Yllätysraskaus

  • Viestiketjun aloittaja "neljän äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"neljän äiti"
Milloin huomattiin, miten ja osasitteko aavistaa?

Itse sain tietää viikkositten että olen raskaana ja rv 14+. Oireita on ollu vaikka kuin, mutta olen luullut niiden johtuvan jostain muusta. Raskautta pidin mahdollisena, mutta kesäkuussa tehty testi oli negat. ni en osannu pitää todellisena vaihtoehtona. Ainakaan et ois ollu näin pitkällä. Naisten tautien pkl:lla todettiin muiden tutkimusten yhteydessä. Liekkö vielä muuten tietäisin.
 
"neljän äiti"
oon käyny neljällä lääkärillä kevään aikana eikä kukaan näistä ole kyseenalaistanu minun lausetta "raskaustesti oli negatiivinen" Verikokeita on kyllä otettu isot liudat
 
vieraslekuri
Apteekin raskaustestejä pidetään luotettavina, yleensä se riittää eikä tarvitse kyseenalaistaa. Joskus olen neuvonut potilasta tekemään varmuudeksi toisen testin.
 
"neljän äiti"
lähdettiin tutkimaan tarkemmin koska LH ja FSH oli nolla.. Prolaktiini normaali.. syyksi paljastuikin sitten raskaus. 2v menkkakierto ollu mitä sattuu. Kierto lyhimmillään 2vk, pisimmillään ollu yli 6kk. Ni ehkä tämä raskaus ei tullu normilääkäreille ensimmäisenä mieleen. Ku ei tullu itellekkään vaikka on jo kuudes raskaus..
 
"poi"
Jännä tosiaan, ettei vkolla 6+ raskaustesti näyttänyt tulosta. Nyt sulla vaan on "lyhyempi" raskaus ja olet jo ohittanut pahimmat keskenmenoriskit. Onnea vielä kerran.
 
JFK
Hei, tein reilu viikko sitten raskaustestin heti "menkkojen" jälkeen, sillä menkkaoireet jäi ja kuukautiset tavallisiin verrattuna todella niukat. Turvotusta, alavatsan pakotusta ja pientä vihlontaa. Plussaahan se testi näytti!! Olemme mieheni kanssa kirjaimellisesti olleet aivan äimistyneitä. Olen kahden lapsen äiti ja kolmannesta on ollut keskustelua, ja päätös on ollut, että vuoden päästä asia on ajankohtaisempi. Kävin heti teettämässä verikokeesta testin ja asia on ilmeisesti selvä. Olen kuitenkin niin yllättynyt, shokissa tai mitä lie, että varasin yksityiselle ajan varhaisultraan. Nähdäkseni kai vain että kaikki on hyvi vaikkei mieli ole asiaan valmistautunutkaan - lainkaan. Oireetkin ovat jotenkin täysin erilaiset kuin kahdelta ensimmäiseltä. Raskauksistahan sanotaan, että voivat ilmetä täysin erilaisina, mutta.. Raskausviikkoja on siis vasta 6+3
 

Yhteistyössä