Autopaikasta kerrostaloalueella.

  • Viestiketjun aloittaja neuvoja?
  • Ensimmäinen viesti
neuvoja?
Siskoni muutti kerrostaloon ja vuokranantajalla oli toive että hän pitäisi autopaikan, vaikka ei omista autoa, koska autopaikkoja on niin vaikea saada.

Sisko siis maksaa tyhjästä autopaikasta joka kuukausi. Ongelma on se' että jatkuvasti siihen paikalle pesiytyy autoja.

Lappuja on viety autojen ikkunaan, mutta ongelma vaan jatkuu. Niin kauan kun sisko siitä paikasta maksaa, ei kellään ulkopuolisella ole asiaa tunkea autoaan siihen.

Mitä tässä kannattaa tehdä?
 
No jos sitä käytetään yleisenä parkkipaikkana niin kyllä se ottaa päähän.
Mä en ole ikinä tajunnut tuota. Meillä on myös yksi naapuri, jolla ei ole autoa, mutta joka pillastuu ihan tyystin, jos jonkun vieras parkkeraa hänen ruutuunsa. Piha on tosi ahdas ja vieraspaikatkin ovat asukkaiden käytöstä (isännöitsijän neuvosta) ja sitten yksi hermostuu, jos hänelle tarpeetonta paikkaa joku käyttää.

En käsitä. Jos minä en tarvi parkkipaikalla olevaa koloa, minulle on ihan sama, jos sitä joku muu käyttää.
 
öööh..
1. Miksi siskosi suostui maksamaan autopaikasta? Vieraansa voivat varmaan etsiä parkkiksen muualta?
2. Miksi se haittaa jos joku käyttää autopaikkaa, mitä ei omistaja tarvitse?
3. Miksi sinua kiinnostaa näin paljon siskosi autopaikka-asiat?
 
Vie ras
Laittaisivat paikan eteenpäin jos ei kerta ole käyttöä. Täällä meillä on hirmuinen pula parkkipaikoista ja ärsyttää suunnattomasti kun jotkut varailevat niitä eivätkä edes omista autoa. Mitä järkeä.
 
vieras*
Mä en ole ikinä tajunnut tuota. Meillä on myös yksi naapuri, jolla ei ole autoa, mutta joka pillastuu ihan tyystin, jos jonkun vieras parkkeraa hänen ruutuunsa. Piha on tosi ahdas ja vieraspaikatkin ovat asukkaiden käytöstä (isännöitsijän neuvosta) ja sitten yksi hermostuu, jos hänelle tarpeetonta paikkaa joku käyttää.

En käsitä. Jos minä en tarvi parkkipaikalla olevaa koloa, minulle on ihan sama, jos sitä joku muu käyttää.
No ehkäpä juuri siksi jos vieraspaikatkin ovat aina täynnä, niin joku autoton asukas voi haluta pitää autopaikkaa ihan vain siitä syystä että joskus hänen luonaan käyville vieraille löytyisi pysäköintitilaa.
Kyllähän se siinä vaiheessa ottaa päähän kun sille pysäköintiruudulle olisi käyttöä ja jotkut neropatit ovat omilla valtuuksillaan ottaneet sen yleiseksi parkkipaikaksi.
 
No ehkäpä juuri siksi jos vieraspaikatkin ovat aina täynnä, niin joku autoton asukas voi haluta pitää autopaikkaa ihan vain siitä syystä että joskus hänen luonaan käyville vieraille löytyisi pysäköintitilaa.
Kyllähän se siinä vaiheessa ottaa päähän kun sille pysäköintiruudulle olisi käyttöä ja jotkut neropatit ovat omilla valtuuksillaan ottaneet sen yleiseksi parkkipaikaksi.
Ei tuolla ainakaan ikinä käy vieraita. :D Syytä siihen ei tarvi kauaa miettiä. ;)
 
uokranantaja
En mää maksasi tyhjästä, en todellakaan. Kyllä se vaan haittais jos maksaisin siitä että joku käyttää ilmaiseksi paikkaani. Maksakoon isäntä itse paikan jos se on pakko säästää.
Tähän on yksinkertainen ratkaisu. Vuokranantaja nostaa siskon asunnon vuokraa autopaikan vuokran verran ja vuokraa autopaikan edelleen jollekin tarvitsijalle toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella ja kuukauden irtisanomisajalla.

Silloin ei siskollasi tai vuokranantajalla ole ongelmaa ja vuokranantaja saa autopaikasta vielä tuloa. Ainoa rajoite on, jos taloyhtiön säännöissä on tämän estävä pykälä. Silloin vuokranantaja voi vain nostaa asunnon vuokraa kattamaan pysäköintipaikan hinnan.
 
V.ieras
Kun mä muutin tähän nykyiseen asuntoon, sanoi vuokranantaja että huoneistolle on varattu autopaikka ja vuokra on 5€/kk ja että tästä tehdään sopimus isännöintitoimiston kanssa.
Isännöintitoimistolta lämpötolpan avainta hakiessani paljastuikin, että edellinen vuokralainen ei ollut autopaikasta maksanut joten se oli laitettu jakoon. Vitutti!!
 

Yhteistyössä