaisuuden, toimimattomuuden ja epäloogisuuden. Windows Phone on taas kuolevan Microsoftin hyttysen ininää Apple-hurrikaanissa.[/QUOTE]

Fanipojat/tytöt on outoja.

Itsehän ostan toimivinta omiin tarpeisiin, enkä merkkiuskollisesti.
 

Yhteistyössä