Kokemuksia Porin (SatKs) synnytysvuodeosastolta? (Omat kokemukset kahden vu. takaa ei niin positiivisia..)

Haluaisitteko jakaa kokemuksianne Porin synn.vuodeosastolta? Itse synnäri ja synnytys eivät niinkään kiinnosta, sillä niistä oma kokemus sekä ystävien/tuttavien kokemukset ovat olleet ihan hyviä ja neutraaleja. Toinen juttu onkin sitten vuodeosasto... Sieltä olen kuullut oikeastaan pelkkää negatiivista ja negatiiviselle puolen painuu ne omatkin kokemukset.. valitettavasti. Olisi kiva kuulla onko täällä minkälaisia tunnelmia ko. paikasta ja löytyykö yhtään positiivista vuodeosastokokemusta.

Itselle päällimmäiseksi jäivät tiettyjen hoitajien töksäyttelyt (olin sektion ja kohdun syvän repeämän jäljiltä erittäin huonossa kunnossa, voimakkaat kipulääkkeet ja päälle vahva antibioottokuuri suoraan suoneen). Leikkauksen jälkeen kohteli oli vuodeosastolla aivan ala-arvoista, esim. pyysin vettä kun en itse päässyt ylös sängystä ja hoitaja paukutteli raivoissaan ovia, kun tällaisella vaivataan ja tiuski että hae itse! Huonekaverini totesi hänelle, että no hän voi hakea vettä, etkö näe missä kunnossa potilas on. Olin aivan keltainen tulehduksesta ja tärisin niin ettei vesi ollut pysyä lasissa juodessani. Tämä vain jäävuoren huippu, tapahtui paljon muutakin, mutta ei niistä sen enempiä. Kiinnostaa teidän muiden kokemukset :)
 
"vieraana"
Itse synnyttänyt n. 8 v. sitten eikä mitään moittimista. Nukkua olis tietysti halunnut enemmän, kun valvonut ennen synnytystä jo yli vuorokauden ja sitten melkein toinen mokoma päälle itse synnytyksessä. Vauvakin oli siellä vauvalassa, että olisin saanut levätä, mutta sitten ne muut emännät kälätti sen verran, ettei siitä nukkumisesta tullut yhtään mitään. Tai sama se on, minkä takia seillä sairaalassa on - aina sama ongelma joka osastolla; nukkumaan et pysty syystä tai toisesta.
 
vierasss
Itse vietin osastolla kolme yötä ja koko ajan mietin, että mistä näillä ihmisille maksetaan palkkansa kun ketään ei näy eikä kuulu.. Hoitaja kipaisi huoneessa kiireisesti kerran tai kaksi päivässä, jouduin itse muistuttelemaan antibiooteistani, imetysohjausta en saanut useista pyynnöistä huolimatta, epikriisissä lukee täysin keksittyjä asioita mm. omasta voinnistani esim. jälkivuodosta ja ulostamisesta, joista ketään ei sanallakaan ole minulta kysynyt. Eikä ketään juurikaan tuntunut kiinnostavan miten vauvan kanssa pärjään.
Tälläinen kokemus ensisynnyttäjällä reilu vuoden takaa.
 
Itse vietin osastolla kolme yötä ja koko ajan mietin, että mistä näillä ihmisille maksetaan palkkansa kun ketään ei näy eikä kuulu.. Hoitaja kipaisi huoneessa kiireisesti kerran tai kaksi päivässä, jouduin itse muistuttelemaan antibiooteistani, imetysohjausta en saanut useista pyynnöistä huolimatta, epikriisissä lukee täysin keksittyjä asioita mm. omasta voinnistani esim. jälkivuodosta ja ulostamisesta, joista ketään ei sanallakaan ole minulta kysynyt. Eikä ketään juurikaan tuntunut kiinnostavan miten vauvan kanssa pärjään.
Tälläinen kokemus ensisynnyttäjällä reilu vuoden takaa.
Itselläni samansuuntaista - piti muistuttaa itse verenohennuslääkkeestä, joka täytyy ottaa joka päivä SAMAAN AIKAAN leikkauksen jälkeen. Onneksi muistin.
 

Yhteistyössä