Ovulaatio-oireet, mutta ovulaatiotesti negatiivinen

  • Viestiketjun aloittaja En tajua
  • Ensimmäinen viesti
En tajua
Olin lääkärissä pari päivää sitten ja silloin ultrattiin kohtu ja munasarjat. Jo aiemmin samana päivänä oikea munasarja oli vähän jomotellut ja ultrassa todettiinkin sen rakkuloiden olevan turvoksissa (jopa itse näin sen eroavaisuuden vasempaan verrattuna, maallikkosilmilläni). Lääkärin mukaan kuitenkin näytti siltä, että olisin ovuloinut jo ennen aikojani, että ovis olisikin jo ohi.
Olin tikutellut satunnaisesti pitkin kiertoa, mutta ainakaan en tikulle ollut saanut tätä aiempaa ovulaatiota :S

Jokatapauksessa, oikeaa munasarjaa on vihlonut ja jomottanut kunnolla pari päivää ja olin satavarma siitä, että nyt on lekuri erehtynyt ja varmasti muuten ei olekaan ovulaati ohi. On niin tuttuja ovulaatio-oireita.
Mutta niin vaan ne testit näyttävät negatiivista. LH ehkä pikkuisen koholla normaaliin nähden, muttei missään nimessä positiivisen testin verran.
Tänään tuli munasarjan vihlonnan kaveriksi vähän alavatsa jomottelua, hetkittäisiä paineentunteita ja vähän nipistelyä. Vasentakin munasarjaa alkoi ihan vähän jomotella.
Koko työpäivän näitä kesti ja on edelleen. Olin kotiintullessa taas aivan varma, että nyt tulee muuten hitonmoinen positiivinen ovistesti.
Mutta EI. Täysin samanlainen viiva kuin aiemmissakin testeissä, eli ei ihan haalean haalea, mutta ei todellakaan positiivinen.

Mitähän hemmettiä tämä voisi olla? Pistää jo vähän mieltä sekavaksi kun on olevinaan ovulaatio, mutta testin (ja lääkärin) mukaan ei ole. Ja missään nimessä ei ole psykosomaattisia oireita, jos joku sitä meinaa.
Niin ja tulehdusta tai muutakaan ei onneksi tarvitse pelätä aiheuttajaksi, nekin katsottiin samalla kerralla ja kaikki on kuten pitääkin. Eikä kystoja.
 
nohh
Psykosomaattisia oireita. Kokemusta on, kun raskautta toivoo. Ennen tunsin selvästi ovikset ja tunnistin ne, vauvakuumeen kasvaessa ja pitkittyessä alkoi tulla valeoireita. Ja HYVIN todentuntuisia. Samaten myöhemmin alkoi tulla hyvin selviä raskausoireita ilman raskautta, siis samanlaisia mitä minulla on ollut kolmessa edellisessä raskaudessa. Naisen mieli on voimakas.

Toinen mahdollisuus sitten se että ovis tosiaan oli ja meni jo, ja sulla valuu sen seurauksena hiukan verta ja nestettä vatsaonteloon.

Tai sitten olet raskaana.
 
En tajua
Psykosomaattisiin en usko siksi, kun kuitenkin ihan lääkäri sanoi että ovis on todennäköisimmin jo mennyt. Kotiin mennessä ajattelin ja sanoinkin miehelle, että nyt kun tietää tuon ihan lääkärin suusta kuultuna, niin ei sitten tarvitse turhaan tikutella ja miettiä asiaa. Mieli oli siis jo seuraavassa kierrossa, kun ajattelin että tämä oli tämän kierron osilta tässä. Vaan silti alkoi voimakas jomotus oikeassa munasarjassa.

Mites, onko kenelläkään ollut ongelmia Davidin ovistestien kanssa? Vaihdoin juuri pregchekin testit niihin, kun olivat tarjouksessa. Pc:stä olen aina saanut selkeän positiivisen, kun ovulaatio on ollut. Plus kun luteaalivaiheeni on yleensä pitkä, niin testien viivat ovat joka päivä olleet aina pari astetta edellistään tummempia ja tummentuminen jatkui aina positiiviseen ovulaatiotestiin, jonka jälkeen alkoi haaleneminen.
Nämä Davidit taas olivat alkuviikosta haaleita negatiivisia ja tiistaina nousivat pari tummuusastetta ylemmäs ja siinä ovat pysyneet aamuin ja illoin. Juuri tuntu sitten tein edellisen ja samaa "väriskaalaa" edelleen.

Kävipä vaan mielessä, että onko nuo testit sitten ihan sekundakamaa.
 

Yhteistyössä