Pesetkö mansikoita?

  • Viestiketjun aloittaja popsija
  • Ensimmäinen viesti
popsija
Tuli mieleen pitäskö nekin huuhtaista kun välillä niistä menee maha sekaisin ja välillä ei... Poimijoillahan ei välttämättä ole sama hygieniakäsitys kuin mulla.
 
jepsss
No ei siellä mansikkamaalla ollut kuin ulkohuussit peltojen reunoilla ja ei mitään käsienpesumahdollisuuksia, joten kyllä pesen... itse siis olen ollut mansikkamaalla töissä.
 
"nainen"
Ulkomaalainen mieheni pitää suomalaisia tosi likaisina ja ällöttävinä, kun syövät mansikat yms muut marjat pesemättä.
Itse joudun ja siis itse myös haluan pestä kaikki marjat ja hedelmät ennen syöntiä.
 
Koff
Maniskat tulee ryöpätä kolmessa vedessä 30 min kerrallaan. Tämän jälkeen mansikka pakastetaan, jonka jälkeen syväryöppäys 60 min. Tämän jälkeen mansikat ovat turvallista syötävää hyvin kuumennettuna.
 
yäk
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä!;30141461:
Pesen kun olen ollut mansikanpoimijana ja tosiaankaan kaikilla ei ole tuo käsienpeseminen tärkeää. Miehet käyvät pusikossa kusella ja jatkavat poimimista.
Kiitos tästä. Pilas kyllä mun mansikkaintoiluni. Taitaa tulevina kesinä jäädä vähemmälle mansikansyönti.
 
"itku"
[QUOTE="voi itku";30142994]Just vedin melkeen litran mansikoita ;( ja pesemättä.[/QUOTE]

Niin ja eilen kirsikoita. Niiden kohdalla kyllä mietin mut kun söin vain ehkä kymmenen...
 
"Ööp"
Minäpä kävin itse poimimassa mansikkapellolta marjat niin ei tarvitse miettiä mitkä kädet niitä on räpeltäny. Niih.
En kyllä ikinä ole pessyt vaikka laatikon olisin ostanut valmiina. Ihme hysteeristä porukkaa.
 

Yhteistyössä