Uskotko siihen että ennen positiivista raskaustestiä voi elää aivan normaalia elämää??

  • Viestiketjun aloittaja kkp
  • Ensimmäinen viesti
kkp
Juoda sen siiderin tai enemmän,polttaa vaikka tupakin,ottaa lääkettä tarvittaessa..Vai pitääkö nuo kaikki edellä mainitut lopettaa jo kun sitä vauvaa "yritetään"?Miten toimit itse?
 
Ken guru
Mitä tarkoitat? Että miten niin uskonko? Liittyen mihin? Keskenmenoihin? Raskauden alkamiseen? Terveen vauvan syntymiseen? Vai mihin?

Uskon että narkkaritkin saa vauvoja, joten vähän haluaisin tarkennusta että mistä haluat keskustelua.
 
kkp
Mitä tarkoitat? Että miten niin uskonko? Liittyen mihin? Keskenmenoihin? Raskauden alkamiseen? Terveen vauvan syntymiseen? Vai mihin?

Uskon että narkkaritkin saa vauvoja, joten vähän haluaisin tarkennusta että mistä haluat keskustelua.
Tarkoitan sitä että jos raskaus on alkanut eikä testi sitä vielä kerro niin voiko vahingoittaa vauvaa jos yritys vaiheessa elää normi elämää?
 
no mä ainakin oon elänyt ihan normaalia elämää. no tupakoinut en oo koskaan. että sen puoleen ei oo tarvinnut miettiä. tosin en oo koskaan suunnitellut raskauksiakaan ikinä etukäteen. oon vaan tehnyt sitten raskaustestin, kun on näyttänyt siltä, että saatanpa hyvinkin olla raskaana
 
uskon asia
Tämä ei nyt ole uskomusasia vaan tähän löytyy ihan faktaa.

Puhupas vaikka neuvolassa tai googlaa lisää - älä kuitenkaan usko keskustelupalstoja

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00943
 
"hmmm"
Kyllä voi vahingoittaa. Vaikkapa aknelääkkeet aiheuttavat sikiövaurioita.

Tai entä jos tekee raskaustestin myöhemmin, niin miten se tietämättömyys estäisi sikiötä vaurioitumasta?
 
No haloo, tupakka ja alkoholi ovat sen hetken ongelma ja niiden haittavaikutukset poistuvat elimistöstä nopeasti. Lääkkeiden vaikutus taas voi olla kaksikin viikkoa lopettamisen jälkeen joten niistä voi tulla vauriota jos sikiö liittyy samaan verenkiertoon ennen kuin asian tajuaa.
Yleensä sitä tajuaa olevansa paksuna ennenkuin verenkierto on sama joten röökin ja alkoholin osaa lopettaa.
 
voi haloo
ja hyvää päivää taas. En suosittele ollenkaan lapsen hankkimista, jos olet noin uusavuton. Eikö se nyt ole päivänselvää kaikille normaalilla älyllä varustetuille että kun raskaustesti näyttää positiivista, niin silloin viimeistään on lopetettava tupakointi, alkoholi, huumeet ja kaikki mikä on sikiölle vaarallista ja äidillekin.
 
"noo"
Tupakoinnin koettaisin jättää, eihän toi terveellistä ole muutenkaan. Alkoholia nauttisin silti normaalisti, ehken nyt mitään räkäkännejä kuitenkaan vetäisi (mun normaali pysyy 1-3 annoksessa)
 
kjklf
Jos vakituisesti syö lääkettä, joka pitää lopettaa jo siinä vaiheessa, kun raskautta suunnittelee, niin todennäköisesti on pakkausselosteen lukenut ja osaa lääkityksen lopettaa ajoissa. Normaali ibubrofeiinin, parasetamolin tai vaikkapa laktoosinhajottajien (niidenkin pakkauksessa luki ainakin vuonna 2007, että ei raskauden aikana saisi käyttää) käyttö ei sikiölle vaarallista ole...
 
fngf
Foolihappolisää suositellaan kaikille raskautta suunnitteleville jo 3 kk ennen yrityksen aloittamista. Itselläni on sellainen lääkitys, että jos aikoisin raskautua, pitäisi syödä tuota foolihappoa isoja annoksia pitkään ennen koko yritystä.
 
oma mielipide
En itse käytä moniakaan lääkkeitä nyt yritysaikana (esim. särkylääkkeistä käytän vain parasetamolia), alkoholia tai tupakkaa ei tulis muutenkaan mieleen vetää, eikä etenkään yritysaikana tai raskaus/imetysaikana. Tiedättekö että esim. tupakka vaikuttaa miehen siittiöihin, ei voida olla varmoja ettei sitä kautta voisi tulla esim. kehityshäiriöitä. Tai liian heikkoja siittiöitä, jotka johtaa varhaiseen keskenmenoon. Sama koskee naisen kehoa; munasolujen hedelmöittymiskykyä jne.

Ottakaa tosiaan tilalle mieluummin vaikka se foolihappo. Keskenmenokin on aika helvetin perseestä.
 

Yhteistyössä