Häiden lahjapöytä, miten sitä "hoidetaan"? (+lahjan pakkaus!)

  • Viestiketjun aloittaja tiedustelija
  • Ensimmäinen viesti
tiedustelija
Miten häiden lahjapöytää yleensä hoidetaan? Hääparilta varmaan täytyy kysyä, et haluavatko he että lahjat aukaistaan, jotta vieraat voivat ihmetellä lahjoja, vai haluaako pari aukaista lahjat vasta kotona.

Miten lahjapöydän hoitaja järjestää lahjat ja kortit, että ne eivät sekoitu? Olisihan kiva, että hääpari tietää, keltä oikeasti mikäkin lahja on. Avataanko lahja ja teipataanko kortti siihen kiinni? Miten sekin sitten tapahtuu nätisti, että kortit eivät rikkoudu teipistä? Jos kortin teippaa kuorineen, niin joku vierashan voi sekoittaa sitten kuitenkin kortin toiseen kuoreen tms.

Jostain luin, että jos laittaisi pienet numerolaput korttiin ja lahjaan, että näin tunnistettaisiin lahjaan kuuluva kortti, jne.

Entäs rahakuoret, ottaako pöydän hoitaja povariinsa rahat kuorista, ettei ne joudu vääriin käsiin?

Niin ja lahjan pakkaamisesta kysyisin, et jos käärii sellofaaniin, niin esim. joku arkikäyttöön oleva laite ei ole kovin kaunis sellofaanissa... Miten kannattaisi pakata ja kiinnittää kortti, jos kortti kuitenkin jonkun muun kuin hääparin toimesta irrotetaan?
Olisi kiva kuulla minkälaisia tapoja tässä hommassa on! :)
 
Meillä
Kaasona hoitanut lahjapöytää:)Pari avasi lahjat ja itse järjestin sen jälkeen lahjat niin että kortti ja lahja päälekkäin ja raha/lahjakortti kirjeet keräsin yhteen nippuun ja vein talteen ja juhlien lopussa pakkasin lahjat:)
 
vierasss
Itse en ole ollut häissä joissa lahoja EI olisi avattu????. Kannattaa sopia hääparin kanssa miten haluavat toimia. Avata itse joko juhlassa tai jälkeenpäin, vai avaako joku muu lahjat.
 
tiedustelija
Kaikissa häissä joissa olen ollut, lahjat on avattu, jotta vieraat saa käydä niitä katselemassa.

Mitenkähän tuo lahjarahojen, shekkien käsitteleminen olisi viisainta tehdä... Toki ne varmasti pitää kerätä pöydästä pois, kuten ensimmäinen vastaaja on tehnyt.
 
akava
Tulee tavaraa vaikka olis tili, ei kaikki anna rahaa. Teipillä kortit kiinni, liukas se kortin pinta, kyllä se siitä irtoaa. Pieni teipinpala vaan. Kaaso avas meidän lahjat, ei siinä tohinassa itse ehdi :)
 

Yhteistyössä