H*lvetilliset kivut ennen menkkoja... Mitä tää on?

  • Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti
"vieraana"
Mulla on siis teininä ollut kovia kuukautiskipuja ja runsasta vuotoa. Nyt sitten kahden raskauden ja -synnytyksen ja muutaman vuoden kivuttoman vaiheen jälkeen menkkakivut on palanneet kovempina kuin koskaan ???? Menkkojen pitäis alkaa vasta ens ti, mutta jo äsken itkin kivusta ku koko alapäätä ja oikeen puolen alavatsaa repi, poltti ja sattu niin paljon että luulin kuolevani.. Nyt puolen tunnin jälkeen kipukohtaus on helpottanut, turvotus ja paineentunne jäi. Viime kuukautisia ennen sama kävi parina päivänä... Onko kellään muulla samanlaista?
 
"Ellu"
En ole asiantuntija enkä edes itse kärsi endometrioosista, mutta ystäviltä olen kuullut, että heillä on ollut todella kivuliaat menkat. Ja kärsivät tosiaan endosta. Voisiko sinulla olla myös sitä vaivaa?
 
"Ellu"
Siis en tosiaan tiedä mitään varmasti, mutta mulla on se käsitys, että endo voi välillä helpottaa. Muistaakseni lääkäri oli ystävälle sanonut, että raskaus saattaa vähentää niitä rakkuloita, joten se vois ehkä selittää sen, miksi raskauksien jälkeen olet ollut kivuton. Mutta kannattaa olla lääkäriin yhteydessä, jos kivut vielä tulee uudelleen.
 
"a p"
Onko kellään muulla kokemusta näin kovista kivuista?
Se piti vielä sanoa, että oviksen aikaan on pari päivää kipua sitten vajaa viikko taukoa ja kivut alkavat viikko ennen menkkoja ja loppuu heti ekana vuotopäivänä..
 
"Gina"
Laita kierukka, vähenee kivut ja vuodotki.
Mulla tuli anemiaa runsaiden kuukautisten takia.
Sain yksityiseltä lähetteen keskussairaalaan ja laitettiin siellä ja en kadu.
 

Yhteistyössä