vapaaehtoisesti lapsettomat on järkeviä

  • Viestiketjun aloittaja "nikki"
  • Ensimmäinen viesti
"nikki"
olisin itsekkin jäänyt lapsettomaksi jos joku olisi kertonut mitä on edessä, en nauti tästä elämästä juuri koskaan. isommalla lapsella on vaikea adhd+kromosomipoikkeavuus+käytöshäiriö ja elämä on enimmäkseen kamalaa.. vaikka onhan tämä toki helpottanut,muttei ole kuitenkaan lähelläkään sitä mitä muilla 10v ikäisten lasten vanhemmilla.
 
"Jen"
Jos mä olisin nähnyt pilkahduksen mun elämästä lapsien kanssa, olisin miettinyt todella pitkään ryhdynkö tähän. En välttämättä. Mä rakastan mun lapsia ja mun elämää, mutta mutta...
 
"M33"
Ikävää että koet elämäsi kamalaksi, ja syytät siitä vielä sairasta lasta.
On eri asia syyttää lasta ongelmistaan kuin todeta, että juuri sairaan lapsen hoitaminen on se, mikä tekee omasta elämästä raskasta ja epämiellyttävää. Olisi melkoinen ihme, jos elämänlaatu ei tuollaisesta kärsisi, kun se monella kärsii jo ihan tavallistenkin lasten hoitamisesta.

Vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvä valinta kaikille, joiden ei ole aivan pakko saada elämäänsä omaa lasta, ja myös osalle heistä, joiden on mielestään pakko.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"ääliö"
Enpä nyt koe itseäni niin erityisen järkeväksi. Korkeintaan siltä osin tässä yhteydessä, että osasin olla viisas ja valita itselleni sopiva tavan elää ja olla ihminen; eli ilman jälkikasvua.
 
"M33"
[QUOTE="ääliö";30142587]Korkeintaan siltä osin tässä yhteydessä, että osasin olla viisas ja valita itselleni sopiva tavan elää ja olla ihminen[/QUOTE]
Älähän vähättele itseäsi. Tuo on jo paljon paremmin kuin monilla. Ilman sitä ei muunlaisesta fiksuudesta ole paljon iloa.
 

Yhteistyössä