Kuinka pian synnytyksen jälkeen voi aloittaa juoksuharrastuksen?

  • Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti
Raittila
[QUOTE="wieras";30138403]Himottaa jo treenaamisen aloittaminen, mutta en oikein tiedä, "voinko" juosta jo nyt, kun synnytyksestä on kulunut aikaa vähän yli 6 viikkoa. Tietäisittekö te?[/QUOTE]

Ihan oman olos mukaan. Ensin kävelet ja otat vähän juoksuaskelia välissä, sit joka kerta enemmän. Lopetat heti juoksemisen ja kävelet taas, jos tuntuu huonolta.

Tuo synnytyksestä toipuminen on niin yksilöllistä. Itellä meni vuosi, ennenkun pystyin juoksemaan. Selkä tohjona, polvi tohjona - ei se sinne mahaosastoon tuntunu enää mitenkään.
 
vierasss
Minä aloitin 2 kk synnytyksen jälkeen, muistan lukeneenikin että juoksu ja ratsastus kannattaa aloittaa aikaisintaan kun synnytyksestä 2 kk. Siihen saakka kannattaa treenata lantiopohjan lihaksia tosissaan. Mulla jäi edellisestä raskaudesta laskeuma, josta toipuminen kesti vuoden joten tiedän mitä pahimmillaan voi seurata. Kannattaa siis kuunnella itseään ja aloittaa varovasti.Ja yksilöllistähän palautuminen on :)
 
Runner
Jos vointi on hyvä niin kai sitä kevyttä hölkkää voi jo aloitella. Itse aion odottaa jälkitarkastukseen sillä ei viitsisi ottaa riskejä kun kuitenkin on koko loppuelämä aikaa taas juosta :)
 
"vieraana"
Jälkitarkastus on varmaan hyvä paikka odottaa koska jos on jotain kohdunlaskeumaa tms niin hyppiminen ja hölkkääminen ei ole hyvä juttu. Reipasta kävelyä varmaan voi tehdä ihan oman kunnon mukaan.
 
Fyssari
En kyllä lähtis vielä juoksemaan. Lantionpohjalihakset ovat vasta palautumassa ja voi olla että juoksemalla saat itselles huonolla tuurilla laskeuman.

Onhan sitä muitakin liikuntamuotoja olemassa :D
 

Yhteistyössä