paljonko viikossa menee ruokaan rahaa ?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Yritetään elokuu kitkutella tiukilla jotta syyskuussa olis varaa tehdä jotain kivaa. Paljonko 2 aikuiselta menis ruokaan rahaa jos oikein katsoo mitä ostaa ? Käydään lidlissä ja itse tehdään paljon :) valitettavasti pakastimeen ei mahdu paljon mitään koska se on niin pieni joten en voi leipiä tehdä itse.
 
"Tiina"
Yritetään elokuu kitkutella tiukilla jotta syyskuussa olis varaa tehdä jotain kivaa. Paljonko 2 aikuiselta menis ruokaan rahaa jos oikein katsoo mitä ostaa ? Käydään lidlissä ja itse tehdään paljon :) valitettavasti pakastimeen ei mahdu paljon mitään koska se on niin pieni joten en voi leipiä tehdä itse.
Meidän 4 henkisellä perheellä menee kuussa ehkä 800. Eli viikossa 200. Aikuisilla varmaan se satku riittää. Ja jos oikein katsoo niin 70?
 
ap.
Meillä ei koskaa oo menny mitään 100e viikossa ruokiin ja syödään kyllä ihan kasviksia, hedelmiä, lihoja, jopa kalaa ja itseasiassa liikaa niitä sokeripommijogurtteja ja vieläpä pikareissa ja silti alle 100e on riittänyt viikossa :D
 
"Minttu"
Meitä on kaksi aikuista ja yksi lapsi. Just laskin että vajaa 400 euroa on tässä kuussa käytetty ruokaan ja osa ostetuista lihoista on edelleen pakasteessa. Käydään pääsääntöisesti Prismassa ja Lidlissä.
 
vieruus
[QUOTE="Minttu";30138389]Meitä on kaksi aikuista ja yksi lapsi. Just laskin että vajaa 400 euroa on tässä kuussa käytetty ruokaan ja osa ostetuista lihoista on edelleen pakasteessa. Käydään pääsääntöisesti Prismassa ja Lidlissä.[/QUOTE]näin meilläkin
 
"Gina"
Kirjoita googleen edullinen ruokaviikko, löytyy reseptejä.
Suunnittele etukäteen, käytä kaapissa jo olevia kuivamuinia, käy pari kertaa viikossa vaan kaupassa.

http://www.ruokala.net/ajankohtaista/perheen-ruokaviikko-alle-50-eurolla-ruokalan-arkiruokavinkkeina-mm-kasvisruokia-ja-katkarapulasagnea/1288580953673
 
harmailija
Meillä menee kesällä n. 130e/vko, talvella n. 100e/vko. 2 aikuista+ yksi taaperoikäinen. Mies syö harvoin kotona. Minä olen hoitovapaalla, joten lapsen kanssa syödään kaikki ateriat pääsääntöisesti kotona.

Kesällä summaa nostaa grillaukset ja tuoreet marjat.
 
ap.
1vk.
Kinkkukiusaus + porkkanaraaste
Hernekeitto + näkkäri, osa pakastimeen
Kinkku herkkusienipasta + alkusalaatti
Kanakastike ja riisi + vihannekset
Kalapuikot ja muussi + vihannekset
Perunat ja nakkikastike + porkkana - ananasraaste

2vk
Muussi ja lihasuikalekastike + salaatti
Lindströminpihvit ja muussi + salaatti
Uunimakkara ja ranskalaiset + salaatti
Kaalilaatikko + porkkanaraaste, osa pakastimeen, miehelle kalapuikkoja ja perunaa :)
Pinaattikeitto ja muna + sämpylä
Perunat ja karjalanpaisti

3vk
Makkarakeitto
Spaghetti ja kastike
Kanapullat, riisi, kastike + vihannekset
Seitä, muussia ja vihanneksia
Makaroonilaatikko + porkkanaraaste
Italianpata

4vk
Tonnikalapasta
Jauhelihakastike ja perunat + salaatti
Kaalilaatikko, miehelle kanapullia ja riisiä + kastike
Nakkikeitto
Kalaa ja muussia + salaatti

tossa ois kuukauden ruoat mitkä poimin netistä ja tein listat :)
 
===
Meillä menee ruokakauppaan melkein 800 euroa kuussa eli se 200 euroa viikosa, mutta tämä summa sisältää myös kaiken muun mitä ostetaan ruokakaupasta, yleensä Prismasta. Ja sieltähän kyllä tulee meillä hankittua jkv. muutakin kuin ruokaa. Eli ehkä 700 euroa kuussa menee, ja aikuisia on 2, lapsia 1. Ollaan kyllä liikaa "kermaperseitä", ostetaan tosi usein broilerin rintaa ja ruokaa menee haaskuuseen, kun ei osata suunnitella. Kiitos tuosta neljän viikon ruokalistasta, pitää meidänkin ryhdistäytyä! Ja kerro sit, miten ko. ruokalistan soveltaminen sujui:)
 
vieras..
Meillä menee normisti noin 150-170 e viikossa ja meitä on kuitenkin kahdeksan. Ja en leivo leipää itse kuin satunnaisesti. Ja tää sisältää hygieniaan liittyvät jututkin.
Täti asuu miehensä kanssa kahdestaan ja heillä on kuukauden ruokalasku sata euroa. Leipoo kyllä leivät itse. Syksyllä ostavat lihaa pakastimeen ja käyttävät paljon marjoja mitä itse poimivat jne. Ovat pihejä rahankäytössä muutenkin.
 
"M33"
100 euroa poislukien ulkona syömiset. Katsomme hyvin tarkkaan, mitä ostamme. Hyvä edullinen ruoka on nyhtöpossu. Etsi ohje, joka valmistuu parissa tunnissa. Mitään yön yli haudutuksia ei tosiaan tarvita.
 
Henkilö
No kyllä sitä proteiiniakin pitää saada ja helpoiten saa lihasta ja maitotaloustuotteista. Meillä kuitenkin mies käy salills 5krt viikossa ja mä olen raskaana...j
Proteiinia saa vallan mainion riittävästi, vaikka muutaman ruuan viikossa vaihtaisikin kasvisruokaan. Laatikkoruoka soijarouheesta, linssikeitto öljylisällä tai riisiä+linssejä on omia suosikkejani - halpoja, terveellisiä ja proteiinipitoisia!
 
tätämieltä
Meillä viisihenkinen perhe ja ruokaan menee viikossa 250€ rahaa. Meillä syödään vain itsetehtyä ruokaa ja tykkään kun kaupasta voi ostaa mitä haluaa ilman hintalappujen kyttäilyä. Myönnän että säästettäisiin rahaa, jos suunniteltaisiin etukäteen ruuat ja tehtäisiin ruokalista!
Että luulen että kahden hengen taloudessa pärjäisi ihan hyvin 60€ viikko budjetilla!
 

Yhteistyössä