Antaisitko, jos mahdollista, oman raskautesi lapsettomuudesta kärsivälle ystävälle?

  • Viestiketjun aloittaja hypoteettisesti irl
  • Ensimmäinen viesti
hypoteettisesti irl
Jos tietäisit olevasi nyt toivotusti raskaana ja vaikka lampunhenki tarjoaisi mahdollisuutta antaa raskautesi ja tätä myötä lapsen ystävällesi, joka painii lapsettomuuden kanssa, niin antaisitko? Ystäväsi ei koskaan saisi tietää, että sinulla on tämä mahdollisuus ollut, teit minkä päätöksen tahansa.

Entä antaisitko oman sukusolusi, jos ystäväsi sitä pyytäisi?
 
vaikea sanoa
Tosi vaikea sanoa.. vaikka ystävä ei saisi tietää,osaisinko itse elää päätökseni kanssa? Entä jos antaisin enkä tulisikaan enää uudelleen raskaaksi? Entä jos syntyvä lapsi olisikin sairas/vammainen?

päätös sukusolun antamisesta on mielestäni helpompi - kyllä antaisin,tai tarvittaessa pyytäisin miestäni antamaan omiaan.
 
eijei
En, oma lapsi on aina oma lapsi ja minä pidän omista lapsistani kiinni kaiken uhalla. Ei se, että minä voin saada lapsia, ole pois niiltä jotka eivät voi saada. Vaikka sydämeni pohjasta toivon, että lapsettomuudesta kärsivät ihmiset voisivat saada omia lapsia.
 
"tuuli"
Omaa raskauttani en pystyisi antamaan, omasta lapsestani en voisi luopua.

Sen sijaan sukusoluja luovuttaisin mielelläni. Voisin myös "lainata" kohtuani eli toimia sijaissynnyttäjänä.
 
Ken guru
Jos olisin toivotusti raskaanan niin en. Sukusolujani en myöskään luovuttaisi.

Mutta jos nyt tulisin raskaaksi, niin kyllä. Jos se lapsi muuttuisi samalla jotenkin kaverini biologiseksi lapseksi. Itse en enää yhtään lasta halua saada.
 

Yhteistyössä